Bydle Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Otworzylem taki temat poniewaz mam pare pytan z czystej ciekawosci - jaki komputer obsluguje silniki w 350z i czy przy strojeniu trzeba dokladac cos jeszcze czy da rade wystroic seryjny komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Stroi się na fabryczym ECU, jak jest ono po 2004 roku to można stroić w czasie rzeczywistym i jak masz tempomat to dodatkowo można mieć do 5ciu map Poniżej pare przykładów chiptuningu Nissanów 350/370Z oraz Infiniti... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86542-370z-zam%C3%B3wienie-z-uprev/page-4 Wiadomo najlepiej się kręcą wersje Z USA bo mają strasznie za bogato napisane mapy, specjalnie pod najgorsze paliwa, przez co silniki generują mniej mocy i znacznie więcej palą, przykład HR-a: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) W weekend jak dobrze pojdzie bede hamowac swoja i zobaczymy co tam wypluje. A jak duze roznice moga byc wykresach miedzy paliwami 95 a V-power racing 100+ ? Zczytywales seryjne mapy US i EU do porownania? Edytowane 27 Maja 2014 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Tak, mapy mają zadany inny skład mieszanki... Na hamuj hamuj ciekawe co wyjdzie Ps. DE i REV Up z racji mniejszego stopnia sprężania są mniej wyczulone na jakoś paliwa w stosunku do HR i silnika z 370Z... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 A komputery w 350Z tez wymagaja przerobek tak jak jest to np w hondach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Na szczęście nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nevis Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Tak, mapy mają zadany inny skład mieszanki... Na hamuj hamuj ciekawe co wyjdzie Ps. DE i REV Up z racji mniejszego stopnia sprężania są mniej wyczulone na jakoś paliwa w stosunku do HR i silnika z 370Z... Panowie, podepnę się pod temat i zapytam o paliwo - na jakim jeżdzić 95 czy 98 - auto w wersji US z 2005 roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Tylko i wyłącznie PB98 !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nevis Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Tylko i wyłącznie PB98 !! Dzięki piękne ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doodek Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Polecacie jakieś kompendium w temacie strojenia? Chodzi mi o podstawy, chciałabym sie troche pouczyć. Jakie narzędzie/program jest potrzebny. Czytałem jakieś bajki o licencjach Czy nadaje sie do tego ELM327 i jakiś program w stylu MPPS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 22 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 sprzęt do programowania seryjnego ecu to okolo 2,5tyś i masz wtedy licencie tylko na jedno ecu chyba ze zainwestujesz jak coobcio wtedy możesz wiecej ecu stroić ja zdecydowalem sie dolożyć ekumastera det 3 oczywicie pozostają fabryczne ograniczenia np odcinka wolne obroty mapy arfu ale znowu mam możliwośc robienia logów zmiany mapy paliwa zmiany konta zapłonu tak czy siak oczywiście jak bozia da kase zainwestuje w sprzęt do strojenia w takie cudo http://uprev.com/secure/management.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) @Doodek nie wiem jak stoisz z teoria silników ale wydaje mi sie ze podstawy to wykształcenie kierunkowe... jeżeli takiego nie masz to w necie znajdziesz książkę Wajanda pt. Tłokowe silniki spalinowe średnio i szybkoobrotowe...jest to biblia silnikowca co prawda dosyc stara, ale jak zrozumiesz zagadnienia zwiazane ze spalaniem stukowym, wplywem kąta wyprzedzenia zaplonu na moment obrotowy, definicje nadmiaru powietrza, dowiesz się co to obciążenie i poczytasz o charakterystykach, a z innych źródeł dowiesz się w jaki sposób informacje z niektórych czujników sterują chociażby czasem trwania impulsu na wtryskiwaczach to wtedy możesz kupić sobie odpowiedni soft i zmieniać wartości w odpowiednich tabelach w przewidywalny sposób... Przede wszystkim musisz się dowiedzieć jak pracuje silnik i wiedziec co reprezentują odpowiednie tabele... Na polskich stronach tego za bardzo nie znajdziesz ale na angielskich i amerykanskich forach jest na prawde masa informacji... U nas w kraju ludzie trzymają w tajemnicy tą trywialną wiedzę... PS. ELM to najwieksze gowno jakie znam choc i tak robi dużą karierę wśród "dyplomowanych czytaczy/kasowaczy błędów"... MPPS czy Galleto2 nie dają możliwości edycji map