Jerzy 1958 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Witam serdecznie. Kupiłem Primere P-12 2,2 Di z 2002r i mam problem . Przy zimnym silniku po nocy zapala bez problemów ale zanim silnik sie nie zagrzeje samochód szarpie i spadają obroty,po nagrzaniu silnika problem znika . Jak samochód stoi 2-3 godziny ta awaria nie występuje. Byłem u mechanika komputer nie pokazuje żadnych błędów, zastała zregenerowana sprężarka i zregenerowane wtryski ,szarpanie jest o wiele mniejsze i czas do płynnej pracy silnika tez krótszy ale nie jest idealnie. Czy któryś z was miał podobne problemy i jak sobie z nimi poradził. Proszę o informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Objawy jak przepustnicy,profilaktycznie przeczyscic,sprawdzic weze moze gdzies lapie lewe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minio Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 (edytowane) Witam, u mnie dokładnie ten sam problem i te same objawy, dopiero co uporałem się z problemem gasnącego wyświetlacza i dopadł mnie nowy problem. Witam, więc tak jak pisałem ten sam silnik i dokładnie ten sam problem, profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa i problem z gaśnięciem i szarpaniem silnika znikł, po około dwóch miesiącach od wymiany problem się powtarza, najpierw sporadycznie zaczął szarpać a zbiegiem czasu szarpanie i gaśnięcie na zimnym silniku stało się codzienną normą. Wnioskuję że najprawdopodobniej zbiornik i przewody paliwowe przed filtrem są dość mocno zanieczyszczone i szybko zapychają filtr. Zastanawiam się tylko że jeżeli jest to wina zabrudzonego filtra to co ma do rzeczy fakt że samochód gaśnie i szarpie tylko na zimnym silniku np. po całonocnym postoju a jak silnik złapie temperaturę to objaw ustępuje. Proszę o radę czy to faktycznie może być wina samego filtra i zabrudzonego układu paliwowego. Edytowane 14 Listopada 2014 przez Minio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarcyk Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Przed odpaleniem silnika, odkręć wlew zbiornika paliwa i zobacz na otwartym. Kiedys miałem tak w pewnym aucie i okazalo sie ,ze jest zapchany. Odrobina denaturatu i przeczyscilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minio Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Witam, problem z gaśnięciem i szarpaniem na zimnym silniku rozwiązany, super-mechanicy z marszu stwierdzili że winna jest pompa, jednak moje przypuszczenia potwierdziły się, 2 godzinki własnej pracy i problem rozwiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos217 Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Jaki był problem i jak go usunąłeś ???? Wysłane z iPhone 6 za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak_86 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 No właśnie kolego Minio pochwal się dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Widze ze Minio stosuje zasade,WIEM ALE NIE POWIEM,wiec po jakiego czorta jest na forum ?tu jest wymiana spotrzezeń czasami ktos kogos nakieruje w dzialaniu,nie pochwalam takich zachowan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minio Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Witam, nie nie wyznaję takiej zasady janusz12, poprostu pracuję i nie siedzę na forum od rana do wieczora, we wcześniejszym poście opisałem jakie mam przypuszczenia że podejrzewam że problemem jest zabrudzony układ paliwowy na odcinku od zbiornika do filtra, w następnym poście napisałem że przypuszczenia się potwierdziły i usterka została usunięta więc wynika z tego że powodem był zabrudzony układ paliwowy, być może mylnie dla mnie za co przepraszam interpretacja była jasna, ja rozumiem że masa osób pojawia się na forum tylko w celu uzyskania jednostronnej pomocy i jeśli jej tutaj nie uzyska to nawet się nie pofatyguje zamieścić posta że poradziła sobie z problemem, ale janusz12 nie ciśnij od razu po mnie i nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. A więc tak dokładnie