domo100 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Witam, Od niedawna mam pewien problem z moją Almerką, otóż gotuje się woda w chłodnicy a wentylator ani rusz... Samochód się grzeje do 100 stopni na odcinku 200m. Termostat wraz z 2 czujnikami został wymieniony tak jak bezpieczniki i przekaźniki, Wygląda to jakby duzy obieg się wgl nie otwierał ( mimo że termostat jest nowy!) no i tu problem bo nie wiem co z tym dalej zrobic... Jakies pomysły co może byc przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 woda/plyn sie na serio gotuje (tzn jest wrzątkiem), czy raczej tylko bombluje/puszcza pęcherzyki powietrza? bo jesli to drugie to masz uwaloną uszczelke pod głowicą. ps nawet, gdyby duzy obieg sie nie otwierał, to przejechałbys wielokrotnie wiecej niz te 200 metrów. 2-3 km minimum do zagotowania. Z reszta jest na to sosób. Otwórz okna, włacz wentylator na najwyższy bieg i temperature ustaw na najwyzsza. Wówczas całe ciepło bedzie odbierałą nagrzewnica i duzy obieg staje sie praktycznie niepotrzebny. Wówczas nic sie nie powinno gotować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domo100 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Woda jest wrząca, uszczelka raczej jest cała bo nie je oleju ani wody. Chodzi o wentylator, mimo gotującej wody nic sie nie kręci... a wiem że działa bo podpięty na krótko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Szukaj dalej po wentylatorze. Może gdzieś Ci jakaś kuna przegryzła kabel, skoro czujniki masz nowe. I sprawdź na wszelki wypadek pompę wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domo100 Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Kable są całe. Jak mam sprawdzić pompę ? Problem rozwiązany. Nie było założonej uszczelki na termostacie przez co woda uciekała obok i nie był w stanie się otworzyć. Wentylator pracuje jak należy. Dzieki za pomoc:) Niestety problem znowu się pojawił... I juz nie mam pojęcia o co chodzi.... woda się znowu gotuje a wentylator stoi... Bezpieczniki i przekazniki całe tak jak okablowanie bo podgrzałem zapalniczką czujnik i wentylator się włączył. Chłodnice rozsadziło, dzisiaj zamontowalem nową i ten sam problem... miałem nadzieje że to cos w tym wentylatorze jest walnięte, ale problem pozostał. Ktos ma jakis pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Próbowałeś bez termostatu? Może jest jakieś zanieczyszczenie w środku kanałów. Może spróbuj przepłukać układ chłodzenia. Ja bym tak zrobił. Jak podgrzałeś zapalniczką czujnik i wtedy włączył się wentylator to płomień daje wyższą temperaturę niż płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 pierwsza rzecz jeśli jest woda w układzie,anie płyn to ma prawo się zagotować,druga rzecz,może być przedmuch spalin do układu chłodzenia(głowica,lub uszczelka pod głowicą)sprawdz czy mocno pęcznieją przewody układu chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domo100 Opublikowano 3 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 Przewody raczej nie pęcznieją. Wszystkie są gorące, jak odkręce korek do połowy to wyciska mi płyn do zbiornika wyrównawczego, jest wrzący i się pieni. wiec zakładam że sie gotuje... No i co ma uszczelka pod glowica do nie włączania się wentylatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 (edytowane) tak jak ci napisałem juz na samym początku Uszkodzona upg przepuszcza część sprężonego powietrza z wnętrza cylindra do ukłądu chłodzenia i stąd powstaje tam ciśnienie, ma sie wrażenie ze płyn sie gotuje i chce wykipieć, etc. Nalej w zbiorniczek płynu/wody czubato, aż po samą nakrętke, odpal auto i zobacz co sie bedzie działo. jak o razu zacznie go przybywac i pojawia sie bomblki powietrza, to jedz do mechaika na wymiane upg i nie czekaj wiecej na kolejne szkody (ryzykujesz peknieciem głowicy, przegrzaniem silnika itp) I odpusc sobie ten wentylator. On sie przydaje dopiero po przynajmniej 15-20 minutach dosc wymagajacej jazdy (i to w upale), tymczasem ty piszesz, ze auto w ciagu 200 metrów ci sie gotuje. to nie ma najmniejszego sensu szukac winy w wentylatotrze, bo on jeszcze wtedy nie ma prawa zadziałać. Edytowane 3 Października 2014 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 a,no,uszczelka pod głowicą,ma dużo do wentylatora,bo jeśli sadzi spaliny do układu chłodzenia,to będzie wywalało płyn,a wentylator, nie załączy się,ponieważ nie ma wysokiej temperatury na dużym obiegu chłodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.