DarekN16 Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Witam! Mam almerę N16 1.8 i od wczoraj zaobserwowałem kilkakrotnie bardzo dziwne zjawisko. Zatrzymuję się na światłach, mam wbitą jedynkę, trzymam sprzęgło i nagle cała skrzynia biegów (tak mi się wydaje) zaczyna wibrować i klekotać tak jakby wpadała w jakiś rezonans. Wibracje są na tyle silne, że trzęsie całą budą samochodu. Obroty silnika przy tym troszkę rosną (do 1,7 tys). Po ruszeniu ze świateł, tak mniej więcej do 60 km/h wibracje są dalej odczuwalne, a gdy zaczynam mocniej przyspieszać wszystko ustaje. Robiłem wczoraj trasę 300 km i 3 razy mi się coś takiego zdarzyło. Czy ktoś ma pomysł od czego mogą pochodzić wibracje? Drugie pytanie: Jakieś 4 miesiące temu wymieniałem sprzęgło (kolega mi wymieniał...) i niestety od wymiany czasami wyskakuje mi jedynka. Kolega powiedział, że trzeba wyregulować "wybierak" czy coś takiego. Gdzie mogę się udać, żeby dokonać takiej regulacji? Czy stacja kontroli pojazdów tym się zajmie? Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Czy ten kolega dobrze Ci to poskręcał po wymianie sprzęgła? Podejrzewam ze to są skutki niepoprawnego montażu. Popatrz czy coś się nie odkręciło, nie poluzowało. A z tą jedynką to też uważam że wina "mechanika" bo powinien wyregulować cięgna a przede wszystkim dobrze poskręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekN16 Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Obawiam się że tak może być, więcej już do "kolegi" nie będę jeździł z samochodem. Fakt faktem jednak, że jedynka wyskakuje. Powinienem teraz pojechać do pierwszego lepszego mechanika na regulacje rozumiem? Czy na tą stację kontroli pojazdów, tak jak kolega zasugerował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Powinien Ci to sam naprawić w ramach gwarancji albo naprawa na jego koszt. To będzie straszny obciach jak diagnosta stwierdzi fuszerkę. Na stacji kontroli pojazdów zrobisz badania techniczne - tak mi się wydaje - diagnosta robi typowe badania podzespołów mające wpływ na bezpieczeństwo a w Twoim przypadku trzeba umówić się z mechanikiem żeby poszukał przyczyny może to być tez diagnosta o ile zechce się pobrudzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.