Jump to content
Wspieramy Kacpiego, synka naszego kolegi Read more... ×
Sign in to follow this  
Wretched

[Vanette] 2.3D parę pytań od świeżaka

Recommended Posts

Wretched

Witam, kupiłem wczoraj sobie taki wynalazek, będzie mi on służył głównie jako mobilna reklama(oklejenie budy) oraz do przewozu motocykla na tor i z powrotem.

 

Jako że nigdy w życiu nie miałem wcześniej diesla, to dynamika owego nissana była dla mnie szokiem (nawet pomimo to że na co dzień do pracy i na zakupy śmigam tico :D ) , silnik sprawia wrażenie moim laickim okiem zdrowego, nie kopci zapala od pierwszego przekręcenia, ale na pewno ta konstrukcja jak każda inna ma jakieś swoje niuanse o których na razie nie mam pojęcia (miałem wcześniej 200sx s13 ) .

 

Co powinienem zrobić zaraz po zakupie z rzeczy absolutnie niezbędnych? Gość od którego odkupiłem auto lał do silnika mineralnego mobila1 15w40 czy to odpowiedni olej?

 

Po drodze powrotnej do domu umarł mi prędkościomierz, na początku pokazywał trochę pogodę, trochę skakał i po przejechaniu jakiś 100km umarł ostatecznie, liczniki do wymiany, jakiś czujnik czy gdzie szukać zonka? Kilometry nalicza normalnie i reszta zegarów działa.

 

Ogrzewanie, mam wrażenie że jest ustawione w jednej pozycji i nie bardzo reaguje na suwak od temperatury (z nawiewów leci ciągle lekko ciepłe poietrze, wskazówka temperatury poniżej połowy skali i nie więcej) . Czy może to być jakaś grubsza sprawa czy np kwestia samego sterowania mieszalnikiem od nagrzewnicy czy czymkolwiek co tam steruje temperaturą w kabinie ? 

 

Do wymiany mam pasek od pompy wspomagania, macie jakieś sprawdzone miejsce skąd można zamawiać takie rzeczy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

To pomyśl jaki musi być dynamiczny z silnikiem 2.0D :) To nie są wyścigówki. Mają przewieźć określony towar. Silniki są dobre, ale starej konstrukcji. Sporo informacji i odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz na forum, choćby tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/32459-chcesz-kupic-serenevanette-zapytaj-tutaj/ i w innych tematach dotyczących poszczególnych układów, w eksploatacji, o oleju do silnika nie wspomnę itp.

Prędkościomierz jest na lince. Trzeba ją sprawdzić. Ale o tym też było na forum. Trzeba troszkę poszukać i użyć wyszukiwarki.

Co do ogrzewania może być walnięty rezystor. Rezystor znajduje się pod maską, w obudowie wentylatora. Problem był na forum, wpisz w wyszukiwarkę ogrzewanie w dziale Serena a znajdziesz. Choćby tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72794-serena-ogrzewanie-tylni-panel-sterujcy/?hl=ogrzewanie

Z pokazywaniem temperatury to norma i tak w nich jest. Paski kupisz w każdym sklepie moto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamus

Linka będzie do wymiany 30 min roboty prosta wymiana :) kupowałem w firmie Linor chyba w Łodzi w cenie ok 70zł. Ważne! wymień rozrząd nie wiadomo kiedy był zmieniany,koszt nie wielki a będziesz spał spokojnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wretched

Mam kolejne pytanie co do osiągów tego auta, a raczej ich braku. Czy to normalne czy mój egzemplarz jest taki mułowaty że osiąga w zasadzie maksymalnie 120km/h a i ciągła jazda z prędkością 90km/h odbywa się chyba na 4 biegu z pedałem w podłodze? 

 

BTW czy u was pedał gazu też chodzi tak ciężko ? 

 

Jak jest w końcu sterowana temperatura we wnętrzu? Czy to jakimiś cięgnami czy jakoś elektrycznie? Bo daje mi ciągle lekko ciepłym powietrzem z nawiewu niezależnie od ustawienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

Może stał długo, może pompa już nie taka, może wtryski kiepskie. Generalnie jest taki mułowaty.

Pedał przesmaruj. Co do ogrzewania odpowiedź dostałeś we wcześniejszych postach może być walnięty rezystor..

