wojtek303 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Witam, ojciec posiada od 6 lat Primerę P12 2006 r, 1,9 dci. W aucie praktycznie nic się nie dzieję poza naprawami wynikającymi z eksploatacji. Ostatnio pojawił się jednak problem. Rok temu wymienione były tarcze i klocki hamulcowe, około dwa miesiące temu przy ostrzejszym hamowaniu pojawilo się bicie na kierownicy. Podjechałem do SKP stwierdzili krzywe tarcze. Tarcze wymienione na nowe miesiąc temu, od tej pory przejechane jakieś 2500 tys. km. Wczoraj jadąc na autostradzie przy hamowaniu znów pojawilo się bicie kierownicy. Czy ktoś miał może pododny problem. Jaka może być przyczyna krzywienia tarcz? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Przyczyna- zbyt ostre hamowanie i zbyt szybkie schładzanie tarcz ( np wjechanie w głęboką kałuże ) Bicie kierownicy tez może być objawem wybitej jakiejś tulei wahacza, albo końcówki drążków już nie domagają. Podjedz na stacje diagnostyczną i niech sprawdzą na szarpakach zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek303 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Właśnie 8 czerwca było wszystko spradzane na stacji bo wypadał przegląd. Nic nie wyszło, żadnego luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 ja bym podjechał gdzieś indziej na staje kontroli, pewnie skasują kilka PLN-ów ale będziesz pewniejszy, nie możliwe żeby po 2500km tarcze się pokrzywiły, chyba że serwis stare przetoczył a skasował jak za nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Witam, ojciec posiada od 6 lat Primerę P12 2006 r, 1,9 dci. W aucie praktycznie nic się nie dzieję poza naprawami wynikającymi z eksploatacji. Ostatnio pojawił się jednak problem. Rok temu wymienione były tarcze i klocki hamulcowe, około dwa miesiące temu przy ostrzejszym hamowaniu pojawilo się bicie na kierownicy. Podjechałem do SKP stwierdzili krzywe tarcze. Tarcze wymienione na nowe miesiąc temu, od tej pory przejechane jakieś 2500 tys. km. Wczoraj jadąc na autostradzie przy hamowaniu znów pojawilo się bicie kierownicy. Czy ktoś miał może pododny problem. Jaka może być przyczyna krzywienia tarcz? Z góry dzięki za pomoc. Miałem taki sam problem w poprzednim autku tj. P12, cały czas miałem bicie przy hamowaniu. Fachowcy rozkładali ręce, wszystkie elementy zawieszenia sprawdzane były ok. W sumie już przyzwyczaiłem się do tego aż problem rozwiązał sie sam po wymianie maglownicy.Maglownica została wymieniona na inną po regeneracji nagle wszystko ustąpiło. Pewnie więc były luzy na przekładni- ślimaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek303 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Czyżby maglownica padała tak szybko. Dodam tylko że była wymieniona w serwisie Nissana tuż przed końcem gwarancji na nówkę oryginał. Tylko że tarcze są faktycznie krzywe. W SKP sprawdzili owalizację i wyszła krzywizna. Już powoli zaczynają mi ręce opadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Czyżby maglownica padała tak szybko. Dodam tylko że była wymieniona w serwisie Nissana tuż przed końcem gwarancji na nówkę oryginał. Tylko że tarcze są faktycznie krzywe. W SKP sprawdzili owalizację i wyszła krzywizna. Już powoli zaczynają mi ręce opadać. No cóż maglownica to jedna z bolączek Primery, przez 5 lat posiadania maglownice wymieniałem 2 razy. Ja zresztą nie twierdzę żed przyczyną jest przykładnia, opisałem tylko swoje doświadczenia, w wypadku tarczy po wymianie będzie natychmiastowa poprawa, ja tarcze wymieniałem bo też niby twierdzili że są złe a było tak samo. Pozdrawiam i życzę mało problemów bo w sumie autko bardzo fajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Proponuję również sprawdzić ponownie zacisk oraz tuleję-sworzeń-prowadnice w jarzmach. U mnie dolna całkowicie stała. Po wymianie dolnej prowadnicy na nową całą metalową