Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Czujniki ciśnienia w oponach


vendetti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aquariusmax ja kupowałem felgi to nawet nie myślałem czy oryginalny czujnik może nie pasować :( Czy gniazda na zawór mogą być różne? Osobiście wątpię w to. Podałem Ci link do oryginalnych NISSANowskich czujników więc po co kombinować i kupować jakieś zamienniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapytaj się producenta LINK

Nie wyglądają na jakieś inne niż standard więc jeżeli gniazda wentyli są OK to nie będzie problemów. Równa powierzchnia bez wżerów i ubytków, żeby uszczelka mogła się tam wpasować i prawidłowo uszczelniać to miejsce. Więcej filozofii nie ma.  Ja kupowałem czujniki VDO ale kosztowały mnie 100 zł za sztukę. I też opisany jako odpowiadający tym z logo Nissan :)

Zrobiłem im zdjęcia żeby pokazać ich "oryginalność" :)

 

DSC_1144.JPG

DSC_1145.JPG

DSC_1146.JPG

Edytowane przez RAMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2018 o 20:07, RAMA napisał:

A zapytaj się producenta LINK

 

 

 

 

Producent ma mnie gdzieś, bo współpracuje tylko z odbiorcami hurtowymi. Nic nie powie.
Diler już nie współpracuje, inne zakłady wulkanizacyjne nic nie zrobią, bo u nich nie kupowałem felg.
Jak w filmie...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w sieci że ktoś montował czujniki do tego modelu felgi w Suzuki i Oplu. Zaryzykuj.

W czarnym scenariuszu albo pozbędziesz się felg bo nie będą pasowały do czujników albo będziesz jeździł bez i sprzedasz czujniki z drobna stratą np. 20 zł na dopóki zima jeszcze startuje. Szybsza decyzja to mniejsze ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie gdyż w sumie nie spotkałem się wcześniej z tym, czy w ogóle są różne rodzaje zaworków? Chłopaki na norauto spojrzeli na mnie dziwnie jak zadałem im takie pytanie. Oni mają dwa rodzaje wentyli gumowe i wzmacniane metalowe i oba są takie same i do każdej felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rodzaje zaworów. Clamp-in - skręcane na feldze i snap-in - wciskane w felgę, podobne do zwykłej standardowej wentylnicy.  Do nich przymocowany jest czujnik ciśnienia.

Najczęściej clamp-in są metalowe i srebrne a czarne występują przeważnie jako snap-in (tak to widać w ofertach sklepów). W tej chwili oba rodzaje moga być stosowane do felg aluminiowych i stalowych. To kwestia tylko gniazda zaworu w feldze.

clamp-in.jpg.5fd3f5f4f0c72ed794838b7a4f80bb5f.jpg

snap-in.jpg.3a4fdab15be0256b7993fbe5f74a9f9a.jpg

Edytowane przez RAMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama ale gniazdo jest takie samo w feldze tylko albo jest tak jak pisałem gumowy lub metalowy zawór. Więc i tak jedno jak i drugie pasuje do tej samej felgi. Mnie chodziło czy faktycznie są inne otwory w feldze. Wyraziłem się niezrozumiale w poprzedniej wiadomości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RAMA napisał:

Są dwa rodzaje zaworów. Clamp-in - skręcane na feldze i snap-in - wciskane w felgę, podobne do zwykłej standardowej wentylnicy.  Do nich przymocowany jest czujnik ciśnienia.

Najczęściej clamp-in są metalowe i srebrne a czarne występują przeważnie jako snap-in (tak to widać w ofertach sklepów). W tej chwili oba rodzaje moga być stosowane do felg aluminiowych i stalowych. To kwestia tylko gniazda zaworu w feldze.

clamp-in.jpg.5fd3f5f4f0c72ed794838b7a4f80bb5f.jpg

snap-in.jpg.3a4fdab15be0256b7993fbe5f74a9f9a.jpg

Mam obydwie wersje. 1 w alufelgach na zimę, czujniki kupiłem w ASO, podając po nr ref. wyszukanym z forum, więc być może tak trafiłem w metalowe przypadkiem :) 2 mam fabryczne na alufelgach 18" z n connecty :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, QashqaiP11 napisał:

Otwory są takie same.