Share this post


Link to post
Share on other sites
baggio30

Tez mam pytanko laika:)

 

Czy ktos wyjaśnił by mi do czego te zbiorniczki.

 

1 zbiornik płynu hamulcowego ?

2 ??????

3 płyn chłodniczy

4 ?????

5 ?????

Dzieki z góry

post-82207-0-97392600-1397470830_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

2. zbiornik wyrównawczy ukł. wspomagania sprzęgła - płyn hamulcowy

4. układ chłodzenia

5. korek chłodnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites
baggio30

A gdzie dolewa sie płyn do wspomaganie kierownicy??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

przy dźwigni zmiany biegów jak podniesiesz maskę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
baggio30

ostanie pytanie chyba:)

dzis sprawdziłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego nr 3 na zdjeciu i okazło sie ze jest pusty .

Czy dolac tam płynu czy zostawic pusty?

post-82207-0-19680400-1397667860_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

Z tego co pamiętam, to nie ma na nim znaków -min i -max. Jest to dodatkowy zbiornik wyrównawczy, do którego przechodzi nadmiar płynu. Na tym drugim trzeba trzymać poziom, a na tym zalej tak do połowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maylo

Witam, moja Vanett'ka 2.3d z 2001 osiąga prędkość ok. 140km/h, co do elastyczności to na rownym można wbić piątkę juz przy 60km/h. 90km/h utrzymuje na 5tce bez problemu, 100 tez nie jest problemem, ale to już moim zdaniem szkoda narażać słuch na uszkodzenie :)

Ogólnie powody mulenia mogą być różne - od filtra paliwa czy zbiornika paliwa pełnego syfu, przez wtryskiwacze czy nawet pompę. Ile auto ma przebiegu? Na początek warto wymienić filtr paliwa (powietrza też nie zaszkodzi), zalej lepszego paliwa i trochę przegoń dziada ;)

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broster

Witam posiadaczy Sereny!

 

Kupiłem taki samochodzik ok 2 tygodnie temu. Autko 2,3d z 1997r. Przejechałem nim ok 800km i zdążyłem w międzyczasie wymienić łożysko (świadomy zakup) sztywny przewód chłodzenia, filtr powietrza i olej z filtrem. Zalałem Lotosem do diesla 15w40 ok 6l.

 

Autkiem zrobiłem już jedna traske i spalanie wyszło mi ok 7,5l/100km przy prędkości ok 90km/h

 

Jedno co mnie zastanawia to to, że aby utrzymać prędkość ok 80-90km/h trzeba trzymać go na ok 2500obr co wydaje się niezdrowe dla takiego klekota ;)

 

Na postoju niestetty zostawia plame oleju, mam wrażenie, że z miski ale pewności nie mam.

 

Jak oglądałem jak kolega jechał to czasem zostawił troszkę niebieskiego dymku, ogólnie nie dymi bardzo, równo pracuje i odpala bardzo dobrze.

 

Rozrządu jeszcze ni zrobiłem i troche obawiam się kosztów, ale chyba sie i za to zabiore.

 

Nie wiem jeszcze tylko czy warto inwestować.

 

Jest troche korozji, głównie z tyłu w okolicach resorów

 

Nic więcej mi do głowy nie przychodzi :) Licze na to, że reszty dowiem się od Was, czyli czego się obawiać i na co zwrócić uwagę?

 

Pozdr,

Nowy Serenowicz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

Przeczytaj tematy w tym dziale odnośnie dieselka. Szczególnie tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/32459-chcesz-kupic-serenevanette-zapytaj-tutaj/

Na wiele rzeczy znajdziesz odpowiedź. Pytania są zbyt ogólne, aby Ci pomóc. Plamy oleju, które zostawia trzeba poprostu zlokalizować i usunąć. To jest stary dobry diesel. Jeśli odpala bez problemu, pracuje dobrze to dymieniem od czasu do czasu (pewnie jak mu się wciśnie pedał) bym się nie przejmował. Pewnie ma też trochę przejechane. Czy inwestować? A co chciałbyś robić w nim? Cos Cie niepokoi. Rudą trzeba na bieżąco usuwać (tutaj trzeba zwrócić uwagę głównie na tylne nadkola i klapę). Reszta sie trzyma dobrze. Jeśli tylko o to sie martwisz to możesz spać spokojnie. :) Auto ma 18 lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broster

