kamyk82 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Witajcie. Kupiłem nowe opony do mojej n16 , producent zalecił do niej 195/55/16 a ja kupiłem 205/55/16 . Opony po napompowaniu takim ciśnieniem jak zaleca producent auta czyli 2.3 z przodu i 2.1 z tyłu sprawiają wrażenie jakby były niedopompowane . Po wymianie nabili mi 2.9 przód i 2.5 tył i wyglądało to całkiem dobrze. Czy napompować tak jak w wulkanizacji czy zostać przy ustawieniach producenta auta , sam już nie wiem . Pewnie zapytacie czemu kupiłem takie gumy ,otóż zdecydowała cena . Takie same opony tzn ta sama marka i model tylko rozmiar 195/55/16 kosztują 500-600 więcej niż 205/55/16 nie wiem skąd ta różnica w cenie może 195 to mało popularny rozmiar , nie mam pojęcia . Czy ktoś z Was miał taki przypadek ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Jeśli chodzi o wrazenia wizualne to logiczne - maja wyższy profil. Co do wrażeń z jazdy to będą na pewno bardziej podatne na koleiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Możesz napompować trochę więcej niż podaje producent, ale 2.9 i 2.5 to wg mnie zdecydowanie za dużo, chyba, że wozisz coś bardzo ciężkiego... Sprawdź też innym manometrem, bo one bywają niedokładne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grrruby Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Wizualnie to róznica na poziomie nie wiele ponad centrymetra i to na całej średnicy - nie wiem, czy bez odczytywania rozmiaru w ogóle zauważyłbyś różnicę w wysokości profilu pomiędzy 195 a 205 W każdym razie, tak jak przedmówcy piszą, możesz dać więcej, ale nie aż 2.9. Wulkanizator powinien to wiedzieć, że - kolokwialnie mówiąc - jeśli jest za mało powietrza, to opona szybciej ściera się bardziej na bokach bieżnika, a jeśli jest powietrza za dużo, to szybciej ściera się środek bieżnika. Tak więc komfort i prowadzenie na koleinach to nie wszystko, wchodzi w grę jeszcze powierzchnia styku opony z asfaltem, która będzie zapewniona maksymalna jedynie przy odpowiednim ciśnieniu. Szczerze mówiąc mniej bym się przejmował tym "jak wygląda" a bardziej tym, "jak jeździ" Ja wbiłbym po 2.4 i pojeździł jakiś czas, żeby się przekonać czy to słuszna decyzja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Dzięki panowie za odpowiedzi . Jak wrócę z pracy dmuchne po 2.5 i zobaczymy jak to będzie wyglądać . A czy ktoś z Was eksperymentował ze zmianą szerokośc opon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grrruby Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 2.5 z przodu czy z tyłu dać chcesz? Niech się ktoś jeszcze wypowie, ale wydaje mi się, że dobrze byłoby zachować proporcje, tzn po prostu z tyłu napompować mniej niż z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 w Tino 2,2di ładuję 2.5 z przodu i 2.2 z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 ja mam 205/55/16 i pompuję wg nalepki przy drzwiach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 No raczej, większa objętość koła nie ma znaczenia. Tu jedynie przy wyższym profilu ten inaczej się układa i może sprawiać wrażenie ze bardziej się ugina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 przod pompuje 2.6 185/65 tył 2.4 195/60 przy orginalnych cisnieniach opony zdarły sie na bokach a teraz jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Więc panowie napompowałem 2.5 z przodu i 2.3 z tyłu . tył wygląda ok ale przód nie wiele się zmienił , zostawię tak zobaczę jak będzie się zużywały . Kolego Mietzsche daj jakieś foto jak te gumy leżą na felgach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 (edytowane) nie ma sprawy, jutro po południu coś wrzucę oto i zdjęciadodam że opony to barum bravarius 3 tył przód Edytowane 7 Maja 2014 przez Mietzsche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Przód w n16 z 2.2di zawsze wygląda kiepsko, masa tego silnika robi swoje. Ja miałem 195/(65 albo 60)/r15 i pompowałem wg naklejek, nie miałem problemu z oponami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Powiem Ci kolego że dobrze Ci leżą te kapcie przy ciśnieniu jak fabryka przykazała . Jutro zrobię fotki jak to u mnie wygląda . Dziś zrobiłem trochę kilometrów i powiem że auto super się prowadzi , trochę go pogoniłem na obwodnicy i jechał jak po sznurku , tylko szum wiatru było słychać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Pamiętajcie o różnicy wagi silnika w Waszych samochodach. Ja mam Tino, też oponki 205 i pompuję fabrycznie 2,3. Wygląda faktycznie jak niedopompowane gdy stoi, lecz w czasie jazdy wiem że opona pracuje i wszelkie nierówności "zbiera-amortyzuje". Natomiast gdy będzie więcej powietrza, to wszystko będzie się bardziej przenosiło na zawieszenie i szybciej je wytłucze. Sam zaobserwujesz i usłyszysz, gdy np. będziesz przejeżdżał przez jakieś tory. