Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpie i spadają obroty


Jerzy 1958
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Kupiłem Primere P-12 2,2 Di z 2002r i mam problem . Przy zimnym silniku po nocy zapala bez problemów ale zanim silnik sie nie zagrzeje samochód szarpie i spadają obroty,po nagrzaniu silnika problem znika . Jak samochód stoi 2-3 godziny ta awaria nie występuje. Byłem u mechanika komputer nie pokazuje żadnych błędów, zastała zregenerowana sprężarka i zregenerowane wtryski ,szarpanie jest o wiele mniejsze i czas do płynnej pracy silnika tez krótszy ale nie jest idealnie. Czy któryś z was miał podobne problemy i jak sobie z nimi poradził. Proszę o informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie dokładnie ten sam problem i te same objawy, dopiero co uporałem się z problemem gasnącego wyświetlacza i dopadł mnie nowy problem.

Witam, więc tak jak pisałem ten sam silnik i dokładnie ten sam problem, profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa i problem z gaśnięciem i szarpaniem silnika znikł, po około dwóch miesiącach od wymiany problem się powtarza, najpierw sporadycznie zaczął szarpać a zbiegiem czasu szarpanie i gaśnięcie na zimnym silniku stało się codzienną normą. Wnioskuję że najprawdopodobniej zbiornik i przewody paliwowe przed filtrem są dość mocno zanieczyszczone i szybko zapychają filtr. Zastanawiam się tylko że jeżeli jest to wina zabrudzonego filtra to co ma do rzeczy fakt że samochód gaśnie i szarpie tylko na zimnym silniku np. po całonocnym postoju a jak silnik złapie temperaturę to objaw ustępuje. Proszę o radę czy to faktycznie może być wina samego filtra i zabrudzonego układu paliwowego.

Edytowane przez Minio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed odpaleniem silnika, odkręć  wlew zbiornika paliwa i zobacz na otwartym. Kiedys miałem tak w pewnym aucie i okazalo sie ,ze jest zapchany. Odrobina denaturatu i przeczyscilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem z gaśnięciem i szarpaniem na zimnym silniku rozwiązany, super-mechanicy z marszu stwierdzili że winna jest pompa, jednak moje przypuszczenia potwierdziły się, 2 godzinki własnej pracy i problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze Minio stosuje zasade,WIEM ALE NIE POWIEM,wiec po jakiego czorta jest na forum ?tu jest wymiana spotrzezeń czasami ktos kogos nakieruje w dzialaniu,nie pochwalam takich zachowan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie nie wyznaję takiej zasady janusz12, poprostu pracuję i nie siedzę na forum od rana do wieczora, we wcześniejszym poście opisałem jakie mam przypuszczenia że podejrzewam że problemem jest zabrudzony układ paliwowy na odcinku od zbiornika do filtra, w następnym poście napisałem że przypuszczenia się potwierdziły i usterka została usunięta więc wynika z tego że powodem był zabrudzony układ paliwowy, być może mylnie dla mnie za co przepraszam interpretacja była jasna,  ja rozumiem że masa osób pojawia się na forum tylko w celu uzyskania jednostronnej pomocy i jeśli jej tutaj nie uzyska to nawet się nie pofatyguje zamieścić posta że poradziła sobie z problemem, ale janusz12 nie ciśnij od razu po mnie i nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. A więc tak dokładnie problem polegał na zatkanym parafiną sitku w zbiorniku paliwa, jak silnik złapał temperaturę to ogrzany olej napędowy z powrotu podgrzewał parafinę w sitku, stawała się ona plastyczna i wystarczająca ilość paliwa płynęła do filtra, a jeżeli samochód postał całą noc przy niskiej temperaturze powietrza parafina w sitku twardniała i ograniczała przepływ paliwa do tego stopnia że silnik poprostu gasł na wyższych obrotach,a na niskich obrotach pracował bez zarzutów. A i jeszcze profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa bo miałem założony filtrona a z wcześniejszych doświadczeń nie mam miłych wspomnień z filtrami tego producenta.

Edytowane przez Minio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ze urazilem twoja dume,ale kazdy ciekaw co bylo przyczyna,tak na marginesie tez pracuje w systemie 3 zmianowym,czy to rano czy w poludnie cos napisze to nie problem,a wiec parafina na to jest tez sposob,sa srodki do paliwa ktore lacza sie z parafina i wio ciagnie na przepał,ale tez dlugo nie stosowac bo wtryski uszczkodzi,ja stosuje raz na piec zatankowan do pelna a za kazdym leje setke oleju do pil motorowych,smarowanie wtryskow musi byc..jeszcze raz sory za poganianie nie bylo to w moim zamysle moze akurat komus pomogłes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dzieje, tak, ja też profilaktycznie stosuję dodatki do paliwa zapobiegające wytrącaniu się parafiny ale wcześniejszy właściciel primki która trafiła w moje użytkowanie nie wyznała tej zasady i teraz miałem tego konsekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z obrotami po mocnieszszym dodaniu gazu obroty spadaja znaczaco a czesto auto gasnie patrzylem przepustnice jest ok ale znalazlem czesc przy przepustnicy i podobno ona moze byc przyczyna. PROSZE TYLKO O PODANIE NAZWY TEJ CZESCI ZDJECIA POMIZEJ.

Witam mam problem z obrotami po mocnieszszym dodaniu gazu obroty spadaja znaczaco a czesto auto gasnie patrzylem przepustnice jest ok ale znalazlem czesc przy przepustnicy i podobno ona moze byc przyczyna. PROSZE TYLKO O PODANIE NAZWY TEJ CZESCI ZDJECIA POMIZEJ."to ta czarna część pod przepustnica"

post-87935-0-66958500-1416939224_thumb.jpg

post-87935-0-53774200-1416939271_thumb.jpg

Edytowane przez magda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z obrotami po mocnieszszym dodaniu gazu obroty spadaja znaczaco a czesto auto gasnie patrzylem przepustnice jest ok ale znalazlem czesc przy przepustnicy i podobno ona moze byc przyczyna. PROSZE TYLKO O PODANIE NAZWY TEJ CZESCI ZDJECIA POMIZEJ.

Witam mam problem z obrotami po mocnieszszym dodaniu gazu obroty spadaja znaczaco a czesto auto gasnie patrzylem przepustnice jest ok ale znalazlem czesc przy przepustnicy i podobno ona moze byc przyczyna. PROSZE TYLKO O PODANIE NAZWY TEJ CZESCI ZDJECIA POMIZEJ."to ta czarna część pod przepustnica"

 

Z Kim mamy przyjemność... w awatarze kobieta....a w tekście mężczyzna....  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Witam ta czescto czujnik polozenia przepustnicy,odpowiedzialna za sterowanie przepustnica.


 Uzupelnij bardziej profil bo tu kazdy ma primere.jaki model itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam! Ja mam podobny problem ze szarpie na zimnym silniku a po jakus 15min jak silnik sie dobrze nagrzeje to przestaje. Moze to czujnik plynu chlodzacego? Tylko nie wiem w ktorym miejscu on sie znajduje w p12 1.6 benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...