Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wymiana uszczelki pod głowicą oraz pierścieni


solek58
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Popsuła mi się uszczelka pod głowicą w Nissan Almera 1.5 98 km 2003r.   jestem w trakcie wymiany i mam parę pytań.

-Jaka jest kolejność i siła dokręcania głowicy

-pali mi olej około 1 l na 2500 km jeśli jest wszystko rozkręcone czy jest sens wymieniać pierścienie bez robienia szlifu cylindra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do momentów może ktoś się wypowie, na pewno będzie opisane w instrukcji jak znajdę to wkleję, natomiast pierścienie należałoby sprawdzić jak bardzo są zużyte szczególnie te zgarniające i można by wymienić same pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Ale cały problem  opiszę teraz

 Auto zawsze było mułowate i paliło olej 1 l/2500 km, lecz nie dymiło ani trochę było to jeszcze do zniesienia, lecz 3 dni temu nagle z niewiadomych przyczyn jak wracałem do domu na autostradzie zaczęło przerywać tak jakby nie dostawało paliwa jakoś dojechałem do domu i rano sprawdziłem okazało się ze straciło moc i zaczęło strasznie dymić na biało-niebiesko typowy spalony olej. Olej ginie teraz w blyskawicznym tempie. Czy to pierścienie jak by jakiś pierścieni strzelił to by na jednym cylindrze była duża różnica ciśnienia a ona wynosi max 0,2 bara. Słychać też dziwny dźwięk silnika tak jakby zasysanie powietrza takie uuuuuuuuu, ale go wcześniej nie było ten dźwięk jest tak jakby z filtra powietrza buczący dźwięk zasysania powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glutów nie ma ani bąbelków alej tez jest czysty. Auto dymi jednak cały czas im więcej gazu tym mocniej auto jest słabe i przerywa (dymu jest bardzo dużo) . Ciekawe jest to że to się stało z kilometra na kilometr. W poniedziałek biorę się za rozkładanie jak byście mieli jeszcze jakieś rady to dajcie znać. I ciekawe jest to że pierwszy objaw był taki jak by nie było iskry na wszystkich cylindrach i po 1-2 s nagle była. A uszczelka pod głowicą ma coś wspólnego z paleniem oleju jeśli płynu chłodniczego nie ubywa a olej jest czysty, brak bulgotania itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze przeczytałem to sprawdziłeś ciśnienie na cylindrach i jest równe z ciekawości zapytam jakie wartości wyszły?

Objawy wskazują na problem z uszczelniaczem na którymś z zaworów i od sprawdzenia tego bym zaczął, nie obędzie się raczej bez zdejmowania głowicy. 

Edytowane przez hansrpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jestem po rozpięciu rozrządu i ściągnięciu głowicy wszystko wygląda ok oprócz tego że jest dużo nagaru. Postanowiłem wyciągnąć tłoki i okazało się że przyczyną najprawdopodobniej były zapieczone pierścienie olejowe. Zrobiłem fotki link:

http://zapodaj.net/537f759b75685.jpg.html

http://zapodaj.net/a499f4c42e30e.jpg.html

http://zapodaj.net/612da428f5337.jpg.html

http://zapodaj.net/a49b9068aecc3.jpg.html

http://zapodaj.net/44fc4344b3f17.jpg.html

http://zapodaj.net/f0795a9119afa.jpg.html

http://zapodaj.net/c48ef5575358b.jpg.html

Pierścień na tym tłoku był najgorszy ale inne były też w słabym stanie. Co o tym sądzicie jakie kupić pierścienie? Pomiary cylindra zarobię za tydzień. Na pierwszy rzut oka gładzie cylindra ok zero rys widać ślady (chyba) honowania od góry brak rantu. Od dołu rant ale bardzo mały praktycznie ledwo wyczuwalny. Co o tym sądzicie? Jak wyczyścić te tłoki? Czy się nadają na tłokach (widoczne na zdjęciu ) widać rysy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...