Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Problem z Opdalaniem Micra 98r.


Sony943
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Mikre K11 od czerwca tego roku, dobrze chodzi i fajnie śmiga. Lecz problem pojawił się juz we wrześniu. 

Chodzi o zapłon, są takie dni. Gdy jezdziłe w 1 dzień wróciłem wieczorem to n następny rano miał problem z odpalaniem. 
Ten Problem pojawia się już bardzo często okolo 7-8 razy i nie wiem czego to może być wina.
Proszę o pomoc. Z góry Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się robi jesień, to się robi wilgotno. I zaczynają mieć problem takie elementy jak kopułka, palec rozdzielacza, kable wysokiego napięcia, świece. Trzeba to wszystko posprawdzać obowiązkowo. Słaby akumulator też może być winny, ale skoro kręci 7-8 razu to akumulator bym wykluczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też filtr powietrza, jeśli nie był dawno wymieniany a jest zakurzony to w wilgotne poranki kurz naciąga wilgocią tworząc kożuch nie do przebycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym się podpiąć pod temat ponieważ mam podobny problem.

Tyle że u mnie w lipcu został zalozpny LPG i przed tym wymienilem : kable,  swiece, kopulke i palec i mam nowy akumulator.

Dzis mialem pierwszy raz cos takiego, ze po dwoch dniach ( w piatek samochod chodzil bez problemu) nieodpalania dzis osdmowil posluszenstwa.

Krecilem kilka razy, kreci kreci kreci kreci i nic, i tak kilka krotnie (dobrze ze mam nowy aku bo inaczej juz by zdechl dawno) az do momentu kiedy podpompowalem kilka krotnie gazem na wlaczonym zaplonie i wtedy po kilku sek krecenia zalapal.

Jak krecilem rozrusznikiem to tak jakby chcial zapalic i juz prawie palil ale niemogl zlapac tej ostatnieij iskry - lecz tak jak mowilem po ktoryms razie i pompowaniu gazu zalapal (tak jakby mu paliwa braklo lub  za mala dawka byla podawana).

Dodam ze w zbiorniklu bylo miedzy 1/4 a rezerwa paliwa wierc nie tak malo.

 

Moze ktos mial podobny problem lub kolega ktory utworzyl problem jakos go rozwiazal??

 

PROSZE O POMOC GDZIE SZUKAC PRZYCZYNY I OD CZEGO ZACZYNAC ?? Pompa ? filtr ?? zbiornik ?? syf jakis??


aaa fiiltr powietrza tez niedawno wymieniany.. :)

Edytowane przez gretomK11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostajesz za bogatą mieszankę. A pompowanie gazem jest bezcelowe. Jak Ci nie chce odpalić po drugim trzecim odpaleniu, to masz silnik zalany i albo odczekać 15 minut, albo gaz w podłogę wtedy aby na max otworzyć przepustnicę. Tu nie gaźnik, żeby pompować.

 

Dodatkowo Micra ma to do siebie (sam się o tym przekonałem), że jak się ją odpali i po krótkiej chwili zgasi, to powodzenia żeby ją od razu ponownie odpalić. Zalewa się bajurą z automatycznego ssania do tego stopnia, że nie idzie silnika uruchomić w cywilizowany sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli skoro mam za bogatą mieszanke to co w takim przypadku zrobic? jak rozwiązać ten problem ??  Albo jesli niechce mi odpalifc to tylko odczekac lub pedal w podloge? niema innego sposobu ? a np samostart w filtr powietrza? da cos?

 

Czekam na pomoc...

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zainwestuj również w jakiś preparat do mycia gaźników.

Zdejmij filtr popsikaj w przepustnicę jak i przepływomierz. Zawór krokowy możesz oczyścić również. W przepustnicy jest parę otworków, które czasami warto oczyścić i udrożnić.

Też miałem podobne problemy i opisywałem to tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49313-co-dzisiaj-zrobiles-w-swoim-auciedla-swojego-auta/page-81 post # 1616 i 1619, oraz tutaj  http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89981-k11-przepustnica-i-zaw%C3%B3r-krokowy-czyszczenie/

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się przyjrzał pompce paliwa, został założony gaz i pompka mogła dać znać o sobie. a co do kolegi który napisał że jak będzie ok to już nie napisze już podziękujemy bo sam się zastanowię czy mu pomóc. Zasada jest taka że jak rozwiązałeś swój problem to napisz co i jak bo może póżniej to pomorze innym. Jak to mówią dla następnych pokoleń.


Ok, czyli skoro mam za bogatą mieszanke to co w takim przypadku zrobic? jak rozwiązać ten problem ??  Albo jesli niechce mi odpalifc to tylko odczekac lub pedal w podloge? niema innego sposobu ? a np samostart w filtr powietrza? da cos?

