Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jazda w korku


tadzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jadac dzisiaj z pracy przyszla mi taka mysl, czy jadac w duzym korku z gory czy jechac na biegu przy malych obrotach az czsem szarpie silnikiem , czy toczyc sie na luzie bez gazu ,ktora wersja jest bardziej ekonomiczna chodzi o spalanie paliwa jaka jest wasza opinia ,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadzik pyta o toczenie się nie jazdę  w korku .

 

z tego co wyczytałem

 

 

,ktora wersja jest bardziej ekonomiczna chodzi o spalanie paliwa 

 

chodzi o spalanie a nei toczenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem sory z tym spalaniem ,sprawdzałem w wszystkich służbowych na spalaniu chwilowym to na toczeniu się na luzie w korku spalanie nie wzrastało.

Swoimi prywatnymi spalanie też mi nie wzrastało .

Albo takie bzdury co piszą teraz w gazetach mot że nie powinno się rozgrzewać silnika przed jazdą bo zaczynana palić na postoju 40l 

Debile jedne .

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że jak toczysz się na biegu, czyli hamujesz silnikiem to masz czas wtrysku około 0.6ms a jak jedziesz na luzie to masz 2.5-3.3 ms 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pitu pitu tu czytam, a to czy lepiej by auto leciało na luzie czy na biegu jest zależne od sytuacji. Przykład. Stoję na światłach, auta przede mną podjechały kilka długości ale nie zdążyły przejechać więc nie ma sensu cisnąć na 1 i 2 aby ostro hamować tylko lekko puszczając sprzęgło, bez gazu niech auto dojedzie, takie zachowania wpływają na płynność ruchu która ma wpływ może nie na chwilowe spalanie a na lepsze samopoczucie kierowców. Przykład drugi. Widzę sznur aut na skrzyżowaniu a sam jadę wolno, wiem że jak wrzucę na luz to dotoczę się do ostatniego bez konieczności mocnego hamowania, jak ten za mną patrzy tylko na mój tył zamiast dalej na sytuację to oszczędzę mu stresu związanego z gwałtownym hamowaniem, a i wspomniana wcześniej płynność jazdy zostanie zachowana. Przykład trzeci. Mam niedaleko siebie skrzyżowanie na wzniesieniu, niby nie powinno jeździć się na luzie pod górkę ale tym sposobem nie muszę hamować czyli moim zdaniem dobrze. A prócz zużycia paliwa mamy także zużycie sprzęgła, hamulców i silnika który nie lubi obciążenia na zbyt niskich obrotach, ale o tym wszyscy przecież wiedzą. 

Podsumowując - nie ma reguły bo wszystko zależy od sytuacji.

Edytowane przez hansrpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przykładowo wjechałem w korek dojeżdżam do samochodu przede mną on rusza przejeżdża 3 metry staje ,,to ja ruszam ale zaraz luzuje aby dojechać do niego na luzie .

 

Dino zapomniałem zapytać a jaki jest czas wtrysku na ssaniu w ms?????

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda sytuacja jest inna ale czasy jazdy na luzie skończyły się wraz z gaźnikami w autach :D

ms to milisekundy czyli czas wtrysku i nie jestem żadnym specjalistą technicznym tylko sobie radzę :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie upośledzone kompy bo wyłapują wyższe spalanie jak jedziesz na wysokim biegu i wyluzujesz to od razu pokazywał większe .

A w korku już działają w upośledzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy tak czy nie, ale jadac na biegu hamując silnikiem masz czas wtrysku 0.6ms a robiąc to samo na luzie masz 2.5-3.3ms i przejeżdżasz ten sam odcinek to kiedy masz większe zuzycie??? nie wiem jak dla takich czasów liczy komp z nissana :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ja już na tym się nie znam bo jestem z czasów gaźników ale zawsze sobie sprawdzałem w kompach te spalanie chwilowe tak z ciekawości.

A od pewnego momentu wszyscy piszą w gazetach czy materiałach filmowych że jazda na biegu jałowym to WIELKI grzech doprowadzający do rozerwania silnika od tego wielkiego spalania na biegu jałowym debile.

A nawet w instrukcji mam napisane ciężkie warunki jazdy( częsta praca silnika na biegu jałowym) szybko wymieniaj jak najprędzej wymieniaj olej.

Tak na pewno olej się bardziej zużywa na biegu jałowym debile.

Olej to się zużywa jak silnik dostanie w p........ na autostradzie z średnia 170.

 

Jeżdżę dużo na biegu jałowym wlałem olej 4000km temu i jak miał kolor jasno miodowy tak dalej ma .

Edytowane przez mirekg9
Słowo niecenzuralne.....regulamin pkt.10.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica w spalaniu nie będzie niewiadomo jaka i może w skali roku coś urośnie, ale odnosnie pytania z pierwszego postu odpowiedź brzmi na biegu, a czy ktoś jest ortodoksem w tym temacie i wypisuje to co napisałeś to inna sprawa :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...