Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Sam Naprawiam] Wymiana zaworu SCV z resetowaniem ECU.


DINO

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Pytanie do sq9mcs

Witam

Mam prośbę i pytanie do sq9mcs

Navara D40 silnik 171 kM  rok 2007  przebieg 171 kkm

Miałem nagłe gwałtowne spadki mocy.

Za radą nissanklubowiczów wymieniłem zawór SCV  metodą od góry.

Załozyłem zawór DENSO  294000-0420

Była poprawa ale po ok 5 kkm problem powrócił.

Traci nagle moc szarpie przerywa i znów ciągnie.

Raz straci moc na dobre i trzeba stanąć i wyłączyć silnik a innym razem tylko szarpie tracąc moc i odzyskując.

Nie ma falowania obrotów.

Zresetowałem komputer według wskazowek i przepisu sq9mcs  i naliczylem na koniec dziesięć równych błysków.

Nie pomogło.

Odłaczyłem akumulator na 7 godzin.  Nie pomogło.
Stary zawór DENSO na obudowie ma oznaczenie  0160 05J05 400 820

Nie wiem co ono oznacza.
Spróbuje teraz załozyć stary zawóe SVC  miże ustapi szarpanie.

Czy jest mozliwe aby nowy zawór SCV był wadliwy.

Gdzie może być przyczyna takich objawów.

Może coś podpowiesz sq9mcs

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak był fabrycznie zapakowany to wątpię aby bubla sprzedali. Będziesz musiał sprawdzić wtryskiwacze oraz wydajność pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Przed chwilą założyłem wątek i wydaje mi się, ze mam to samo. Takie same objawy. Wymieniłem również zawór i nie pomogło. Odciąłem EGR z zaślepieniem i resetem komputera. Najpierw były to sporadyczne przypadki, teraz jest nagminne. Przeczyszczona przepustnica itd. pomogła na kilka dni. Komputer po odcięciu egr nie wykazuje błędów. Mechanik nie wie co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam w klubie.

Po wymianie zaworu SCV i odpaleniu auta bardzo głośno pracowały wtryski. Auto zgasło i po ponownym odpaleniu zapaliła się kontrolka silnika.

Podjechałem do znajomego mechanika i po podłączeniu pod komp okazało się ,że jest błąd pompy którego nie można usunąć .

Zostawiłem auto i w sobotę odbieram bo sprawne. Przejechałem 6 kilometrów i ponownie wróciłem do mechesa z max szybkością jakieś 60 na godzinę .

Mam poczyszczone wszystkie kostki i styki od sterownika silnika i dzięki temu błąd zniknął i dał się usunąć .

Dzisiaj znowu odbieram auto z podmienionym zaworem SCV i o wiele cichszą pracą wtrysków.

Zobaczymy jak teraz będzie się sprawował, ale w dalszym ciągu brak jasnej przyczyny takiego zachowania się silnika .

Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu . Osobiście jak coś więcej ustalę dam znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to witam ponownie.

Okazało się, że mam padnięty zawór SCV więc kupiłem nowy na allegro za całe 220 pln. Ładnie zapakowany w pudełeczko oraz zafoliowany dobierany do auta podług nr vin.

Okazało się,że auto po wymianie miało problemy jak i przed wymianą a nawet jeszcze gorzej.

Mechanik posprawdzał wszystkie kostki jak pisałem wcześniej oraz założył używany zawór scv pozostały po innym aucie.

Navarka pracuje cichutko i równiutko aż miło pomykać , ale mechanik stwierdził,że jest jakaś słaba w niższym zakresie obrotów.

Jutro sprawdzamy sterowanie turbinką i jeżeli się okaże że jest w porządku to ja mam już po problemie.

Napiszę co i jak się skończyło

Pozdrówka dla opętanych przez navary 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to okazało się ,że zawór który kupiłem jest do kitu pomimo,że nowiutki. W poniedziałek zgłaszam reklamację .Poza tym auto śmiga ,turbinka kręci, problemów brak.

Obym nie przechwalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...