Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Orurowanie. Z rur "czarnych"


lemmy69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, czy ktoś robił, przerabiał "kangura" we własnym zakresie?

Wiem wiem, homologacje itd... ale "pacjent" ma służyć wyłącznie do weekendowych wypadów w teren więc użytkowanie na drogach publicznych raczej sporadyczne, tylko przejazdy  ;)

Poszukuję kompromisu pomiędzy wyglądem, funkcjonalnością, wytrzymałością i wagą  :huh:

Mam "kangura" , ale z kwasówki i nie dość że waga znacząca to osłania on tylko część środkową atrapy, chłodnicę

Chciałem wyspawać coś z rur "czarnych" na podobieństwo obecnego orurowania uzupełniając część środkową o elementy osłaniające narożniki auta, chodzi głównie o ochronę kloszy reflektorów i św. pozycyjnych, przewiduję również kratki z prętów osłaniające te klosze

Z tychże narożników poprowadziłbym również naciągi osłaniające szybę czołową ... szczególnie przydatne w kniei, ale do suszenia bielizny też się przyda  :D

Przejdźmy do sedna ...

Z jakiej średnicy rur ? ... to mniej więcej już wiem

Grubość ścianek ... czy wytstarczą cienkościenne rury ogrodzeniowe ?

Jak "gęsta" siatka na osłonę reflektorów ?

Czekam na ciekawe pomysły  :huh:

Zapraszam do dyskusji ...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chciałem trochę z masy zejść, dlatego o tych ogrodzeniowych pomyślałem

W sumie to one nie dostają po tyłkui tak jak te odgałęzienia na boki ... a z łosiem to i tak marne szanse przy czymkolwiek

A te ogrodzeniowe to da się giętarką ukształtować czy potrzeba jeszcze palnika na przykład ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazda rurka zwlaszcza cieńkościenna gięta bez trzpienia ci się zapadnie ...

ja używałem kolanek hamburskich do spawania, trochę kiepsko bo w zasadzie jest tylko jeden dostępny promień gięcia,

 

nie nie nie żadnego schodzenia z masy rurki ... ile zaoszczędzisz na tym ... moje brzoze wytrzymały w Krzyzowej a tupolew nie !

 

poza tym naważniejsza kwestia mocowania, jak kupiłem to miał kangura takiego dużego na boki i na lampy ale by tak zamocowany że przy delikatnym puknięciu skasowałby mi cały przód - od razu go wywaliłem

jak słabo zamocujesz to zamiast 1 lampy masz do wymiany 2 lampy i maskę a jak za mocno to jeszcze kawałek ramy :P to jest naj wazniejszy punkt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spawałem orurowanie do golfa z kwasówki, też kupowałem gotowe kolalka i ciąłem je na fragmenty, żeby uzyskać 45, 60 st.

... tutaj też bym musiał tak robić, więcej spawania ... ale po ostatnich manewrach spawanie weszło mi w krew

do ogrodzeniowych pewnie nie ma gotowych kolan, trzeba by spróbować jakiś kawałek zagiąć na 90 st. i z niego ciąć po kawałku ... w sumie to potrzebne są 4 łuki

... albo wspomóc giętarkę palnikiem

jeśli zwykłe rury to 2" powinny wystarczyć na część centralną i 1,5" na boki ... 8 kolan na boczne byłoby potrzebne

z drugiej strony patrząc to przecież to nie hydraulika i młotkiem, flexem można by wszelakie niedociągnięcia wyeliminować  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, fajnie wam że  umiecie  spawać  ja  znalazłem na  Tablicy  ogłoszenie , gość robi  orurowania pod  wymiar. Wysłałem  zapytanie  ile takie  cudo do mojego Terrano   kangur  z  osłonami na  klosze. Jak  mi przyszła  odpowiedź zwrotna to  aż  sie  browarem   zachłystnąłem , co  mi się  raczej nie  zdarza:).  Gość krzyknął   D W A  T Y S I E  !!!!!

szok , szok i jeszce raz  szok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mało ale to nie jest aż tak wysoka kwota, dolicz wszystko poza samym materiałem, dolicz kawałek spawarki do tego i inne koszty ...czas na projekt itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa koła  za  orurowanie  przodu to dla  Ciebie nie  dużo , to Ty niezły  burżuj  jesteś . Metr  kwasówki  około 15 zeta , na  przód pójdzie max  6-7 , wiec  jak  dla  mnie projekt i  spawarka  ciut  za  droga   , ale  to  tylko  moja  opinia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż, gość i zakład pewnie profi, ZUS-y i inne pasożyty też musiałbyś wesprzeć przy okazji ... to i cena niekoniecznie promocyjna

materiał ... nie wiem jak teraz, ale wtedy kosztował mnie coś ok. 800 zł (12 m rury k.o. chropowatej + kilkanaście kolan + ryfel alu na progi i tył + nadkola + paczka elektrod do k.o.) ... osłona koła z Chevy Vana zdjęta ... miesiąc roboty

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03575a1dbb9bf2b2.html

... a teraz wisi niepotrzebne w garażu 

jakby boki z tego golfowego przyspawać do obecnego kangura z Terrano to byłoby to o czym myślę ... ale ja chcę czarne i już  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie ja napisałem że to nie dużo ??????

