FixGDA Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Witam serdecznie. Zamontowałem kostkę której brakowało przy jednej lampie. Zorientowałem się że muszą być źle podpiete kostki bo po włączeniu długich światła przygasały. Zamieniłem więc kable miejscami i teraz światła mijania są przygaszone a długie świecą tak jak powinny świecić mijania. Lampka od długich zniknęła więc niby zwarcia żadnego nie ma. Napięcie na kostkach przy mijania jest 12.3 na 1 pinie. A przy długich na drugim też 12.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Może masz uszkodzony przekaźnik od lamp. Jest pod maską w takiej plastikowej puszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 A jak to sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Te 12,3 volt to mierzysz masując do karoserii samochodu, czy do tego trzeciego pinu przy lampach. Może też być tak, że masz kiepską masę na przewodzie przy żarówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Masę brałem z aku Zobaczę ten przekaznik, posprawdzam punkty masowe i zobaczę może to coś da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Sprawdź jeszcze bezpieczniki które są przed akumulatorem. Ja kiedyś miałem stopione całe gniazdo bezpiecznika z uwagi na utleniony przewód i złego styku z tym związane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Więc tak. Masę do kostki od lampy pociągnąłem od aku zamiast z wiązki ale nie było żadnej zmiany. Bezpieczniki dwa po 15 A są całe ani nie przepalone. Nie znalazłem jednak tego przekaznika bo nie wiem gdzie jest. Myślę jeszcze nad manetka od długich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo40 Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Przekaźniki masz pod maską, obok akumulatora (taka mała czarna puszka z białymi napisami-obrazkami). Jedna jest przed aku., a druga pomiędzu silnikiem, a aku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 31 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 A co myślicie o włączniku może to on powodować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Ja kiedyś /inna marka samochodu/ wsadziłem żarówki 100. Pobierało dużo prądu i stopiło manetkę wewnątrz, lecz miałem tylko i wyłącznie postojowe i żadnych innych. Tak "urządziłem" dwie manetki. Manetkę wymieniłem na nową, wsadziłem odpowiednie żarówki i było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Sama manetka przy kierownicy może być winna. Co mi przychodzi do głowy, to pociągnąć i plus i minus prosto od akumulatora i będziesz przynajmniej wiedział że żarówki nie są dziwne. Jeśli będą lampy świecić dobrze, to idziesz dalej. To co pisze MIREK G9 jest bardzo istotną wskazówką, moja Micra ma wypalone gniazdo jednego bezpiecznika (naprawione przez poprzedniego właściciela, wypuszczone na zewnątrz puszki kable i wpięta oprawka hermetyczna wraz z bezpiecznikiem). To może być dobry trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 W sumie dobry pomysl sprawdzic tego plusa i mase z aku. Tylko z tego co ja rozumiem, to jak na zarowce sa 3 piny to 1 to jest masa. drugi to jest 12v na swiatla mijania i trzeci to 12v na swiatla drogowe tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Sprawdziłem, plusa i mase z aku pociągnąłem i nie było różnicy. Ale podczas wyciągania żarówki mi ona spadła więc zmuszony jestem i tak wymienić żarówki.Żarówki są w chwili obecnej takieTUNGSRAM 12V 60/55W H4Parametry chyba dobre co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Jako Waty - to dobre, a co do firmy to się nie wypowiadam. Tylko wymień obie. Jeszcze jedna myśl mi przyszła - czasami zdarza się, iż są przebicia w żarówkach między biegunami od mijania-długie i widać to od strony styków. Lecz myślę iż w tedy to jedna żarówka by świeciła inaczej-ciemniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Obie żarówki świecą słabo, myślę żeby dziś, albo jutro podjechać i kupić jakieś Boscha.Mi się wydaje że to na 99% wina żarówek, ale poprawcie mnie jeśli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Jeśli już, to proponuję Philips +30%. Prócz tego sprawdź te żarówki bezpośrednio przy aku. Jeden styk żarówki do masy-klemy akumulatora i kabelek z 20 cm i nim ciągniesz "+" do żaróweczki na inne styki. Sprawdzałeś gniazda bezpieczników w puszce przed akumulatorem? Czy po załączeniu świateł /pomimo ich słabego światła/ sprawdzałeś czy nie grzeją się bezpieczniki lub kable? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Do żarówki puszczałem i + i mase z aku przez dwa kabelki i nie było żadnej różnicy.Kabelek od żarówki do + w aku i drugi kabelek do masy w aku. Mowa o tej żarówce?http://www.mega-hurt.pl/philips-h4-premium-30-swiatla,104 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Tak. Ja lubię te żarówki z uwagi tej iż tak często się nie przepalają i włókna też nie pękają. Miałem innej marki i w ciągu roku zmieniałem 4 razy bo "padały". Na tych Philipsach jeżdżę już 3 rok i nadal się trzymają. W poprzednim autku również miałem Philips+30%. 100% nie polecam, bo to już ściema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Dzisiaj kupię, bo już jestem zmuszony i tak wymienić ze względu ze przez moja niezdarność, poprzedniczka pękła Żarówki wymieniłem. Ale jest za jasno żeby określić różnice. Ale wydaje mi się że różnicy nie ma... Tak myślę że może to wina masy w aku ? Jakąś zasniedziała może czy coś ?Wydaje mi się też że np. Aku może być słaby albo klemy zaśniedziałe albo alternator na wykończeniu. Muszę miernik sobie ogarnąć jakiś i posprawdzacTak sobie pomyslalem moze wine ponosi regulator napiecia ?Tak sobie pomyslalem moze wine ponosi regulator napiecia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Najpierw wszystko przeczyść. Bo z tego co napisałeś wyżej, to "minusa" nie czyściłeś. Choć z drugiej strony, gdyby był słaby aku, to mógłbyś kieć problemy z uruchomieniem. Inna sprawa, to jeśli się dobrze uruchamia, to warto sprawdzić ładowanie podczas pracy silnika. Z tym problemem możesz podjechać do jakiegoś punktu ze sprzedażą akumulatorów. Tam Ci ocenią czy alternator daje ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Mnie zastawia tylko to ze jak daje napiecie I mase bezposrednio z aku to nie ma roznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Albo się przyzwyczaiłeś do innych lamp i żarówek, albo aku Ci siedzi lub zwarcie na celi /czyli obligatoryjnie masz o min 2V mniej. Zainwestuj 10-14 zł w najtańszy miernik w najbliższym markecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FixGDA Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Przyzwyczajenie przyzwyczajeniem, ale przy tych długich nic nie widać. Jakby dynamo z roweru świeciło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Nie widać może być też przez odbłyśniki wypalone. Sprawdź miernikiem napięcie na akumulatorze. Albo jeszcze lepiej jedź tam, gdzie akumulatory sprzedają i Oni mają miernik specjalny, co bada kondycję akumulatora na zwarciu czy jakoś takoś Oni tam się znają. Skoro żarówka podłączona prosto do akumulatora świeci słabo - to winny jest akumulator. Ale wtedy po odpaleniu silnika powinno świecić dobrze, bo działa alternator i regulator napięcia. Jeśli nadal świeci źle, to szukamy winy w alternatorze i regulatorze napięcia. Jeśli i to sprawdzone, a nadal świeci źle, to już nie mam pojęcia. Może faktycznie sama manetka przy kierownicy, może przekaźniki, bezpieczniki, może same przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.