Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16,Tino] usuniecie EGR 2,2di


muchamati2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Usunąłem egr w swoim tino 2.2di

różnica jest kolosalna, ale ostatnio poczytałem troche o tym i pisza ze usuniecie egr ma wpływ na trwałosc tłoków oraz turbiny, ze tłoki moga nie wytrzymac temperatury jaka zmniejszał zawór egr, czy to prawda???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki za rozjaśnienie sytuacji :icecream:

 

A co z katem?? warto sie go pozbywac???

Edytowane przez muchamati2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie zapieczone sruby to szybko pojdzie przyros 2-3 koni ciezko wyczuc ale 100zł za sprzedanie rozszypanego kata owszem zawsze krata piwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam usuniety no i jak pisalem ciezko wyczuc ale jak szukasz mocy to warto

moze na dniach poszukam gdzies hamowni to powiem ile mam koni po paru modyfikacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Usunąłem egr w swoim tino 2.2di

różnica jest kolosalna, ale ostatnio poczytałem troche o tym i pisza ze usuniecie egr ma wpływ na trwałosc tłoków oraz turbiny, ze tłoki moga nie wytrzymac temperatury jaka zmniejszał zawór egr, czy to prawda???

Ja w tino przy okazji usuwania egr-a pokusiłem się o usunięcie tych nieszczęsnych klapek z kolektora dolotowego+ wyczyściłem kolektor z nagaru a było z czego czyścić, prawie żadnego przelotu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam usuniete i czyszcone 2 lata temu to było robione jak padła mi pompa  :P

 

p.s a nie spala wam wiecej po usunieciu tego egra?? bo ja mam dziwne wrazenie ze tak :/

Edytowane przez muchamati2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Maciek90:

czy "klapki" na kolektorze nie służą m.in. do zamykania dopływu powietrza po wyłączeniu silnika?

A także do zmiany pojemności kolektora w niskim zakresie obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dizel lubi czyste świeże i chłodne powietrza tak wiec moze pracować z wieksza dawka powietrza nie jak benzyniak ze mu zaraz tłoki poprzegrzewa dlatego te klapiki pewnie współgrają z egr na wolnych sie przymyka i wiecej powietrza ciagne przez egr przez co ekolog sie cieszy bo czystrze spaliny a dolot  dizla sie syfi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że piszesz o zaworze wirowym. Jego zadaniem jest lepsze mieszanie paliwa z powietrzem, zatem zubożenie dawki na niskich obrotach przy rozgrzanym silniku.

Raczej nie ma znacznego wpływu na osiągi, a na pewno ma na kopcenie.. a może mieć też na zużycie paliwa, szczególnie, jeśli nie odłączymy przy tym regulatora. Mały wyciąg z serwisówki:

23samfs.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno silnik di?

czyżby japoniec aż tak nakrecił ze do n16 nie montował a tino włożył klapiki zaworu wirowego, jak tak to odrazu zdemontowałbym je awaria robi dużo szkód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% DI, bo położenie innych elementów się zgadza, oraz podana skrzynia jest 5cio-biegowa.

Zerknę i zobaczę, czy u mnie są..

A klapki nie powinny się łatwo urwać przy tej konstrukcji, która jest w Nissanie - to nie BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...