W dzisiejszych czasach już tak. Kiedyś może i były różnice bo po co by robili nawet inne numery zestawów montażowych.

Teraz to chyba tylko kolor powoduje że zakłada się taki albo takie. Moje czarne stalówki maja takie jak pokazywałem wcześniej (srebrne) a 19tki alu mają czarne, gumowane. Myślałem, że jak będą mi przeszkadzać takie błyszczące na zimę to pomaluję farbą z pędzla albo sprayem ale im więcej na nie patrzyłem tym bardziej ten mezalians był mi obojętny. A potem założyłem kołpaki z Selgrosa  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na jednych alumach fabrycznych mam czarne a na zimowych dokupionych alumach srebrne. I nawet mi na myśl nie przeszło że mogą być jakieś problemy z zaworkami i felgami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam oba zestawy i oba są OEM.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buba co znaczy akceptowalna cena i czy chcesz nissanowskie czy jakieś zamienniki? Jeśli oryginały nissanowskie to dawałem link do kolesia gdzie ja kupowałem i cena była jak dla mnie malutka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, rafsty napisał:

Buba co znaczy akceptowalna cena i czy chcesz nissanowskie czy jakieś zamienniki? Jeśli oryginały nissanowskie to dawałem link do kolesia gdzie ja kupowałem i cena była jak dla mnie malutka.

rafsty - czyli polecasz tego allegrowicza? widze, ze faktycznie ma dobre ceny za te czujniki.

2 zimy juz przejezdzilem bez czujnikow. Czas to zmienic:) Zastanawiam sie tylko czy jesli zakladane sa funkiel nowki czujniki do felgi to one tez zaczna dzialac same (do tej pory jak przechodzilem z zimy na lato to doslownie po przejechaniu 1km, w samochodzie juz widzialem pomiar cisnienia w oponach) czy trzeba je jakos programowac?:)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stasziek u mnie po ok 20 km same się połączyły z autem. Ale jak rozmawiałem na ASO to oni sami mi powiedzieli że zazwyczaj się same łączą ale sporadycznie się im zdążyło że jednak musieli je programować i sami nie wiedzą od czego to zależało. Ja kupiłem u tego allegrowicza i wszystko było w porządku tak z zakupem jak i z czujnikami. Gość który je zakładał na wulkanizacji pierwszy raz się spotkał z nimi i myślał że brakuje uszczelki pod nakrętkę (w zestawie dostajesz osobno zapakowany czujnik i osobno ta nakrętkę aby czujnik przykręcić do felgi). W zamiennikach miał z obu stron uszczelkę tutaj jest tylko z jednej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same czujniki akurat w tym modelu są nieprogramowalne. Działają od momentu opuszczenia fabryki na częstotliwości podanej na obudowie i podają dane po kolei dla wszystkich aut dla których są przeznaczone (cała gama Nissan i Renault).  Jeżeli nie zgra się z samochodem od razu (co zdarzyło się u mnie) to w menu samochodu należy na postoju zresetować TPMS i po komunikacie że reset został przeprowadzony, jechać w dal, aż przyporządkuje nowe czujniki do QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama nie zgodzę się z Tobą. U mnie w zakupionym aucie były ustawiane gdyż pokazywały głupoty. Resetowania przez menu auta nic nie dawało. Dopiero na ASO po podłączeniu do kompa i coś tam poustawiali i od tamtej pory czujniki zaczęły działać normalnie. Więc jednak coś tam na kompie się ustawia a to co napisałem że czasami trzeba zaprogramować to była informacja jaką otrzymałem na ASO jak chciałem kupić czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. ale czy na pewno piszemy o tym samym? Ja piszę że czujniki są nieprogramowalne. A Ty piszesz o ingerencji w komputer samochodu który w czujnikach nie jest w stanie zmienić czegokolwiek :)

Jak widać po działaniach serwisu jeżeli nie udało się zmienić (skomunikować) przez menu samochodu to musieli skorzystać z komputera podłączonego do samochodu. Po chłopsku - walnąć w łeb samochód żeby się ogarnął, spiął i dogadał z parobkami (nadajnikami czujników ciśnienia) w kołach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo rzadko OEM czujniki są programowalne, takie są za to te "czyste" uniwersalne.