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Głównie chodzi mi o trwałość opon , żeby przez zle ciśnienie nie doprowadzić do przedwczesnego zużycia . Tak sobie myślę że za jakieś 1000 km będzie już widać czy to ciśnienie które jest w tej chwili dobrze służy oponom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grrruby Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 To, co napisał wyżej Mirek dużo wyjaśnia. Od siebie dodam tylko, że na zdjęciach autko wygląda OK, a jeszcze zauważyłem, że kolega kamyk ma silnik 2.2dCi a nie 2.2Di jak ja, czy voseba - może występować różnica w wadze właśnie, aczkolwiek jeżeli Kamyk jest zadowolony z prowadzenia - obserwować zużycie i ewentualnie korygować ciśnienie chyba problem rozwiązany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 (edytowane) Opona 205/55/16 nadają się na felgę przynajmniej 7,5 cala szeroką, opona 195/55 wystarczy na 7 cali. Opony takie nie nadają się na seryjne felgi np 6 cali, jeździ się na tz balonie, auto strasznie będzie się bujało na zakrętach, nie będzie pewności prowadzenia, mniejsza przyczepność( opona powinna by naciągnięta optymalnie), problemy na koleinach no i wrażenie że jest mało powietrza w oponie. Jak ktoś jeździ tylko do kościoła to ok, ale ja osobiście bym nie założył takich opon, tym bardziej na wąskie felgi. Opona 195/55/16 albo 195/60/15 jest ok ale tylko przy feldze od 6 do 7 cali. Głównie chodzi mi o trwałość opon , żeby przez zle ciśnienie nie doprowadzić do przedwczesnego zużycia .Tak sobie myślę że za jakieś 1000 km będzie już widać czy to ciśnienie które jest w tej chwili dobrze służy oponom. Jazda na zbyt wysokim ciśnieniu, doprowadzi do tego że będzie słaba przyczepność na mokrej nawierzchni, opona będzie szybciej na środku się zużywać, może się wy ząbkować, no i nie wiem czy wiesz, ale jak opona się nagrzeje to ciśnienie w niej tez wzrasta. Edytowane 7 Maja 2014 przez hektor3s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 mogę jeszcze dodać od siebie, że jak mam za mało powietrza w oponach (wizualnie by uszło, na ciśnieniomierzu już troche brakuje) to odczuwam "pływanie" auta po drodze (niepewność w prowadzeniu, odczucie na zakretach i jeździe na prosto, jakby nie trzymał zamierzonego kursu)wtedy jest dla mnie sygnał że trzeba sięgnąć po pompkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 (edytowane) Tak wygląda opona z ciśnieniem 2.5 bar . Edytowane 10 Maja 2014 przez kamyk82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 mogę jeszcze dodać od siebie, że jak mam za mało powietrza w oponach (wizualnie by uszło, na ciśnieniomierzu już troche brakuje) to odczuwam "pływanie" auta po drodze (niepewność w prowadzeniu, odczucie na zakretach i jeździe na prosto, jakby nie trzymał zamierzonego kursu) wtedy jest dla mnie sygnał że trzeba sięgnąć po pompkę A mam takie pytanie. Czytałeś jakieś opinie o tych oponach?? Kolega kupił nowe takie i zmieniał. Uznał że te opony są zbyt miękkie, mają bardzo delikatny korpus boczny, i nie pewnie się prowadzą. Jak szerokie masz felgi?? zapewne 6 cali, to nie dziw się że takie cyrki występują. Następnym razem zapytaj na forum o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Kolego hektor3s na 6 calowej feldze ta opona powinna leżeć dobrze , poniżej masz strone z doborem opony do felgi. http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Nie wiem kto tą tabelkę robił, widziałem całkiem inną tabelkę od gościa który jest wulkanizatorem od 30 lat i ma papiery czeladnicze ( teraz to są wulkanizatorzy po kursach). Sama w sobie opona Barum jest miękka, a opinie też napisałem odnośnie moich doświadczeń z oponami i przejechaniu ok 700tyś km. Teraz mam 195/55/15 i seryjne felgi 5,5 albo 6cali które mnie wkurzają, czas zmienić na 7 albo 7,5 cala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamyk82 Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Ja kupiłem opony Goodyear EfficientGrip wyprodukowane w polsce dot 1514 . Felgi i tak muszę kupić bo mam tylko jeden komplet a przydało by się coś na zimę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mietzsche Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 A mam takie pytanie. Czytałeś jakieś opinie o tych oponach?? Kolega kupił nowe takie i zmieniał. Uznał że te opony są zbyt miękkie, mają bardzo delikatny korpus boczny, i nie pewnie się prowadzą. Jak szerokie masz felgi?? zapewne 6 cali, to nie dziw się że takie cyrki występują. Następnym razem zapytaj na forum o poradę. tak, kolego, czytałem opinie, także opinie o aucie, które ma tendencje do 'pływania' (ktoś kiedyś na forum pisał takie rzeczy o zawieszeniu w tym autku), także mnie to nie dziwi. Na zimówkach mam podobnie (185x65x15). ja na prowadzenie nie narzekam. jeśli jest odpowiednie ciśnienie są jak najbardziej odpowiednie z tego co pamiętam to felgi mam 7' na forum czytam dotychczasowe posty z poradami, a nie zaśmiecam (odświeżam) te same problemy na nowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.