Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

350z/370z Strojenie, Elektronika, Komputer


Bydle
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Otworzylem taki temat poniewaz mam pare pytan z czystej ciekawosci - jaki komputer obsluguje silniki w 350z i czy przy strojeniu trzeba dokladac cos jeszcze czy da rade wystroic seryjny komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stroi się na fabryczym ECU, jak jest ono po 2004 roku to można stroić w czasie rzeczywistym i jak masz tempomat to dodatkowo można mieć do 5ciu map :)

Poniżej pare przykładów chiptuningu Nissanów 350/370Z oraz Infiniti...

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86542-370z-zam%C3%B3wienie-z-uprev/page-4


Wiadomo najlepiej się kręcą wersje Z USA bo mają strasznie za bogato napisane mapy, specjalnie pod najgorsze paliwa, przez co silniki generują mniej mocy i znacznie więcej palą, przykład HR-a:

10256271_893742877309146_175079565642690

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend jak dobrze pojdzie bede hamowac swoja i zobaczymy co tam wypluje. A jak duze roznice moga byc wykresach miedzy paliwami 95 a V-power racing 100+ ? Zczytywales seryjne mapy US i EU do porownania?

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mapy mają zadany inny skład mieszanki...

Na hamuj hamuj ciekawe co wyjdzie :D

Ps. DE i REV Up z racji mniejszego stopnia sprężania są mniej wyczulone na jakoś paliwa w stosunku do HR i silnika z 370Z...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak, mapy mają zadany inny skład mieszanki...

Na hamuj hamuj ciekawe co wyjdzie :D

Ps. DE i REV Up z racji mniejszego stopnia sprężania są mniej wyczulone na jakoś paliwa w stosunku do HR i silnika z 370Z...

Panowie, podepnę się pod temat i zapytam o paliwo - na jakim jeżdzić 95 czy 98 - auto w wersji US z 2005 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Polecacie jakieś kompendium w temacie strojenia? Chodzi mi o podstawy, chciałabym sie troche pouczyć. Jakie narzędzie/program jest potrzebny. Czytałem jakieś bajki o licencjach :P

Czy nadaje sie do tego ELM327 i jakiś program w stylu MPPS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęt do programowania seryjnego ecu to okolo 2,5tyś  i masz wtedy licencie tylko na jedno ecu 

chyba ze zainwestujesz jak coobcio wtedy możesz wiecej ecu stroić 

 ja zdecydowalem sie dolożyć ekumastera   det 3  oczywicie pozostają fabryczne ograniczenia   np odcinka wolne obroty mapy arfu  ale znowu mam możliwośc robienia logów   zmiany mapy paliwa zmiany konta zapłonu  

  tak czy siak  oczywiście jak bozia da kase zainwestuje w sprzęt do strojenia 

 w takie cudo http://uprev.com/secure/management.html  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Doodek nie wiem jak stoisz z teoria silników ale wydaje mi sie ze podstawy to wykształcenie kierunkowe... jeżeli takiego nie masz to w necie znajdziesz książkę Wajanda pt. Tłokowe silniki spalinowe średnio i szybkoobrotowe...jest to biblia silnikowca co prawda dosyc stara, ale jak zrozumiesz zagadnienia zwiazane ze spalaniem stukowym, wplywem kąta wyprzedzenia zaplonu na moment obrotowy, definicje nadmiaru powietrza, dowiesz się co to obciążenie i poczytasz o charakterystykach, a z innych źródeł dowiesz się w jaki sposób informacje z niektórych czujników sterują chociażby czasem trwania impulsu na wtryskiwaczach to wtedy możesz kupić sobie odpowiedni soft i zmieniać wartości w odpowiednich tabelach w przewidywalny sposób... Przede wszystkim musisz się dowiedzieć jak pracuje silnik i wiedziec co reprezentują odpowiednie tabele... 

Na polskich stronach tego za bardzo nie znajdziesz ale na angielskich i amerykanskich forach jest na prawde masa informacji...

U nas w kraju ludzie trzymają w tajemnicy tą trywialną wiedzę...

 

PS.

