omar777 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Witam A było tak pięknie , t31 173 KM 2,0 dci ,2008 r, 171 tym km przebiegu i... do tej pory bez problemów , ale sie chyba zaczeło . Po procedurze wypalania automatycznego DPF , wszytko było ok ( kontrolka zgasła , pojeździłem jeszcze trochę i do garażu ) ,następnego dnia po wyjechaniu zapalił się check engine , a ze była to juz sobota wiec nie było jak jechac do mechanika , trochę pojeździłem i do garażu , następnego dnia odpalam i ku mojemu miłemu zaskoczeniu kontrolka przestała sie świecić. Niestety w poniedziałek znowu sie zapaliła , pojechałem do diagnosty -przebadał , wykrył kod błedu P2A00 , skasował błąd ( i mnie oczywiście też ;-) .) i powiedział ze trzeba pojeździć, ale niestety będzie szansa ze kontrolka znowu się zapali. Krakał i wykrakał , po dwóch dniach znowu sie świeci . Nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić , kasować po raz kolejny ? , czy niestety wizyta w nissan serwis , tylko wiem , że tam od razu zaczną wymienić sondy , powiedzą ze filtr zatkany itp . Z odczytu u diagnosty wychodzi ze wszytskie parametry pracy silnia po skasowaniu błędu są na dobrym poziomie , teraz mimo zapalonej kontrolki silnik nie wchodzi w żaden tryb awaryjny , nie muli go , pracuje normalnie ( moje subiektywne odczucie jest takie że wręcz ma większego kopa) . Może miał ktoś podobny przypadek , wdzięczny byłbym za radę co z tym fantem dalej robić. Pozdrawiam Edytowane 11 Listopada 2014 przez omar777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 P2A00 to jest uszkodzenie sondy szeropasmowej ,inaczej czujnika tlenu lub sondy Lambda. jak ona jest faktycznie uszkodzona to nie powinno autem jeździc sie bo z usterka czujnika tlenu bardzo szybko zostanie zapchany filtr czasteczek stalych DPF. Same kasowanie błedu nic nie daje kiedy faktycznie cos jest uszkodzone. Poza sonda lambda ,moze byc uszkodzona wiązka elektryczna lub komputer sterujący. Polecam szybko znaleść dobrego,majacego pojecie fachowca . W serwisie na dzień dobry zostanie wymieniona sonda lambda a ona sama kosztuje okolo 800 zł. A jak później dalej bedzie wyskakiwal Check Engine to ASO bedzie wymieniac inne elementy az do skutku ,ale to beda koszty idace w grube tysiace zlotych. Znam w Poznaniu dobrego ,niedrogiego fachowca ,ktory napewno by poradzil sobie z tym problemem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omar777 Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Dzięki za odpowiedź ,a czy da sie jakoś tak na szybko sprawdzić czy sonda jest uszkodzona? bo bład błedem , czytam jego dokładny opis i mowa tam ze sonda może dawać zły odczyt do komputera , ale wcale nie musi to oznaczać uszkodzenie sondy , a tak jak napisałeś , jak udam sie do serwisu od razu zaczną wymieniać co sie da, a to jednak spore koszty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 W sprawnej sondzie zależnie od ilosci tlenu w spalinach zmienia sie napiecie najczescie w zakresie 0-1V. Można to sprawdzić za pomocą voltomierza, ale latwiej podpiac sie do komputera i obserwowc wartosc napiecia na sondzie. Powinien wystarczyc najprostszy skaner OBD2, jak jest mozliwosc to obserwowac podczas jazdy. Ciagle zmiany wartosci swiadcza o tym ze sonda OK. Brak zmiany wartosci napiecia swiadczy o uszkodzonej sadzie, ale wtedy blad chyba wywaliloby dosc szybko. Przyczyna moze leżeć w chwilowych zakloceniach, proponuje sprawdzic wtyczke sondy, przeczyscic jakims srodkiem do czyszczenia stykow, sprawdzic przewód czy nie uszkodzony. Dalej moze byc uszkodzony rezystor podgrzewajacy, sonda dziala optymalnie tylko jak jest rozgrzana. Komputer daje jej czas na