Czujnik zaprogramowany pod dany model auta, lub nieraz ten sam pod kilka modeli danej firmy ma stały ID, za to często można go "dopasować" do konkretnego modelu, koła (średnica) czy skalibrować wskazania z poziomu komputera auta.

Edit:

Taka ciekawostka z mojego Tucsona

Miałem 2 OEM zestawy kół zima/lato jeden fabryczny, drugi odkupiony od kolegi i oba zawsze się automatycznie dogadywaly z autem (koła sam przekładam)

Niedawno kupiłem w DE piękne koła od innego modelu Hyundaia i niestety tamte czujniki mają inne ID a że są OEM, nie można ich ani sklonować ani przeprogramować, więc jeździłem z błędem na desce rezdzielczej (trzy ikonki - opony, błędu i malutka w menu)

Po 7 dniach i ok. 30 odpaleniach silnika błąd przestał być wyświetlany, system uznał, że mnie już poinformował dostatecznie Coś jak z piszczenie nie zapiętych pasów, popiszczą i po ok. 2 min przestają.

Teraz założyłem zimowe koła i oczywiście system odczytał czujniki po przejechaniu ok. 2-3 kilometrów.

U mnie w Tucsonie nie ma też znaczenia które koło gdzie jest.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2018 o 17:55, rafsty napisał:

Buba co znaczy akceptowalna cena i czy chcesz nissanowskie czy jakieś zamienniki? Jeśli oryginały nissanowskie to dawałem link do kolesia gdzie ja kupowałem i cena była jak dla mnie malutka.

Podane przez Ciebie są dla mnie, jak najbardziej, akceptowalne cenowo.

jednak muszę się skontaktować ze sprzedawać, bo widzę, że ma w ofercie dwa rodzaje czujników do Nissana, i oba jako ORI, a różnią się numerami, np.

 

1. https://allegro.pl/czujniki-cisnienia-nissan-pulsar-qashqai-x-trail-i6847534368.html
Nr fabryczny: 40 70 03V U0A

2. https://allegro.pl/czujniki-cisnienia-nissan-juke-pulsar-qashqai-note-i7017327411.html

Nr fabryczny:40 70 04C B0B
 

 

ponadto pytanie, czy otwory w ALU są jakoś znormalizowane, tzn. wszystkie czujniki pasują do wszystkich alufelg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli felga jest przystosowana do czujnika to tak, wszystkie aktualnie są przystosowane bez względu na rodzaj czujnika. Dawniej bywały felgi z innymi otworami, ale to już przeszłość.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć buba1982, ja do Pulsara kupiłem sobie czujniki z drugiego linku i miałem problem z "przeciągnięciem" wentyla przez otwór w feldze (felgi stalowe made in china) bo niestety guma wentyla była bardzo twarda. Bylem u dwóch różnych wulkanizatorów i w obu przypadkach skończyło się urwaniem wentyla. Sprawdzane były inne wentyle i one przechodziły bez problemów przez otwory w feldze. Skończyło się na tym, ze musiałem kupić "zamienniki" wentyli (skręcane, podobne do tych z pierwszego linku), co zwiększyło koszt czujników (jeden zamiennik coś ok. 17zl + przesyłka). Jak będziesz chciał to mogę ci sprawdzić numer tych zamienników. Same czujniki są ok, nie było problemu z wykryciem ich przez samochód.

Edytowane przez pawelg
Znalazlem ten zamienik: https://allegro.pl/zawor-tpms-v009-metalowy-continental-vdo-tg1d-i6605606282.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Sprzedawca mnie zapewnia, że otwory w felgach są uniwersalne, a same czujniki, z pierwszego i drugiego linku, różnią się od siebie tym, że pierwsze są z metalowym wentylem, a drugi z gumowym.

Same czujniki, to wg niego, to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...