ELM to najwieksze gowno jakie znam choc i tak robi dużą karierę wśród "dyplomowanych czytaczy/kasowaczy błędów"...

MPPS czy Galleto2 nie dają możliwości edycji map a jedynie ściągnięcie/wgranie wsadu z/do mikrokontrolera przez złącze OBD... i to też nie ze wszystkich sterowników...350z ma MEC33...jak już uda ci się ściągnąć wsad musisz go pozniej przetworzyc w odpowiednim programie np WinOls...a przy wgrywaniu zatroszczyc się o sumy kontrolne.

UpRev robi robote jak każdy soft dedykowany do danego auta...

 

@jarek jak masz juz kabel uprev daje mozliwosc dokupienia dodatkowej licencji za 300usd oczywiscie na jedno auto ale mozesz sobie ich kupic np 10...

Edytowane przez micho196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym jak ze wszystkim - lepiej sie uczy w praktyce. Studiuję mechatronike na wydziale samochodów a silnika nastroić nie umiem dlatego pytam :D Ale dzięki za książkę. Wydaje mi się, że jesteś w tym ogarnięty. Mógłbyś przybliżyć mi ogólną strukturę tego całego tematu? Nie wiem czy rozumiem te wszystkie terminy. Bo większość samochodów od chyba 98 roku ma tę samą wtyczkę OBD i komunikuję się jak zwykły RS232 albo 485. Natomiast interfejst (np.EML) -jeśli dobrze rozumiem- jest jakby środowiskiem odczytującym zawartość ecu. Tu moje pytanie: po cholere robić coś takiego jak EML, skoro nie jest to praktycznie w żaden sposób ingerować w ecu ale ma już jakąś możliwość komunikacji??? To jak lizanie loda przez szybe  :icecream: Przy czym interfejs taki jak chyba Consult (czy jakoś tak) może już zrobić wszystko..?? No i jeszcze te wszystkie programy po stronie PC. Skoro dany interfejs na coś pozwala to czym tak naprawdę różnią się te wszytkie programy (jak ScanXL, Digimoto, itd..)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh...

Silnika nie umiesz nastroić bo nie wiesz jak działa ECU... a wiesz jak działa silnik spalinowy? Bo wiedza że coś tam się pali i kręci to może być za mało...co wiesz o regulacjach w silniku? Skoro studiujesz mechatronike to powinienes wiedziec jak działa termoanemometr i do czego się go wykorzystuje w samochodzie??

Stary powiem ci tak...rozpisałem się na początku próbując odpowiedzieć na twoje pytania ale to zaraz skasowałem bo widze że idziesz złą drogą po pytaniach które zadajesz... Musisz wiedzieć że diagnostyka pokładowa przy użyciu skanerów OBD, ELMów, Consultów i innych wynalazków nie doprowadzi cię do wystrojenia silnika bo te urządzenia do tego nie służą...pamiętaj gowna nie wypolerujesz!

Komunikacja OBD to osobny rozdział...generalnie zasada prosta...wysłanie zapytania i oczekiwanie odpowiedzi zwrotnej...musisz wiedziec co i gdzie wyslac zeby otrzymac odpowiedz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DE ma w programie ustawioną odcinkę na 6600obr.min, REV-UP na 7000 a HR i VQ37VHR na 7500obr.min :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja HR pozwala na kręcenie go do ponad 9000obr.min w fabrycznym egzemplażu nie pozwalają na to sprężyny zaworowe...

 

Ps. Ja swojego torowego DE na seryjnych sprężynach zaworowych kręcę do 7150obr.min, jednak takie kręcenie możliwe jest na Srebrnych ECU czyli 2005-2006 na starszych czarnych do 7000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to teraz pytanie - na automatycznej zmianie skrzynia ciagnie do jakies 5800-6000 tys natomiast na manualnej kreci sie wlasnie do jakies 6500-6700 i tutaj pytanie czy da rade tak przeprogramowac zeby przy automatycznej zmianie takze skrzynia krecila sie do prawie samego odciecia? Bo wydaje mi sie ze troche za wczesnie wrzuca kolejny bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...