Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

370Z zapadł się pedał sprzegła :(


kakadupoznan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od bardzo niedawna jestem posiadaczem 370Z 2009 rok,

Po dłuższej szybszej jeździe (200-260 km/h licznikowo przez odcinek około 25-30 km)  pedał sprzęgła po naciśnięciu do końca i zwolnieniu już nie wrócił na swoje miejsce tylko odbił na 1/3 normalnej wysokości, jako tako dało się wbić 6 bieg i jadąc z 10 minut 100km/h próbowałem kilka razy wciskać sprzęgło ale nic to nie dawało. Także w tym czasie podnosiłem pedał nogą do góry ale też nic nie dawało :(

 

Aż tu nagle po tych 10 minutach wolnej jazdy podniosłem pedał i wcisnąłem i sprzęgło jak by nigdy nic jest OK, tzn działa ponownie normalnie.

 

Czy możliwe żeby płyn sprzęgła (fakt 5 letni, nie zmieniany) się zagotował ? Czy to raczej nie kwestia temperatury i  po prostu kończy się wysprzęglik lub pompa sprzęgła, czy miał ktoś taki problem ?

 

Niestety nie sprawdziłem jaka jest temp oleju/cieczy w momencie gdy sprzęgło nie działało.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami robi mi się to samo w moim 350z :(

Zwłaszcza tak jak mówisz po mocnym depnięciu i jeszcze zauważyłem to w korkach.

Dokładnie to samo co piszesz. Jest lipa i trzeba odbijać nogą , a potem jak gdyby nigdy nic przechodzi... aż do następnego razu

Kiedyś strasznie spaliłem przez to starty na 1/4 mili

Też szukam przyczyny


Ja obstawiam , że to wysprzęglik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio jaki płyn proponujesz i ile tego się leje?

Przy wymianie płynu cos jeszcze czy tylko sam płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jestem kierowcą zawodowym i użytkowałem rożne samochody to pozwolę sobie Panom napisać.

Zawsze kiedy miałem akcje nie poprawnej pracy pedału sprzęgła -czy to zapadanie wpadnięcie ,czy nawet strzał pedału w deskę rozdzielczą to.

Winien był -AUTOMAT WYSPPRZĘGLIKA- 

Wymiana płynu nic nie da po za tym że będzie świeży z lepszymi parametrami.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jestem kierowcą zawodowym i użytkowałem rożne samochody to pozwolę sobie Panom napisać.

Zawsze kiedy miałem akcje nie poprawnej pracy pedału sprzęgła -czy to zapadanie wpadnięcie ,czy nawet strzał pedału w deskę rozdzielczą to.

Winien był -AUTOMAT WYSPPRZĘGLIKA- 

Wymiana płynu nic nie da po za tym że będzie świeży z lepszymi parametrami.

A co to jest Automat Wysprzęglika?- po Polsku oczywiscie

Edytowane przez jakub350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory nie jestem mechanikiem to ja ich się pytałem co padło jak się zesrał pedał sprzęgła lub nie działał prawidłowo czyli płynie zawsze mówili że  się popsuł   i wymienili na nowy automat wyprzęgnika.

A ostatnio w lutym miałem w Mitsubishi Pajero wersja Dakar taką akcje że jadąc tym samochodem bez powodu strzelił z hukiem pedał sprzęgła do góry miażdżąc czujnik i oparł się o deskę rozdzielczą i co się okazało że automat wyprzęgnika się zmielił o tyle mi powiedzieli mechanicy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cokolwiek by to nie było warto się tym zainteresować i zgłębić temat choć ostatnio dawno już tego problemu nie miałem. Dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak że jak poszaleje i wszystko jest już mocno nagrzane to przy ostry ruszeniu z 1 i zmianie przy odcince na 2 nie odskakuje i slizga się jak już odskoczy to mogę na 2 robic co chce i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przechwalilem się 2 posty wyżej. Dziś jadąc po Warszawie w korku sprzeglo z 1 biegu odskakiwalo tylko do połowy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to widzę ze jest to problem wielu zetek. Czyżby pięta Achillesa tego auta? Ciekawe czy w innych autach tego typu ten problem też jest tak częsty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyczy 350z i do tej pory nic się nie zmieniono w 370z w którym ta awaria nadal występują,powodem jest

-awaria wysprzęglika ,lekarstwem jest zakup tego co podałeś w linku plus płukanie układu, zamiast fabrycznego, objaw to ubytek płynu w zbiorniczku