rozgrzanie, pozniej wywali blad, ale jak to analizuje to nie wiem. Czasem problemem moze byc zabrudzenie sondy, przydalaby sie dluzsza trasa i danie X-owi troche w palnik. Przyczyn moze byc duzo, objawem uszkodzenia jest tez podobno podwyzszone spalanie, ale ja mialem w dwóch samochodach (oba benzin) problemy z sonda i w zadnym nie bylo tego objawu a w jednym sonda mi padla calkiem. W drugim po miesiecznej zabawie z pojawiajacym sie co kilka dni bledem (obserwacja, kasowanie, czyszczenie wtyczki itd.) sytuacja sie uspokoiła i teraz jest OK .....chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omar777 Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Po wykasowaniu błedu , jak napisałeś dałem mu w palnik i to dobrze . około 40 km w tasie , potem postał ze 3 godziny i znowu ponad 40 km , i było ok , wróciłęm do domu , postał pół godzinki , ujechałem około 3 km , spokojnie po miescie i sie znowu zapalił check , zrobie tak jak mówisz , załatwiłem sobie na weekend skaner , podepnę , pojeżdże i poobserwuje , ale najpierw skocze do znajomego na kanał i posprawdzam wszystkie węzyki i przewody , Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Miałem to samo,zostawilem auto dobremu specowi ,ktory głównie zajmuje sie elektronika samochodowa ,tunningiem,dpf-ami. On bardzo szybko znalazł przyczyne: u mnie cos sie stało ze sterownikiem silnika,wyjał go,rozebrał podłaczył do komputera i chyba cos zmodyfikował .Minely juz 4 miesiace i jest świety spokoj. Osobiscie mam podejrzenia czy czasem cos nie spieprzyli w ASO Nissan-a ,bo problem z sonda pokazał sie ok.,2 tygodnie po akcji serwisowej ze zmiana softu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omar777 Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Kolega pożyczył mi takie małe urządzenie zakupione na allegro za około 30 PLN : Interface ELM327 MICRO BT OBD2 , ściągnąłem do tego programik na telefon : car doctor obd , podpiąłem, odczytałem opis błedu (P2A00 02- taki sam jak za pierwszym razem ) skasowałem , przejechałem kilkanaście km i jak na ta chwilę jest ok . Dokładny opis błędu : P2A00 - O2 Sensor obwodu Zakres / Wydajność Bank 1 Czujnik 1, możliwe przyczyny wyświetlenia :Wskaźnik paliwa powietrze (A / F) Sensor Bank 1 Czujnik 1- Stosunek powietrza paliwa (A / F) Sensor Bank 1 Czujnik 1 Uprząż jest otwarty lub zwarty- Stosunek powietrza paliwa (A / F) Sensor Bank 1 Czujnik 1 przyłącze elektryczne obwodu- Ciśnienie paliwa- Wtryskiwacz paliwa- Wycieki powietrza dolotowego Jak więc widać , żeby dokładnie sprawdzić przyczynę zapalenia się check engine trzeba będzie trochę poszperać , no coż weekend ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Sprawdź korzystając z tych programów jakie napięcie dają sondy lambda. Na pewno zrobisz to programem Torque na Androida. Miałem podobny problem w innym samochodzie przyczyną okazała się padająca sonda lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omar777 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 wklejam kody jakie uzyskałem po amatorskiej diagnostyce , niestety mój mechanik był w ostatnich dniach niedostępny , czekam cierpliwie na wizytę Brand: NissanModel: x-trailYear: 2008Displacement:Comments:*****meta-info header:Error Codesfile version:1type:5time:1416141763245name:Trouble Codescodes:P2A00,codes_p:P2A00,codes_raw:43012A00;;codes_p_raw:47012A00;;*****Error CodesP2A00O2 Sensor Circuit Range/PerformanceVehicle speed (Speed) 14 MPHPIDs supported [21 - 40] 10100000000000001000000000000000Engine coolant temperature (ECT) -16 °FFuel Rail Pressure (diesel, or gasoline direct inject) (FRP2) 1.2833168805528135 AtmDistance traveled with malfunction indicator