Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
koczis

Nie działa nawiew

Recommended Posts

koczis

Witam,

 

Mam problem z nawiewem w mojej Tiidzie z 2008 roku z elektroniczną klimatyzacją.

Problemem jest całkowity brak nawiewu, na każdym ustawieniu "mocy". Po sprawdzeniu bezpieczników (wszystkie są ok) odkręciłem schowek i dostałem się do silnika nawiewu, odpiąłem wtyczkę zasilającą i pomierzyłem napięcie. Jest jak byk trochę ponad 12V - więc od razu (jak się okazało pochopnie) stwierdziłem, że po prostu silnik się spalił... niestety, kupiłem silnik, podłączyłem - a to cisza jak makiem zasiał - nic nie wieje... Stąd pytanie: czy ktoś miał podobny problem ?

W działach odnośnie primier, almer i note-ów znalazłem, że w ich przypadku najczęściej problem był z płytką oporową która się przepalała. Tylko że niestety nie jestem w stanie takiej zlokalizować w tiidzie. Za schowkiem (jak w większości) nic takiego nie widzę, ani w kanale nawiewu w okolicach pedału gazu (jak w ktorejś tam wersji almery), może ktoś wie gdzie takowa może się znajdować ? Czy wogóle w przypadku "klimatronika" jest taka płytka ?

Zastanawia mnie również to, że jednak napięcie na wtyczce jest, ale może właśnie pod obciążeniem "siada" przez przepaloną płytkę oporową.

A może przyczyna jest inna ? gdzie szukać problemu ?

Dodam jeszcze że cały panel sterowania klimy działa bez problemu, przełączają się "biegi" nawiewu, ustawienia nadmuchu i temperatura.

 

Pomóżcie proszę bo zaczęły się upały a tu brak nawiewu...

 

Pozdrawiam,

Koczis.

Edited by koczis

Share this post


Link to post
Share on other sites
koczis

Witam,

Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych.

Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-clio-ii-iii-megane-ii-i2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka.   

Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa ;)

 

Pozdrawiam.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

A w almerze wystarczyło zdjąć schowek i komu to przeszkadzało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edek01

Francuzom to przeszkadzało -trzeba tak konstruować-umieszczać aby serwis ASO takie rzeczy robił !

Coraz mniej można samemu robić w własnym samochodzie to polityka koncernów samochodowych!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skyller

Dokładnie...

A wymiana banalnej żarówki ? U mnie wystarczy zdjąć gumowy "dekielek" i wypiąć ze spinacza gniazdo....

W większości nowych aut nie jest to już takie proste....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marjot

Witam,

Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych.

Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-clio-ii-iii-megane-ii-i2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka.   

Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa ;)

 

Pozdrawiam.

Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasjopej

Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? 

Odświeżam temat.

Dzisiaj w moim drugim nissanie - wybór padł na Tiidę 1.8B Acenta rocznik 2007, tydzień po zakupie padł też pewnie rezystor. Po odłączenie wentylatora i uruchomieniu nawiewu napięcie na kostce 0V natomiast pomiędzy jednym lub drugim zaciskiem na kostce a masą samochodu - 14V

Pozdrawiam

kasjopej

Share this post


Link to post
Share on other sites
leszekns

Witam 

Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną.

W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł .

Z  góry dzięki .

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasjopej

Witam 

Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną.

W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł .

Z  góry dzięki .

Za regulację nawiewu odpowiada taki rezystor (a  w zasadzie moduł z elementami elektronicznymi i radiatorem) - tutaj zamiennik:

http://allegro.pl/rezystor-modul-opornik-dmuchawy-nissan-tiida-2006-i6759035434.html

U mnie w Tiidzie jest produkcji Valeo.

Tak ja pisałem w poprzednim swoim poście po przeczesaniu internetu doszedłem do wniosku, że u mnie też padł ten regulator i stwierdziłem, że wymontuję go sam i zamówię nowy. Poświęciłem kilka godzin na demontaż i już miałem zamawiać moduł. Jednak postanowiłem jeszcze podłączyć go i uruchomiłem silnik. Tak więc w moim przypadku moduł jest sprawny. Winne są zapewne zaśniedziałe styki instalacji elektrycznej. W międzyczasie usterka pojawiła się ponownie na chwilę. Tak więc planuję wizytę u elektryka, który przejrzy i odświeży instalację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
paba

dopadło i mnie - brak oznak życia dmuchawy 

dostęp tragiczny, musiałem ściągać stelaż z pedałem gazu i hamulec od pompy odłączyć , a i tak nie było za łatwo

kupiłem zamiennik za 51,85zł i działa jak dawniej

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom76

to ja moze dodam pytanie:

- mam podobne objawy (tzn brak nawiewu) ale...

mini bezpieczniki od air blow  jak wkladam ( 2 x15) to po przekreczeniu kluczyka od razu sie pala..

Moze to byc ten rezystor czy jednak cos innego?

ewenualnie szukam jakiegos elektryka w Ząbkach ktory by to zdiagnozowal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×