solek58 Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Witam. Popsuła mi się uszczelka pod głowicą w Nissan Almera 1.5 98 km 2003r. jestem w trakcie wymiany i mam parę pytań. -Jaka jest kolejność i siła dokręcania głowicy -pali mi olej około 1 l na 2500 km jeśli jest wszystko rozkręcone czy jest sens wymieniać pierścienie bez robienia szlifu cylindra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Co do momentów może ktoś się wypowie, na pewno będzie opisane w instrukcji jak znajdę to wkleję, natomiast pierścienie należałoby sprawdzić jak bardzo są zużyte szczególnie te zgarniające i można by wymienić same pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niuniek874 Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 jak kupisz uszczelke to bedziesz mial napisane ktore sroby pokolei i moment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solek58 Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Dzięki za odpowiedz. Ale cały problem opiszę teraz Auto zawsze było mułowate i paliło olej 1 l/2500 km, lecz nie dymiło ani trochę było to jeszcze do zniesienia, lecz 3 dni temu nagle z niewiadomych przyczyn jak wracałem do domu na autostradzie zaczęło przerywać tak jakby nie dostawało paliwa jakoś dojechałem do domu i rano sprawdziłem okazało się ze straciło moc i zaczęło strasznie dymić na biało-niebiesko typowy spalony olej. Olej ginie teraz w blyskawicznym tempie. Czy to pierścienie jak by jakiś pierścieni strzelił to by na jednym cylindrze była duża różnica ciśnienia a ona wynosi max 0,2 bara. Słychać też dziwny dźwięk silnika tak jakby zasysanie powietrza takie uuuuuuuuu, ale go wcześniej nie było ten dźwięk jest tak jakby z filtra powietrza buczący dźwięk zasysania powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 sprawdź, czy nie ma "glutów" w płynie chłodniczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solek58 Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 glutów nie ma ani bąbelków alej tez jest czysty. Auto dymi jednak cały czas im więcej gazu tym mocniej auto jest słabe i przerywa (dymu jest bardzo dużo) . Ciekawe jest to że to się stało z kilometra na kilometr. W poniedziałek biorę się za rozkładanie jak byście mieli jeszcze jakieś rady to dajcie znać. I ciekawe jest to że pierwszy objaw był taki jak by nie było iskry na wszystkich cylindrach i po 1-2 s nagle była. A uszczelka pod głowicą ma coś wspólnego z paleniem oleju jeśli płynu chłodniczego nie ubywa a olej jest czysty, brak bulgotania itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 (edytowane) Jak dobrze przeczytałem to sprawdziłeś ciśnienie na cylindrach i jest równe z ciekawości zapytam jakie wartości wyszły? Objawy wskazują na problem z uszczelniaczem na którymś z zaworów i od sprawdzenia tego bym zaczął, nie obędzie się raczej bez zdejmowania głowicy. Edytowane 25 Marca 2014 przez hansrpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solek58 Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Ciśnienie na każdym z cylindrów wacha się od 8,4 do 8,6 po próbie olejowej wzrosło o około 1 bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Czyli pierścieni nie ma się co czepiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solek58 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Już jestem po rozpięciu rozrządu i ściągnięciu głowicy wszystko wygląda ok oprócz tego że jest dużo nagaru. Postanowiłem wyciągnąć tłoki i okazało się że przyczyną najprawdopodobniej były zapieczone pierścienie olejowe. Zrobiłem fotki link:http://zapodaj.net/537f759b75685.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/a499f4c42e30e.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/612da428f5337.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/a49b9068aecc3.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/44fc4344b3f17.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/f0795a9119afa.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/c48ef5575358b.jpg.htmlPierścień na tym tłoku był najgorszy ale inne były też w słabym stanie. Co o tym sądzicie jakie kupić pierścienie? Pomiary cylindra zarobię za tydzień. Na pierwszy rzut oka gładzie cylindra ok zero rys widać ślady (chyba) honowania od góry brak rantu. Od dołu rant ale bardzo mały praktycznie ledwo wyczuwalny. Co o tym sądzicie? Jak wyczyścić te tłoki? Czy się nadają na tłokach (widoczne na zdjęciu ) widać rysy.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Patrząc na tę mazię, to przypuszczam iż jeździsz/jeździłeś na oleju 10/40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solek58 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 tak na takim jeździłem. 10w 40 jest zły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Kiedyś porównywałem podzespoły silnika po oleju 10/40 i 5/30/40. Tutaj możesz przeczytać i porównać. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82919-awaria-vacum-pompa-%C5%82a%C5%84cuszek-%C5%9Blizg-prowadnica-i-nie-tylko/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.