lamp (MIL) 0 miMAF air flow rate (MAF) 15.42 g/sCalculated engine load value (EngineLoad) 4.31 %Engine RPM (RPM) 502 rpmIntake manifold absolute pressure (MAP) 0.039486673247778874 Atm===================Pending CodesP2A00O2 Sensor Circuit Range/PerformanceRaw valuesError Codes 43012A00;;Panding Codes 47012A00;; Tak jak napisał sq9mcs , problemem okazała się padająca sonda lambda , wymieniłem , przejechałem juz około 700 km i problemu nie ma . Usterka była na tyle wredna , że jak jechałem na diagnostykę do zaprzyjaźnionego mechanika , wszystko było ok , jedynym znakiem był ten pojawiający sie błąd i to od czasu do czasu . Wymiana sondy w T31 jest prosta i praktycznie można ją zrobić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Znam w Poznaniu dobrego ,niedrogiego fachowca ,ktory napewno by poradzil sobie z tym problemem.. piotrek3, daj proszę namiar na tego fachowca w Poznaniu - pojawiły się problemy z check engine w moim X'ie i już zdążyłem wymienić EGR i nadal lipa... W sklepie z częściami do francuzów pytają czy sonda 1, 2, 3 czy 4 kabelkowa - jaka jest w T31? Sonda z gotową kostką to ok. 300zł, a uniwersalna z kabelkami z zaciskami do samodzielnego montażu ok. 140zł. Którą brać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobkrzys Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 (edytowane) Witam Pytanie kieruje do osób które miały podobny problem. Po podłączenia do kompa wyskoczył błąd p2a00. Silnik chodził normalnie jednak miał nierówna prace przy schodzeniu na bieg jałowy( obroty 600-750).spalanie normie trasa 5l miasto 6-7.5. Wymieniona sonda ta pierwsza. Błąd się już nie pokazuje. Równa praca.jednak zaobserwowane większe spalanie.Mechanik swoje skasował. Pomierzylem sobie sam samą sondę i tak na opinie 1-5 wartość 126om, 3-4 wartość 3.3om. Ta nowa natomiast 56om i 4.2om. Czy ktoś może podać swoje wartości. Chcę też sprawdzić sondę na uruchomionym silniku.Na których pniach jest grzałka oraz pod które pinny podpiąć miernik na działającym silniku aby sprawdzić napięcie. Ma oscylowac od 0-1v. Jeszcze pytanie prosty interfejs i program do komunikacji i odczytu parametrów sondy. Dziękuję Dodam nie palila sie kontrolka check Edytowane 31 Maja 2018 przez Bobkrzys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 20 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2021 W ostatnim czasie w moim aucie podczas dłuższego hamowania silnikiem zapalała się kontrolka Check engine a w pamięci zapisywał się błąd P2A00. Kilkukrotnie wykasowałem błąd i scenariusz się powtarzał więc bez chwili wahania zakupiłem pierwszą sondę regulacyjną, wymieniłem ją skasowałem błędy. Auto zyskało na dynamice a spalanie znacząco spadło, niestety moje szczęście trwało niecałe dwa dni. Aktualnie auto potrafi już kilka minut po rozruchu zapalić kontrolkę check engine i zapisać błąd P0131, lecz obecnie sytuacja jest o tyle dziwne że czasem check engine sam potrafi zgasnąć a potem po jakimś czasie zapalić się ponownie, o dziwo już bez względu na hamowanie silnikiem. Osobiście przewiduję kilka możliwych scenariuszów: 1. Druga sonda jest uszkodzona, a sterownik interpretuję rozbieżność wyników jako usterkę pierwszej. 2. Zakupiona sonda jest uszkodzona. 3. Problem leży w sterowniku silnika. 