- drugi to awaria pompy sprzęgła

 

Nie pamiętam jak jest do rocznika 2005, z tym wysprzęglikiem, na pewno w silnikach HR jest w środku skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w stanach był pozew zbiorowy w tej sprawie i masowe wezwania serwisowe na wymianę chodziło właśnie o pedał sprzęgła który nie wraca do poziomu zero. polecam kontakt serwisem i zorientowanie się czy nie jesteś objęty kampanią. ja ostatnio przy wymianie oleju dowiedziałem się, że mogę skorzystać, ale wcześniej wymieniłem siłownik sprzęgła we własnym zakresie.

 

ps. opisywany pozew dotyczył 350z nie wiem czy sytuacja się powtórzyła w 370z

Edytowane przez Fiolet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Informacyjnie , problem był z pompa sprzegla, wymieniona w ASO i jest OK. Także obylo się bez wyciągania sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj to samo mi sie przydazyło...podciągnełem trochę na regulacji ale wystarczyło to na 20km...

....trzeba zamówić pompę sprzęgła...ktoś się orientował ile kosztuje w PL do 350z?


no to poszlo zamowienie na pompe+wysprzeglik aby miec sprawe z bani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

mam idetyczne objawy tzn. przez pierwsze 30min jest ok, przy korku lub czesto używajac sprzęgło zaczyna pedał mieć 50 % luz a sprzęgło zaczyna łapać 5cm od podłogi. Myślałem ze to sprzegło, chyba ze i być może tez to sprzełgo  bedzie, ale zaczne od wymiany pompy. Zamówiłem taka jak piszecie Trw  założę i sprawdzę może sie obedzie bez  zmiany sprzegła. Dodam, ze mam tez przy szybkiej zmianie biegów problem z wbiciem biegów. Mam nadzieje ze to pompa, wymieniłem przewód od wysprzeglika na hel w oplocie, wymieniłem płyn hydrauliczny na Motula dot4, wysprzeglik suchy chodzi dobrze.


Po wymianie pompy znacznie sie poprawilo pedal lepiej bieze, szybciej biegi wchodza. Jeszcze dokladnie sprawdze jak beda lepsze warunki. Ale jest duzo lepiej. Ciekawe bo mialem taka sama pompe zalozona tez trw, czy to zakladaja w orginale?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzewam kotleta, 370z 11'. Miałem problem z luźnym pedałem sprzęgła, do połowy wchodził bez oporu, od połowy stawiał opór i wypychał wysprzęglik. Płyn brudny, zajechany. Wymieniłem dzisiaj płyn, odpowietrzyłem metodą wciskania sprzęgła, dolewania płynu do zbiorniczka i odkręcania odpowietrznika przy wysprzęgliku, efekt taki że teraz jak powoli wciskam pedał sprzęgła, to robiąc to bardzo powoli jestem w stanie go wcisnąć prawie do samej podłogi bez reakcji na sprzęgło, jak natomiast wciskam pedał sprzegła szybko, to normalnie wysprzęgla i zmienia biegi. Jakby łapało powietrze czy cos....

Przewod cały, pompka sucha, wysprzęglik suchy,  sprzęgło wymieniane jeszcze w stanach. Stary wysprzęglik i sprzęgło z szumiącym łożyskiem po wymianie miałem jeszcze w bagażniku.

Jakieś pomysły? :ball: :ball:

Edytowane przez Sajmon_LP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyczy 350z i do tej pory nic się nie zmieniono w 370z w którym ta awaria nadal występują,powodem jest

-awaria wysprzęglika ,lekarstwem jest zakup tego co podałeś w linku plus płukanie układu, zamiast fabrycznego, objaw to ubytek płynu w zbiorniczku

- drugi to awaria pompy sprzęgła

 

Nie pamiętam jak jest do rocznika 2005, z tym wysprzęglikiem, na pewno w silnikach HR jest w środku skrzyni biegów.

Na   90 % wysprzęglik.

Ważne czy ubywa płyn! Bo w tym przypadku idzie do środka skrzyni.

Tu masz wszystko na ten temat.

http://www.the370z.com/engine-drivetrain/25007-sticky-official-370z-clutch-pressure-csc-failures.html

Wymienili  w USA?

Czy rzeczywiście wymienili , na jakich częściach, i czy coś nie spier... przy wymianie?

