mag Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Witam. Od okolo 2 miesiecy posiadam almere n16 benzyna + lpg z 2001r. Prawie od poczaatku był z nią problem podczzas przyspieszania -muliła strasznie - nie czuło się kopa przy dociskaniu gazu. Była u mechanika - wymienili czujnik wału korbowego filtr powietrza, świece ale problem nie zniknął,, powiedzieli takze ze bedzie do wymiany rozrzad bo lancuch juz naciagniety. Ok, wszystko byloby ok, gdyby nie teraz, spadek temp. a auto zaczelo miec problem z odpalaniem, czasem dopiero za 3 razem odpalil, gdzie za kazdym razem krecilo sie ok 10sec - problem byl tylko po zimniejszej nocy lub po wielu godzinach stania na dworze. 2 dni temu przełom na niekorzyść, auto przy +3 , po nocy nie odpaliło, prob okolo 10 i nic, nawet nie bylo slychac jakby cos chcial zalapac, wczesniej gdzie odpalal za 3 razem przy 1-2 razie bylo slychac jakby chcial a teraz 0 , kompletnie nic. Wezwalam mechanika, podlaczyl do kompa, pokazal mu ze uszkodzony czujnik walu korbowego, Kolejne 5 prób, w tym proba awaryjnego uruchomienia na gazie takze nie udana ponewaz zaraz zapalil sie check do gazu i zaczal pikac, check ogolny swieci sie caly czas mimo wymienionego czujnika walu korbowego. Mechanik takze stwierdzil ze stawia na rozrząd, bo jak powiedzial cos zle przeskoczyc moglo, zle info do komputera, zle informacje dla czujnikow . Dodam też ze auto pali sporo, bo 10 litrow i przejechane 80km wiec strasznie, to takze jak powiedzialo mi dwoch mechanikow wina rozrzadu. Czasem także po jezdzie wysiadajac z auta czulam zapach benzyny. Teraz czeka mnie laweta do mechanika i naprawa. Co o tym myślicie? Miał ktoś taki problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Jakoś to do mnie nie przemawia bo nawet przestawiony rozrząd --przy pasku o 1-2 zęby dalej ma jakąś kompresje i odpala ... wiec rada dla Ciebie to zrób pomiar kompresji co wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Zcznij od najprostszych rzeczy. Sprawdź akumulator pod obciążeniem jak się sprawuje w jakimś serwisie u elektromechanika. Kompresję też warto sprawdzić, tak jak kolega Tobie radzi. Będzie wiadomo przynajmiej w jakiej formie jest silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Jutro przyjadą mi po niego . Akumulator chyba jest ok bo ok 20 prób odpalenia czyli ciągłego kręcenia a on nadal kreci szybko . Generalnie problemy zaczęły się jak temp spadła. Dodatkowo jeszcze przy zimnym silniku po dodaniu gazu tak jakby skakał. Odnośnie silnika to poprzedni mechanicy mówili że silnik jest ok tylko ze ten łańcuch od rozrzadu juz się trochę rozciągnąl , oni stawiali ze zimę przejezdze ale to było chyba na oko. Mam nadzieje ze to nic innego jak rozrzad i ze po jego wymianie będzie juz tylko lepiej. Ja poprostu tylko nie umiem zrozumieć tego ze on kreci i kręci a odpali za nic nie chce . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Skoro wstępnie obstawiasz rozrząd, to może faktycznie warto sprawdzić w jakim stanie są łańcuchy i napinacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 nie wierzę że to rozrząd, bo jak nie pali to nie ma iskry a gdyby były sprawne cewki to powinien zapalić, może nierówno pracować gasnąć ale napewno powinien odpalać a tu może być przepustnica i pewnie układ zapłonowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mag Opublikowano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Rozrzad wymieniony i Juz odpala . Łańcuch był luzny i przestawiony a napinacz prawie spadł. Jutro jadę po niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiuks Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Rozrzad wymieniony i Juz odpala . Łańcuch był luzny i przestawiony a napinacz prawie spadł. Jutro jadę po niego Jakiej firmy rozrząd został zamontowany bo ja mam chyba ten sam problem, a nie mam bladego pojęcia jaka firma jest najlepsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Rozrzad wymieniony i Juz odpala . Łańcuch był luzny i przestawiony a napinacz prawie spadł. Jutro jadę po niego Myślę że rachuneczki lub paragony na części posiadasz.? Podobny objaw może dawać również czujnik wału - wystarczy wymienić -zamienić z czujnikiem rozrządu. Oczywiście nie wiem czy byłeś przy tym , czy tylko relacjonujesz to co powiedział mechanik i jakie masz do niego zaufanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.