Zany Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam, Kupiłem 350z i mam pytanie a propo wymiany płynów, olejów itp. Co wlewać i gdzie? Od obecnego właściciela dowiedziałem się, że lał: Silnik - motul 5w/30 ATF2 wspomaganie kierownicy chłodnica - Borygo czerwony hamulce - Dot4 skrzynia - maszynowy Castrol 80w90 ETX skrzynia - maszynowy Castrol 80w90 ETX Nie do końca jestem przekonany do wszystkiego. Dodam iż jazda jest bardziej agresywna (lubię pobawić się z uciekającym tyłem) Dodatkowo czy ktoś na śląsku z forumowiczów jest w stanie przejrzeć moją Zetkę czy na pewno jest wszystko w porządku ? Lub polecić kogoś na sensowne pieniądze? Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez Zany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Silnik Mobil 5w50skrzynia,dyfer 75w90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Silnik motul 300v 5w40 a dyfer jak wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Lepiej Mobila 5w50 jak motula, no chyba że masz dużą miskę olejową albo dołożoną chłodnice oleju to możesz przejść na żadszego 5w40... Jak seryjna miska olejowa to pamiętaj by ciut więcej oleju lać - równe 5L przy zmianie. Jak mocno upalasz żeby seryjna wiskoza lepiej miała to do dyfra lej 75w140 np. Castrol Syntrax Skrzynia tak jak przedmówca 75w90, polecam motula bo ona wycisza dobrze skrzynie GEAR 300 się on zwie zdaje się - zobacze jak będe w firmie na opakowaniu... Ps. Do wspomagania w zetkach nie wolno lać ATF2 one pracują na styntetyku czyli ATF 3 !! Edytowane 3 Września 2014 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CMQ Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 (edytowane) Kupiłem Gear 300 do skrzyni i dyfra. On jest GL-5, dostałem info że w US odradzają bo on powoduje korodowanie synchro. Co Wy na to? OK, sam sobie odpowiedziałem, znalazłem materiały potwierdzające temat. Nawet wiki to potwierdza. http://my350z.com/forum/engine-and-drivetrain/155538-6mt-transmission-fluid-gl-4-or-gl-5-a.html https://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil Edytowane 28 Września 2015 przez CMQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel.tymek Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Co w takim razie będziesz zalewał do skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CMQ Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Jeszcze nie wiem. Dokopałem się do wielu opinii, dyskusji itp. Nie mam tego jak zweryfikować, bo się nie znam ale są opinie i za i przeciw i każde brzmią przekonująco. Zapytałem w Motulu, powiedzieli że nic się nie stanie. Mogę wlać Redline MTL, jak do poprzedniego Z. Ale mam już kupiony Gear 300 i chyba go wleję. Tutaj paru ludzi to ma i nie znalazłem opinii, że komuś synchro się wysrały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel.tymek Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 No właśnie Coobcio poleca a zna sie na rzeczy jak mało kto:) Druga sprawa to to ,że często sie słyszy o padnietych synchro w naszych Zetkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CMQ Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Dokładnie. Motul mówi: wlewać, będzie dobrze. Zaufam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrnismo350z Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Jaki płyn na zimę do chłodnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Motul inugel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel.tymek Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Wymieniłem dzisiaj olej w silniku na mobila 5w50 oraz wspomaganie ATF 3 Mobil 320, została mi skrzynia i dyfer do ogarnięcia w najbliższym czasie. Planuje wlać Motula GEAR 300 75W90 do skrzyni i do dyfra. Po wejściu na stronę motula i kliknięciu dobierz olej do skrzyni polecają GEAR 300 75w90 a do dyfra GEAR 300 75W90 LS. Czytałem różne wątki na forum i nikt nie wspominał o wersji z końcówką "LS" ,podejrzewam że ten rodzaj oleju jest do dyferencjału z LSD ,stąd ta końcówka "LS". Coś się stanie gdy do dyferencjału wlejemy zwykłe 75w90? Dodam że mam wersję EU premium pack z końca 2005 roku więc prawdopodobnie jeśli nikt nie zmieniał od nowości dyfra to mam LSD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Synchronizator 5tki pada od jazdy samej a nie od zmian biegów. 5ty bieg jest na tym górnym walku który jest przedłużony i wchodzi w sprzęgło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.