problem polegał na zatkanym parafiną sitku w zbiorniku paliwa, jak silnik złapał temperaturę to ogrzany olej napędowy z powrotu podgrzewał parafinę w sitku, stawała się ona plastyczna i wystarczająca ilość paliwa płynęła do filtra, a jeżeli samochód postał całą noc przy niskiej temperaturze powietrza parafina w sitku twardniała i ograniczała przepływ paliwa do tego stopnia że silnik poprostu gasł na wyższych obrotach,a na niskich obrotach pracował bez zarzutów. A i jeszcze profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa bo miałem założony filtrona a z wcześniejszych doświadczeń nie mam miłych wspomnień z filtrami tego producenta. Edytowane 19 Listopada 2014 przez Minio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Sory ze urazilem twoja dume,ale kazdy ciekaw co bylo przyczyna,tak na marginesie tez pracuje w systemie 3 zmianowym,czy to rano czy w poludnie cos napisze to nie problem,a wiec parafina na to jest tez sposob,sa srodki do paliwa ktore lacza sie z parafina i wio ciagnie na przepał,ale tez dlugo nie stosowac bo wtryski uszczkodzi,ja stosuje raz na piec zatankowan do pelna a za kazdym leje setke oleju do pil motorowych,smarowanie wtryskow musi byc..jeszcze raz sory za poganianie nie bylo to w moim zamysle moze akurat komus pomogłes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minio Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Nic się nie dzieje, tak, ja też profilaktycznie stosuję dodatki do paliwa zapobiegające wytrącaniu się parafiny ale wcześniejszy właściciel primki która trafiła w moje użytkowanie nie wyznała tej zasady i teraz miałem tego konsekwencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magda Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Witam mam problem z obrotami po mocnieszszym dodaniu gazu obroty spadaja znaczaco a czesto auto gasnie patrzylem przepustnice jest ok ale znalazlem czesc przy przepustnicy i podobno ona moze byc przyczyna. PROSZE TYLKO O PODANIE NAZWY TEJ CZESCI ZDJECIA POMIZEJ. Witam mam problem z obrotami po mocnieszszym dodaniu gazu obroty spadaja znaczaco a czesto auto gasnie patrzylem przepustnice jest ok ale znalazlem czesc przy przepustnicy i podobno ona moze byc przyczyna. PROSZE TYLKO O PODANIE NAZWY TEJ CZESCI ZDJECIA POMIZEJ."to ta czarna część pod przepustnica" Edytowane 25 Listopada 2014 przez magda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Witam mam problem z obrotami po mocnieszszym dodaniu gazu obroty spadaja znaczaco a czesto auto gasnie patrzylem przepustnice jest ok ale znalazlem czesc przy przepustnicy i podobno ona moze byc przyczyna. PROSZE TYLKO O PODANIE NAZWY TEJ CZESCI ZDJECIA POMIZEJ. Witam mam problem z obrotami po mocnieszszym dodaniu gazu obroty spadaja znaczaco a czesto auto gasnie patrzylem przepustnice jest ok ale znalazlem czesc przy przepustnicy i podobno ona moze byc przyczyna. PROSZE TYLKO O PODANIE NAZWY TEJ CZESCI ZDJECIA POMIZEJ."to ta czarna część pod przepustnica" Z Kim mamy przyjemność... w awatarze kobieta....a w tekście mężczyzna.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magda Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Kobieta, ale z racji braku wiedzy pisze za mnie mąż ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Witam ta czescto czujnik polozenia przepustnicy,odpowiedzialna za sterowanie przepustnica. Uzupelnij bardziej profil bo tu kazdy ma primere.jaki model itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magda Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Primera p12 benzyna gaz 2,0 silnik rok 99. Bo tu kolega podpowiedzial mi ze to silniczek krokowy jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBO2_0 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Witam! Ja mam podobny problem ze szarpie na zimnym silniku a po jakus 15min jak silnik sie dobrze nagrzeje to przestaje. Moze to czujnik plynu chlodzacego? Tylko nie wiem w ktorym miejscu on sie znajduje w p12 1.6 benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.