pele Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 co ile to zrobić i jaki polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Płyn wymienia się co 5lat . Ja stosowałem w Almerze i będę ten sprawdzony - http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/plyn-do-chlodnic.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Nigdy, chyba że byl rozcieńczany wodą, jest to układ zamknięty i płyn sam w sobie nie traci swoich właściwości. Ewentualne dolweki rób płynem, nie wodą dest. W N16 jeździłem na różowym K2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pele Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 to co 5 lat czy w ogóle? bo to są dosyć skrajne odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 (edytowane) Tu o płynach i jego wymianach. http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/chemia-2859/news-plyny-w-samochodzie,nId,935112 My tu gadu gadu o płynie i poszedłem zobaczyć ile muszę dolać ja no i musiałem dolać 200ml Edytowane 25 Września 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 to co 5 lat czy w ogóle? bo to są dosyć skrajne odpowiedzi Instrukcja N16 zaleca wymianę co xlat, z tym, że pamiętajmy że ta instrukcja była pisana 15lat temu, a wtedy płyny też były inne. Aktualnie chyba wszyscy producenci zalecają interwały minimum 10lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Buldag zerknąłem z ciekawości do mojej aktualnej instrukcji, i jest tak napisane co do wymiany płynu chłodzenia. Pierwszej wymiany dokonaj po 90.000 km następne co 60.000 km -w miedzy czasie dolewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 płyn nie jest wieczny. Z czasem traci swoje właściwości antykorozyjne. W poprzednim aucie, jako ze to był wół roboczy rzepnaczony do zajeżdzenia nie zmieniałem płynu od czasu, kiedy go zakupiłem do złomowania (jakies 7-8 lat) i jak po tym czasie oddawałem auto na złom, to wymontowałem jeszcze silnik, bo był w miare zdrowy, a sąsiad akurat potrzebował. I to co przy demontażu wyleciało z układu chłodzenia moge określic jako rdzawo brunatną breje. Z początku leciał ładny klarowny płyn, a ostatni litr-półtora to była gęsta maź. Masakra normalnie. także minimum raz na te 5 lat polecam zmienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Ponadto w serwisie można sprawdzić, czy płyn trzyma parametry i wymienić, gdy przestaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 No wlasnie, gdy strać właściwości, a nie co interwał. Plyn który nie jest nczym rozcienczany ani zanieczyszczony nie zmieni charakterystyki przez caly okres eksploatacji, no chyba ze ktoś planuje 20lat N16 jeździć, to na półmetku mozna wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Moja Primera na przestrzeni 13 lat była ( i jest) "leczona" tylko przez dwóch mechaników i każdy z nich ma taką samą teorię co do wymiany płynu chłodniczego jak kolega buladag i burning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Jeden jak ja wymienia co 5lat bo nie będzie latał i sprawdzał czy traci czy nie traci płyn chłodniczy parametry. Drugi w swoim aucie wcale nie wymienia i może sprawdzi bądź nie, parametry płynu chłodniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pele Opublikowano 26 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 dzięki, po prostu będę kontrolował właściwości proszę modów o zamknięcie tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Jeden jak ja wymienia co 5lat bo nie będzie latał i sprawdzał czy traci czy nie traci płyn chłodniczy parametry. Drugi w swoim aucie wcale nie wymienia i może sprawdzi bądź nie, parametry płynu chłodniczego. Dopóki czegoś z nim nie zrobisz, przez kilka lat nie musisz nic sprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 pele.... dla świętego spokoju podjedź przed zimą na jakąś stację diagnostyczną lub do lepszego warsztatu i sprawdź te parametry.... aby zimą nie było przykrej i kosztownej niespodzianki ... Nie wiem jak długo masz tę Almę i co ewentualnie dolewał poprzedni właściciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Dopóki czegoś z nim nie zrobisz, przez kilka lat nie musisz nic sprawdzać. Nic z nim nie robię,tylko dolewam Prestona jak mi ubywa. Nie no jak minie 5 lat to sprawdzę i zobaczę parametry jak będą mizerne to wymieniam Ale nie na płyn Nissana 50/50 tylko Prestona. Co do Almery to przypomniałem sobie dlaczego wymieniałem płyn bo termostat mi nawalił po wymianie zalałem Prestona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszCiaglo Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Ja dolewalem kilka razy do poziomu I zawsze mialem min myslalem ze upg padla , w efekcie nie dolewam juz 2 lata I caly czas jest min czyli naczynko ma takie gabaryty ze jak sie plyn rozgrzeje I sie nie miesci to I tak go wywali. Podejrzewam ze ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.