była poprawa. Nie trwało to długo 2,5 tygodnia /ile km też nie wiem/, lecz bicie powróciło. Przetoczenie tarcz pomogło. Nowe tarcze mam i nie zakładałem, lecz mój mechanik stwierdził iż biciem mogą być również łożyska jak i krzywa piasta, więc szkoda zakladać nowych tarcz aby znowu biły. Najpierw przetoczyć stare /jeśli się jeszcze nadają/ jeśli natomiast bicie powroci, to poszukać dobrego warsztatu aby sprawdził bicie na samej piaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeuszma3 Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Proponuję przetoczyć tarcze na samochodzie. Koszt ok 80,00 - 100,00 zł w zależności od regionu. W Warszawie zapłaciłem 90 zł. Miałem ten sam problem po przetoczeniu jest ok, nadmieniam że te tarcze przetaczałem już drugi raz oczywiście pród. Pozdrawiam Tadeusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 U mnie tez jedna bije ale maglowinica tez cieknie wiec mysle , że te dwie sprawy sie jednak łączą. Co 2tys km musze ten zbiornik uzupełnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Właśnie 8 czerwca było wszystko spradzane na stacji bo wypadał przegląd. Nic nie wyszło, żadnego luzu. Mój ojciec był na SKP i wszystko było OK i zero luzów a po miesiącu przy prędkości 120 km/h stracił prawe przednie koło bo sworzeń wyleciał z gniazda. Te stacje to o kant d... potrzaskać. Powody bicia według mnie: - złej jakości tarcze - źle poskładane hamulce (klocki w brudnych jarzmach, tarcze na brudnych piastach itp) - wybite końcówki drążków - wybite drążki na maglownicy - wybite tuleje gumowo-metalowe - źle wyważone koła, uszkodzona felga, uszkodzona opona (nawet jeśli nie wygląda na pierwszy rzut na uszkodzoną) - w końcu ta nieszczęsna wykończona maglownica U mnie bicie było dość mocne, ale z tarcz to już miałem prawie żyletki. Kupiłem hamulce (tarcze+klocki) jedne z tańszych dostępnych na rynku, przejechałem już 15.ooo km i nie dzieje się nic złego. Hamulce robiłem sam, i wiem że mam zrobione jak trzeba. Zawsze czyszczę wszystkie piasty, prowadnice, jarzma i smaruję wszędzie gdzie trzeba pastą miedzianą do hamulców. Może warto zmienić mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 U mnie tez jedna bije ale maglowinica tez cieknie wiec mysle , że te dwie sprawy sie jednak łączą. Co 2tys km musze ten zbiornik uzupełnić. U mnie harmonijka gumowa na maglownicy jest wilgotna-mokra, lecz nie dolewam tyle płynu co Ty. Ja na rok, to do zbiorniczka dolewam ok.w/g podziałki , to 1 cm płynu. U Ciebie, to w takim razie SIĘ LEJE, jak znajdziesz taniego mechanika, /czyli warsztat który to rozbierze, zrobi i złoży/ to daj znać i podaj cenę. Ja widziałem w naszej okolicy dwa, więc mogę dać namiary, ale tel. nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 25 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2014 Ja na Admiralskiej zrobię. Z tego co wiem to jakieś 1000 zł . Zdjęcie wózka , regeneracja i montaż. Lac się leje ale czy przegląd przejdzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Panowie sprawdzając tarcze trzeba sprawdzić również tył jeśli są, u mnie bicie było przez tarczę z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 http://allegro.pl/tarcze-klocki-nissan-primera-p12-kpl-przod-i4445828982.html To kupowałem do siebie. Zrobiłem na tym około 20.ooo km i nie dzieje się nic złego, piszczą rano przy pierwszym hamowaniu i tyle złego od nich mam. ABS nie świruje, nie wali nic kierownicą, nie pylą na felgi syfem... Osobiście, polecam. Warto pamiętać, żeby zawsze dopierać tarcze i klocki do pary, bo inni producenci stosują inne twardości materiałów. Przykładowo tarcza TRW w połączeniu z klockami Bosch może doprowadzić do przedwczesnego zużycia albo tarczy, albo klocków. Bo nie będzie dobrze dobrana twardość obu materiałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.