 

Czekam na pomoc...

Dzieki

Samo start to raczej pomoc dorażna, musisz znależć problem i go zlikwidować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zainwestuj również w jakiś preparat do mycia gaźników.

Zdejmij filtr popsikaj w przepustnicę jak i przepływomierz. Zawór krokowy możesz oczyścić również. W przepustnicy jest parę otworków, które czasami warto oczyścić i udrożnić.

Też miałem podobne problemy i opisywałem to tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49313-co-dzisiaj-zrobiles-w-swoim-auciedla-swojego-auta/page-81 post # 1616 i 1619, oraz tutaj  http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89981-k11-przepustnica-i-zaw%C3%B3r-krokowy-czyszczenie/

Jestem bardzo wdzieczny za podpowiedz, najpierw faktycznie zaczne od przepustnicy i zawora krokowego, ale ze jestem laikiem w tych sprawach to mozesz mi podpowiedziec jeszcze jak sie dostac do przepustnicy ? Jesli mozesz to  opisz po krotce bo czyszczenie przepustnicy w PDF w twoim wydaniu juz pobralem i bardzo dziekuje za takie udostepnienie.

Jesli chodzi o pompke paliwa to tez warto sie zainteresowac.

 

Duzo jest roboty z wykreceniem tej przepustnicy i zawora krokowego ? trzeba na cos zwracac szczegolna uwage wykrecając ją ? uwazac ? Rozumiem ze zawór krokowy znajduje sie w tym samym miejscu co przepustnica mniej wiecej ?

 

Z gory bardzo dziekuje i :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - uzupełnijcie profil /jaki rocznik itp/, gdyż były różne przepustnice, więc trudno podpowiedzieć.

Fotki, jak najbardziej mile widziane.

W tedy można dokładniej podpowiedzieć i doradzić - i nie będzie pomyłek lub nieporozumień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zaciekawilo to co opisales o pompowaniu paliwa. Mialem bardzo podobny przypadek ale w CC 700. Po nocy moglem sobie kreci i 15 sek i auto nie odpalalo. Ale jak podpompowalem kilkakrotnie edalem gazu ZANIM zaczynalem krecic, to odpalal od razu. Tylko pierwsze co zrobisz to najpierw pompuj a potem kreci, bo inaczej jak ktos napisal, zalewasz swiece.

Co bylo przyczyna, nie wiem, bo auto zamiast do mechanika w koncu pojechalo....na zlom :).

Edytowane przez pawelz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zaciekawilo to co opisales o pompowaniu paliwa. Mialem bardzo podobny przypadek ale w CC 700. Po nocy moglem sobie kreci i 15 sek i auto nie odpalalo. Ale jak podpompowalem kilkakrotnie edalem gazu ZANIM zaczynalem krecic, to odpalal od razu. Tylko pierwsze co zrobisz to najpierw pompuj a potem kreci, bo inaczej jak ktos napisal, zalewasz swiece.

Co bylo przyczyna, nie wiem, bo auto zamiast do mechanika w koncu pojechalo....na zlom :).

 

Tak, ale w CC 700 miałeś gaźnik z pompką przyspieszającą na przepustnicy i sobie tak mogłeś pompować. Przy wtrysku nic Ci to nie da.

Więc ta porada w tym przypadku bezwartościowa jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

po dluzszym czasie zabierania sie do demontazu i czyszczenia przepustnicy, wkoncu ten fakt sie ziścił:):)

Wczoraj, zdemontowalem i i przeczyscilem przepustnice i co za tym idzie odrazu zawór krokowy oraz pod przepustnicą odrazu skoro był dostęp to kolektor(tak mi sie wydaje ?)

Kupilem benzyne ekstrkcyjna oraz specjalny specyfik w sprayu do czyszczenia gaźników i zabralem sie do roboty.

SPecyfik nie jakis drogi i markowy ale polecony przez sprzedawce za ok 10 zl i wolalem benzyne niz ropuszczalnik poniewaz to drugi moze zle dzialac na elementy gumowe (uszczelkowe).

Czarny osad ladnie sie zmyl po jednym i drugim i mysle ze jest teraz lepiej. Przy zmianie biegów, obrotach na zimnym i puszczaniu i dodawaniu gazu jest ogolna zdecydowana poprawa. Napewno jest to warte do zrobienia.

Pozostaje teraz do sprawdzenia elektronika, sonda lambda i ewentualnie pompa paliwa i wszystko co z tym zwiazane apropo mojego w tym przypadku problemu.

Jesli moge komus pomoc w tej kwestii lub ktos mi jeszcze moze cos zaproponowac i zapraszam i dziekuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...