OTO JEST PYTANIE

Pięta achillesowa 370z , tak jak silnik 2,5 w Subaru Imprezie/WRX

 

Jest pozew sądowy w USA przeciwko firmie Nissan

 

https://www.carcomplaints.com/news/2018/nissan-370z-csc-failure-lawsuit.shtml

Edytowane przez andrzej6411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z twojego opisu wynika że pompa sprzęgłowa  przepuszcza na tłoczku wewnątrz cylinderka  możn wyjąć pompe i wymienić wewnętrzne uszczelniacze lub dać nową pompe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z twojego opisu wynika że pompa sprzęgłowa  przepuszcza na tłoczku wewnątrz cylinderka  możn wyjąć pompe i wymienić wewnętrzne uszczelniacze lub dać nową pompe

Płyn zmieniony, układ odpowietrzony,wycieków zewnętrznych brak,lepsza praca przy szybszym wzroście ciśnienia, wymiana pompy wydaje się być logiczna.

Jeżeli to pomoże to awaria wysprzęglika to tylko kwestia czasu, zresztą z tych samych powodów z których poszła pompa.

A jest ich kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przebieg to 55 tys mil, przy 38 tys mil wymieniany w stanach był wysprzęglik oraz docisk + sprzęgło (wiem o tym bo jest wpis w carfaxie, a dodatkowo w bagażniku miałem całe stary zestaw, wraz z wysprzęglikiem który jeszcze miał w sobie troche płynu, czyli na pewno nie do zamontowania a właśnie ten zdemontowany).

Jednak to moja krótka historia z piątku:

Temat pompka sprzęgła w nismo. Od początku użytkowania, czyli od poniedziałku, czułem że pedał sprzęgła ma pewien luz i dopiero później stawia opór. Wymieniłem dzisiaj płyn, odpowietrzyłem system, w zbiorniczku był syf, jakby brud, guma, cokolwiek... No i..zamiast lepiej było jeszcze gorzej. Sprzęgło przy bardzo powolnym wciskaniu można było wcisnąć bez oporu do samej podłogi. Diagnoza? Gumki na cylinderku w pompce. Szybka akcja, zdemontowałem pompkę sprzęgła, rozebrałem ją i oczywiście nie mogło być inaczej, pierwsza gumka po prostu wybrakowana, to wszystko co pływało w zbiorniczku było właśnie tymi kawałkami. Teraz tak, zestaw naprawczy składający się z plastikowego cylinderka, sprężynki i dwóch oringów kosztuje 250pln i okres oczekiwania w ASO od 8 do 12 tygodni. Inaczej. Pojechałem do JapanMoto, rzutem na taśmę zdążyłem bo do 17 mieli czynne a byłem minute przed. Pokazuje czego szukam, mianowicie jednej jedynej prostej gumki. No i.... Udało się 1f601.png Dobraliśmy zestaw naprawczy pompki sprzęgła od nissana 200sx. Ciut szersze jednak uszczelniające odpowiednio. Zatkałem wszystkie kanały, psiknąłem pianką i w otwór gdzie idzie przewód do wysprzęglika wpompowałem dużo powietrza z kompresora, efekt? Żadnego bąbla na piance. Więc zacząłem składać wszystko, ponownie odpowietrzać i w końcu jest ok, luz delikatny na pedale sprzęgla, stawia mocny opór, biegi wchodzą dobrze, wysprzeglik patrząc z kanału chodzi w całym zakresie
Jest ok! Może taka historia się komuś przyda, bo sporo na różnych forach motoryzacyjnych można czytać o podobnych problemach gdzie ciężko o diagnozę. Miłego weekendu! Może odpocznę

Ale....po dłuższej jeździe, biegi nadal mają haczenie, 2-3 i czasami 4 wchodzą trochę na siłe, choć czasami dobrze. Wysprzęglik jak wspomniałem chodzi w sporym zakresie. Cholera wie, może sprzęgło już siada po tych 17 tys mil od wymiany? może skrzynia ma dość skoro juz drugi komplet sprzęgła przeżyła. Nie wiem. Może jak się wkurzę to zdejme skrzynię i sprawdzę co w trawie piszczy.

PS. w jakiej wysokości macie pedał sprzęgła względem lini pedału hamulca i gazu? U mnie jest wysoko, oczywiście można to wyregulować jednak pytam dla porównania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...