Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

termostat


daniel19791
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Nissana Primere p12 1.8 mam takie pytanie po przejechaniu 15km górna rura jest gorąca a dolna dopiero się robi lekko ciepła a na zegarze jest nie cala polowa i tak zostaje , przejadę parę kilometrów i dopiero robi się gorąca czy to normalne czy wina termostatu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy samochód, a raczej silnik i układ chłodzenia w sprawnym samochodzie tak powinien działać.

Najpierw działa chłodzenie na tzw. pół obiegu.

Dogrzewa się i zarazem chłodzi silnik. Termostat jest zamknięty!!!

W chwili gdy termostat otrzyma odpowiednią temperaturę, to powinien się otworzyć!!!! W tedy następuje tzw. "pełny obieg" płynu chłodzącego.

W tym właśnie momencie powinieneś mieć całą chłodnicę ciepłą, oraz i dwie rury przy niej.

Druga sprawa, w momencie gdy otworzy się pełny obieg, to wskazówka temperatury powinna spaść na chwilę nie co niżej, gdyż w obieg "ruszy" chłodny płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 kilometrów to dla auta  można powiedzieć że dopiero ruszyłeś. Obiegi są dwa mały przed nagrzaniem silnika i duży po jego rozgrzaniu ok. 90 stopni w górę w zależności od producenta.  Dla przykładu to tak jak byś był na spacerze, wolno z nogi na nogę raczej się nie zagrzejesz na krótkim odcinku ale jak przejdziesz kilka kilometrów a do tego zwiększysz tempo marszu to rozpinasz guziki a oddech staje się szybszy.

Edytowane przez TESTER 1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :)


Obserwuj też wskazówkę. Ma być mniej więcej w połowie skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Nie wiem jak u Was w PB ale w moim Dieselu łapie pełną temperature po przejechaniu w warunkach takich jakie mamy teraz czyli +10 stopni po ok 3 km- wskazówka jest idealnie po środku i tak trzyma nawet 1000 km. ;)
I to nie że sama wskazówka. Miałem podpiętego KTS'a jak mi ustawiano optymalną dawkę paliwa i komputer wykazywał to samo.
Sam sie kiedys dziwiłem że się tak szybko nagrzewa bo np służbowy wieśwagen 1.9 tdi 130 potrzebuje ponad 20 km żeby się zagrzac do pełna.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie powinno być. Ważne by silnik złapał temperaturę w jak najkrótszym czasie. Po to właśnie jest mały i duży obieg. W małym obiegu temperatura ma osiągnąć przewidziane parametry a gdy już silnik osiągnie właściwą do jego pracy temperaturę wówczas otwiera się termostat puszczając chłodziwo na pełny obieg, by wraz ze wzrostem temperatury silnika płyn chłodniczy miał możliwość oddania temperatury by następnie móc ją pobrać z silnika by ten nie przegrzał się i pracował w optymalnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, jest tak jak piszesz i tak jest poprawnie. Moja P12 2,.0, P12 1.8 Szwagra, poprzednie moje auto Honda Accord - też nagrzewały się dość prędko. A służbowe zawieź do mechanika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak termostat mam wymienic ?auto szybko sie nagrzewa widze po wskazowce gorna rura jest goraca ale dolna dopiero robi sie po kilkanastu kilometrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam jeszcze takie pytanie czy nissan z silnikiem 1.8 po samym miescie bedzie palił 10/11 litrow

 

Będzie. A jak będzie palił 13 albo 14 to też się nie zdziw.

Spalanie mierzy się w trasie, po mieście to sobie można zmierzyć... sam wiesz co :)

 

Moja P12 2,0 pali po mieście 11,5 średnio. W trasie 7,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima ma swoje prawa

 

Po doświadczeniach przy lpg powiem wam tak że

 

Wydajnośc wtryskiwaczy przy 1,8 a 2.0 będzie zbliżona i dla SR20 czas dla rozgrzanego silnika dla wolnych obrotach  będzie wynosiło

 

2,5 ms  gdzie sonda już działa i się rozgrzeje ..

 

Dla odpalania na zimno będzie to prawie 5 ms .!!! czyli 2x więcej

 

 

krótkie odcinki  są masakryczne jeśli chodzi o spalanie !!!

 

Co do termostatu to zachowuje się to poprawnie warto też sprawdzić jak się zachowuje przy zjeżdżaniu z dużych górek przez dłuższe odcinki i hamowaniu silnikiem powinno być widać

 

minimalnie niżej jak normalnie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopak chce przez zbiornik wyrównawczy odciągnąć płyn aby móc bez utraty chłodziwa wymontować termostat i sprawdzić go (jak przypuszczam) w garnku z gotującą się wodą.

Myślę, że Kolega DANIEL19791 powinien najpierw uważnie poczytać posty o tym, jak poprawnie działać powinien układ chłodzenia, następnie wyciągnąć z nich wnioski iż jego termostat działa właśnie poprawnie i dać sobie spokój z tematem.

 

Podstawowe pytania:

- czy masz prawidłowy poziom płynu chłodzącego

- czy strzałka od wskaźnika temperatury trzyma jeden poziom w jednym miejscu i nie skacze góra-dół podczas jazdy

- czy działa Ci ogrzewanie zaraz po tym, jak wskazówka zaczyna się podnosić

 

Jeśli na wszystko powyższe możesz odpowiedzieć TAK, to po temacie. Układ działa jak należy.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając ten post, chciałbym zadać pytanie bo mam pewien problem. Jestem posiadaczem Primery P12, autko przez prawie pół roku stało w garażu nie używane. Po odpaleniu silnika w celu doładowania akumulatora silnik się rozgrzał do pierwszej kreski. Pracując moze z 15-20minut zgasiłem silnik ale wentylator od chłodnicy cały czas się kręcił, dziwne to trochę bo nie rozgrzał się tak żeby się chłodzić. Temperatura na dworzu jest ok 5C' to raczej nie powinien się załączyć. Po kilku minutach rozłączyłem akumulator to rzecz normalna że się wyłączył, ale po ponownym podłączeniu aku, wentylator zaczął dalej kręcić. Ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat?

Z góry dzięki za pomoc i informację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a dlaczego po paru kilometrach dolny waz robi sie goracy a raz po ok 30 jest lekko ciepły . Prosze o odpowiedz i juz zakoncze temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...