a jedynie ściągnięcie/wgranie wsadu z/do mikrokontrolera przez złącze OBD... i to też nie ze wszystkich sterowników...350z ma MEC33...jak już uda ci się ściągnąć wsad musisz go pozniej przetworzyc w odpowiednim programie np WinOls...a przy wgrywaniu zatroszczyc się o sumy kontrolne. UpRev robi robote jak każdy soft dedykowany do danego auta... @jarek jak masz juz kabel uprev daje mozliwosc dokupienia dodatkowej licencji za 300usd oczywiscie na jedno auto ale mozesz sobie ich kupic np 10... Edytowane 23 Października 2014 przez micho196 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doodek Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Z tym jak ze wszystkim - lepiej sie uczy w praktyce. Studiuję mechatronike na wydziale samochodów a silnika nastroić nie umiem dlatego pytam Ale dzięki za książkę. Wydaje mi się, że jesteś w tym ogarnięty. Mógłbyś przybliżyć mi ogólną strukturę tego całego tematu? Nie wiem czy rozumiem te wszystkie terminy. Bo większość samochodów od chyba 98 roku ma tę samą wtyczkę OBD i komunikuję się jak zwykły RS232 albo 485. Natomiast interfejst (np.EML) -jeśli dobrze rozumiem- jest jakby środowiskiem odczytującym zawartość ecu. Tu moje pytanie: po cholere robić coś takiego jak EML, skoro nie jest to praktycznie w żaden sposób ingerować w ecu ale ma już jakąś możliwość komunikacji??? To jak lizanie loda przez szybe Przy czym interfejs taki jak chyba Consult (czy jakoś tak) może już zrobić wszystko..?? No i jeszcze te wszystkie programy po stronie PC. Skoro dany interfejs na coś pozwala to czym tak naprawdę różnią się te wszytkie programy (jak ScanXL, Digimoto, itd..)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Heh... Silnika nie umiesz nastroić bo nie wiesz jak działa ECU... a wiesz jak działa silnik spalinowy? Bo wiedza że coś tam się pali i kręci to może być za mało...co wiesz o regulacjach w silniku? Skoro studiujesz mechatronike to powinienes wiedziec jak działa termoanemometr i do czego się go wykorzystuje w samochodzie?? Stary powiem ci tak...rozpisałem się na początku próbując odpowiedzieć na twoje pytania ale to zaraz skasowałem bo widze że idziesz złą drogą po pytaniach które zadajesz... Musisz wiedzieć że diagnostyka pokładowa przy użyciu skanerów OBD, ELMów, Consultów i innych wynalazków nie doprowadzi cię do wystrojenia silnika bo te urządzenia do tego nie służą...pamiętaj gowna nie wypolerujesz! Komunikacja OBD to osobny rozdział...generalnie zasada prosta...wysłanie zapytania i oczekiwanie odpowiedzi zwrotnej...musisz wiedziec co i gdzie wyslac zeby otrzymac odpowiedz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Do ilu seryjnie kreci sie DE? Chodzi mi o pierwsze wydania 2003-2004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 6700 ale ja tam wierze w przekłamanie licznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) DE ma w programie ustawioną odcinkę na 6600obr.min, REV-UP na 7000 a HR i VQ37VHR na 7500obr.min Edytowane 26 Października 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 A do ilu mozna bezpiecznie przesunac odcinke w DE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) 7100 oczywiście seryjnego Edytowane 26 Października 2014 przez jarek1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 A z ciekawości do ilu HR'a mozna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 ja mam do 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Odcinka przy 8 tys? A przesuwales ja czy nismo ma tak fabrycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoakatomi Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 przesunięte zostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Konstrukcja HR pozwala na kręcenie go do ponad 9000obr.min w fabrycznym egzemplażu nie pozwalają na to sprężyny zaworowe... Ps. Ja swojego torowego DE na seryjnych sprężynach zaworowych kręcę do 7150obr.min, jednak takie kręcenie możliwe jest na Srebrnych ECU czyli 2005-2006 na starszych czarnych do 7000... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Dobra to teraz pytanie - na automatycznej zmianie skrzynia ciagnie do jakies 5800-6000 tys natomiast na manualnej kreci sie wlasnie do jakies 6500-6700 i tutaj pytanie czy da rade tak przeprogramowac zeby przy automatycznej zmianie takze skrzynia krecila sie do prawie samego odciecia? Bo wydaje mi sie ze troche za wczesnie wrzuca kolejny bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.