No przejechane troche ma... na liczniku 370 000. Klapa i nadkola juz niestety do roboty, ale tym zajme sie sam juz jak sie cieplej troche zrobi. Nie wiem kiedy byl robiony rozrzad. Poprzedni wlasciciel powiedzal, ze jest na lancuchu wiec watpie zeby zagladal :) zakladam, ze nie jest to silnik bezkolizyjny wiec wolalbym to zrobic. Niestety akurat rozrzadu sie sam nigdy nie tykalem a na warsztat chwilowo nie mam kasy... :(

No przejechane troche ma... na liczniku 370 000. Klapa i nadkola juz niestety do roboty, ale tym zajme sie sam juz jak sie cieplej troche zrobi. Nie wiem kiedy byl robiony rozrzad. Poprzedni wlasciciel powiedzal, ze jest na lancuchu wiec watpie zeby zagladal :) zakladam, ze nie jest to silnik bezkolizyjny wiec wolalbym to zrobic. Niestety akurat rozrzadu sie sam nigdy nie tykalem a na warsztat chwilowo nie mam kasy... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

2.3 d jest na pasku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broster

No wiem właśnie, a może powiesz mi czy pompa wody chodzi na rozrządzie czy na pasku klinowym? Ogólnie co trzeba wymienić robiąc rozrząd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broster

Dzięki wielkie, w najbliższym czasie postaram się zrobić ten rozrząd bo sumienie mam nadwyrężone jeżdżąc autkiem :)

Mam jeszcze dwa pytanka (korzystam z cierpliwości kolegi Diabła)

Jedno tyczy się grubego przewodu zwisającego z mostu, wygląda jak uziemienie bo nie mogę znaleźć miejsca do którego miałby być przyczepiony. Ale uziemienie też mi jakoś tak nie pasuje...

Drugie pytanie dotyczy pykającego jakiegoś przekaźnika czy czegoś za każdym razem jak ruszam  lub zwalniam przy niskiej prędkości i odpowiedniej prędkości obrotowej cos pyka, jakby przekaźnik, ale nie mam pojęcia od czego to może być.

Może ktoś też się z czymś takim spotkał?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

Przekaźniki pykają jak spada zasilanie. Dzieje się tak jak są problemy z akumulatorem lub z ładowaniem. Spróbuj zmienić akumulator na inny dobry.

Z tym przewodem to musiałbyś zrobić zdjęcie, bo nie kumam. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broster

Zrobie zdjęcie jutro i wstawie. Gruby izolowany przewód wychodzi z tylnej górnej części mostu i wisi nie podpięty do niczego jakby urwany. Ale nie znalazłem miejsca do któego mógłby dochodzić.

 

A dzisiaj zakupiłem zestaw rozrządu na allegro

http://allegro.pl/show_item.php?item=5029916562

 

Pasek contitech a rolka i napinacz japan parts, czytałem, że pasek dobrej firmy, nie wiem tylko czemu kosztowało to 200zł a nie 300 ja inne zestawy.

 

Może cos na temat tego zestawu powiesz, czy dobrze kupiłem czy może polecasz coś innego i z tego zrezygnować?

 

Akumulator mam praktycznie nowy, ale za mały do tego auta bo chyba 55ah i 420A rozruchowy. Może to dlatego...


Poprawka nie japan parts tylko NSK Japan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

Zestaw jak najbardziej właściwy. Akumulator troszkę mały. Tymbardziej, że oprócz rozruchu jest jeszcze dogrzewanie. Więc prądu troszkę idzie. Ciężko później doładować akumulator jak ktos jeździ na krótkie odcinki.

ps. Właśnie możesz słyszeć pykanie przekaźnika jak wyłącza dogrzewanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broster

No mały jest ale kupiłem z padniętym akumulatorem a tylko taki miałem u siebie na stanie :/

Nie zabardzo wiem o jakie dogrzewanie chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330
Broster

No już rozumiem, to mój pierwszy Diesel :)

Czyli to pykanie przekaźnika to tak ma być? Czy poniżej jakiejś prędkości obrotowej wyłącza dogrzewanie ze względu na słaby akumulator lub ładowanie, a normalnie powinien grzać cały czas i pykania by nie było?

Z góry przepraszam za głupie pytania.


Zawsze myślalem, że w dieslu świece potrzebne są tylko do odpalenia, później klekot chodzi już sam (wysokoprężny)

Co daje dogrzewanie świec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×