4.Usterka któregoś z wtryskiwaczy(silnik pracuję prawidłowo cykle wypalania DPF są dość długie, auto nie kopci ma moc ) albo układu dolotowego. (te dwie opcję raczej wykluczam.) Ma ktoś jakieś pomysły jak poradzić sobie z tym problemem, za wszelką pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam Radosław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 21 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 W pierwszej kolejności posprawdzaj wiązkę przewodów i kostkę złącza tej sondy. ECR_P0131.pdf 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzeriusz Opublikowano 21 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 Zobacz na parametrach jakie napięcie podaje sonda. Prawidłowe napięcie to okolice 2V. Jeżeli będzie w okolicach 1,4 to będzie wychwytywany jako błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 21 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2021 1 godzinę temu, Dzeriusz napisał: Zobacz na parametrach jakie napięcie podaje sonda. Prawidłowe napięcie to okolice 2V. Jeżeli będzie w okolicach 1,4 to będzie wychwytywany jako błąd Obecnei posiadam tylko ELM, i niestety na ten momnet żadan aplikacja nie chcę pokazać mi tego parametru, masz jakiś sprawdzony program do tego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 23 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2021 do sprawdzenia to trzeba użyć miernika uniwersalnego. Przez programy i moduły to możesz co najwyżej odczytać wartość zinterpretowaną przez ECU. Jeśli sonda padła to podaje błędne dane do ECU I jego interpretacja jest błędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Problem rozwiązany, nowa sonda była uszkodzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtsw466 Opublikowano 18 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2023 Cześć, jeżdżę już drugi rok XTrialem T31 2.0 dci 173km. Przelot 230 tyś. Pirewszy właściciel poinformował mnie o wycięciu DPFa. Auto sprawuje się bez zarzutu. Teraz wyskoczył mi check a komputer pokazał błąd P2A00 co by wskazywało na sondę. Autko zachowuje się normalnie, obroty nie falują, moc jest, spalanie w normie. Czy to może być lambda do wymiany czy może coś innego? Gdzie ją zlokalozować? Dzięki za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 W moim ten błąd wyskakuje średnio 1 raz na rok. Kasuje i jeżdzę dalej bez żadnych ubocznych objawow. Wg elektronika wcale nie musi to byc sonda a jeszcze wiele innych przyczyn na nr błędu. Czasami nawet duperela np.zasniedziałe styki elektryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 19 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2023 2 godziny temu, piotrek3 napisał: ... Czasami nawet duperela np.zasniedziałe styki elektryczne. Według instrukcji serwisowej to jest pierwszy krok do sprawdzenie. Weryfikacja złącza elektrycznego sondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taras1990 Opublikowano 15 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2023 On 11/14/2014 at 9:36 AM, piotrek3 said: Miałem to samo,zostawilem auto dobremu specowi ,ktory głównie zajmuje sie elektronika samochodowa ,tunningiem,dpf-ami. On bardzo szybko znalazł przyczyne: u mnie cos sie stało ze sterownikiem silnika,wyjał go,rozebrał podłaczył do komputera i chyba cos zmodyfikował .Minely juz 4 miesiace i jest świety spokoj. Osobiscie mam podejrzenia czy czasem cos nie spieprzyli w ASO Nissan-a ,bo problem z sonda pokazał sie ok.,2 tygodnie po akcji serwisowej ze zmiana softu.. Mozna telefon do tego pana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter1988 Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Witam wszystkich czy może ktoś polecić jakiegoś fachowca znającego temat błędu z tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek62 Opublikowano 10 Marca Udostępnij Opublikowano 10 Marca mnie też wyskoczył check a komputer pokazał błąd P2A00 i czasami P0133 ale silnik pracował normalnie (tylko nie działał tempomat), wymiana sondy Bosch 0 281 004 027 załatwiła sprawę. przebieg 260000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.