skypablo Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Witam, Witam,dostałem ostatnio prezent w postaci świateł do jazdy dziennej LED.Nie wiem za bardzo jak do tego usiąść? Może ktoś już instalował sobie w Almerce 2.0D [N15] i podzieli się swoim talentem...? Poniżej schemat podłączenia z opakowania: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 W którym momencie schematu masz problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skypablo Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 W którym momencie schematu masz problem? Nie wiem dokładnie gdzie podłączyć czerwony kabelek plusa?! Tak aby światła świeciły w momencie przekręcenia zapłonu, a gdy włącze już postojowe aby zgasły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Mozesz podłączyć np. pod zasilanie gniazda zapalniczki jeśli to pojawia sie po przekręceniu zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skypablo Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 zasilanie gniazda zapalniczki A gdzie znajdę w komorze silnika? Pytanie moje drugie: co w momencie gdy włącze światła postojowe/mijania powinny zgasnąć LEDy a jeśli zasilanie idzie non stop z zapalniczki to jak to najlepiej rozwiązać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 (edytowane) Pod maska nie ma zasilania zapalniczki, musialbys puscic kabel przez przejscie w grodzi. W N16 mozna bylo pod maska wpiac sie do zasilania silnika wycieraczek, byc moze tu tez tak jest. Jeśli lampy maja homologacje i wbudowany przekaźnik to powinny wychodzic z nich 3 kable. Czarny masa gdziekolwiek, bialy do plusa światem pozycyjnych, czerwony do plusa po stacyjce. Swiatla które masz prawdopodobnie wymagają jeszcze dokupienia przekaźnika. Maja wogole homologacje? Bo wygląda to jak schemat do pasków led które moga robić za dodatkowe pozycyjne/obrysówki. Edytowane 11 Kwietnia 2014 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sucharski Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 pamiętaj też o obowiązkowych odstępach pomiędzy lampami, na pudełku jest rysunek jakie wymiary trzeba trzymać.. inaczej misiaki mogą się czepiać, a po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpadzior Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Ja zlikwidowałem u siebie dzienne LED-y. Wg mnie jest to niepotrzebna wcinka w instalację, jeszcze poprzedni właściciel powiedział, że jakieś problemy z nimi są (pali bezpieczniki). Wyciąłem kable i po problemie. Nie jestem zwolennikiem LED-ów niefabrycznych. Jedne świecą mocniej, inne słabiej (że nic nie widać). I dziurawienie zderzaka odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grrruby Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Ze schematu wygląda to na zwykłe, tanie "światła led do jazdy dziennej", które najprawdopodobniej posiadają homologację, ale mimo to nie posiadają przekaźnika, który by je gasił. Spotkałem się już z takim wytworem, za około 10zł na tzw. popularnym serwisie aukcyjnym. Jeśli chcesz podłączyć to, co masz, to ratuje Cię jedynie dorobienie włącznika do światełek, np. gdzieś ukrytego w kabinie, ale nie polecam takiego rozwiązania. Lepiej, jeżeli przejdziesz się do jakiegoś elektronicznego sklepu, powiesz co potrzebujesz i dadzą Ci przekaźnik za pewnie jakieś 3zł i wytłuaczą, jak podpiąć Wg. polskich przepisów powinno działać to wszystko mniej więcej na zasadzie: zapłon = włączenie świateł dziennych; włączenie postojówek = wyłączenie świateł dziennych a dalej to już bez zmian: mijania, drogowe = dzienne nie świecą. Tylko, że często widzę np nowsze Fordy, gdzie ledy świecą w nocy - nie widziałem tego na żywo, i nie wiem co na to policja, że fabryczne ledy świecą wieczorem razem z mijania. Często też widzę ledy najtańsze, których faktycznie prawie nie widać na drodze - moim zdaniem, to nie powinno w ogóle mieć homologacji. Zdarza się, że dodatkowo zamontowane są w nieprawidłowych odległościach i wysokościach a do tego włączne są np. wtyczką do zapalniczki samochodowej... O, zgrozo. P.S. Prawidłowe wysokości i odległości montażu łatwo możesz wygooglać, ew. napisz na PW, to Ci poszukam, ponieważ nie chcę udostępniać publicznie linków do obrazków i stron, które są czyjąś własnością Chyba, że masz taki schemacik, to OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 A gdzie znajdę w komorze silnika? ja się podłączyłem do kabelka od włącznika światła wstecznego. tam występuje plus po stacyjce. łatwy dostęp, do montaży polecam odłączenie wtyczki od włącznika (ale trzeba koło odkręcić - chyba że ktoś posiada kanał). nie zauważyłem nic niepokojącego podczas jazdy na wstecznym i włączonymi św. do jazdy dziennej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paprociak Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 ja w swoim 2 samochodzie mojej ukochanej Hani mam światła dzienne OSRAM po prostu genialne ale koszt tych światełek od 350 do 400, a za montaż zapłaciłem 72 zł z przeróbka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Wszystkie te tanie LEDy mają homologację, owszem, ale EX A(postojowe), a nie EX RL(dzienne). Jeśli mają A to daruj sobie, bo raz, że tego nie widać, dwa, że zaraz przestaną świecić, trzy ładny mandacik można dostać. Tak swoją drogą to do mojej teściowej się misiaki ostatnio przyczepiły jak jechała CC z dziennymi. Żeby było śmiesznej- homologowane Philipsy, w pełni zgodne z przepisami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.