 

co innego jak ktoś to jednorazowo w garażu ci pospawa a co innego jak ma firmę, po prostu takie koszty wychodzą że generalnie nic się nikomu nie opłaca.... tylko bogatym i do nowych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka prawda ... ogólnie cennik wszystkich usług dla aut 4x4 jest niesprawiedliwie wygórowany

traktują nas jakbyśmy pod warsztat F. Raptorem podjeżdżali

przykłady odbojów czy opon są tu najlepszym przykładem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a wracając do tematu to do jakiego wniosku doszedłeś? Jakiej rury użyjesz? Cienkościenne to raczej na snorkel się nadają.

Mam podobną rurę w T2 jak u Ciebie jest i ma 60 mm, ścianka 2 mm. Poniżej tego raczej niewarto schodzić. Mocowania są z płaskowników 6 mm.

Pytam bo też czaję się na jakieś konkretniejsze rury do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam chyba ścianka 3,2 :)

 

to nie ma kluczowego znaczenia jakiej grubości mocowania tylko ich kształt i do czego zaczepione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolne standardowo do ramy a górne standardowo do zderzaka ... tak jest, ale faktycznie jeśli miałby być taran to górne też należałoby do ramy usposobić ... pod warunkiem, że jest zdrowa ale z przodu raczej ruda nie atakuje  :showoff:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitolicie i pitolicie ;)

Ja o konkrety pytam. Według przepisów FIA klatka bezpieczeństwa musi być z rur 45mm grubość ścianki 2,5 mm albo 50mm grubości 2mm. Dotyczy to stali węglowej ciągnionej na zimno i oczywiście budowy klatki a nie orurowania czy zderzaków ale zawsze to jakiś punkt wyjścia. Oczywiście można stosować grubsze rury i inne materiały.

Myślę, że rura 60 mm o grubości ścianki 2,5-3mm w zasadzie powinna wystarczyć. 

Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałeś dodać że to ma być rura bezszwowa ....

 

czytaj wyżej .... brzoza uratowała mi samochód :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem też dodać że kolanka są niedopuszone do budowy a brzozę wytrzymały.

Podałem te wymagania jaok punkt wyjścia do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolanka .. co zrobić tniemy koszty ... dopiero teraz mam giętarkę wcześniej nie miałem, dopiero teraz policzyłem ze nie specjalnie wychodzi dużo taniej z kolanek niż kupić giętarkę...

 

przód bym nadal zrobił tak samo jak zrobiłem, boki już poprawiłem sobie, natomiast tył to w ogolę inaczej teraz bym robił ale aż tak bardzo nie nie podoba mi się żeby go robić jeszcze raz.

http://hcd-customdevices.pl/jalbum/Pickup/bars/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przepisy dotyczą ochrony ludzi a mnie bardziej o chłodnicę i ogólnie cały przód chodzi

poza tym w rajdach jeździ się z prędkościami o jakich nawet na A2 mógłbym tylko pomarzyć ... a ja na 4L między drzewami  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam górne zaczepy do zderzaka standardowo - ale udało mi się brzozę złamać - poczułem się jak w t34 :) - rura 60 ale nie wiem jaka gruba - muszę jutro spojrzeć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No następny co nie rozumie...

To tylko przykład.

Ale jakieś tam wymagania (nawet jeśli są tylko nasze, nieoficjalne) musi to ustrojstwo spełniać, nie zagrażać innym za bardzo i chronić furę a nie w razie "W" robić jeszcze więcej szkód.

Hubert fajnie pomyślałeś o mocowaniu boków. Dwie cienkie bachy zamiast jednej płyty.

Mnie narazie interesuje pszód i tył.

 

Edit: To do lemmego było z tym rozumieniem ;)

Edytowane przez brodakrzyżaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiadaja przepisy bezpieczeństwa dla np. pieszych czy potrąconych?

Kiedyś do mojego kolegi przyczepili się jak miał w jeepie zderzak z blachy tzw. skrzyniowy za wąski czy jak to nazwać no i go poszerzył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem rozumiem, im grubsza rura tym ścianki mogą być cieńsze ... a o prędkościach to tak dla przypomnienia do czego mi to orurowanie potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...