Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Fele


Gość devil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moze odsadzenie od piasty (offset,ET) masz nieprawidlowe??

Gdyby ET było nie tak dobrane to obcierałyby obydwa koła. A tu mamy troche inny przypadek. Ja bym obstawiał jednak jakiś problem z zamontowaniem nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DJ One-Way

bylem dzis na badaniu geometrii to stwierdizli ze po prostu skret w lewo mam wiekszy niz w prawo i da sie to przestawic na kierownicy przesuwajac jej skret na trzpieniu i wtedy zmniejszy sie skret w lewo. A takto wszystko jest OK wiec chyba tylko ta opcja pozostaje!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vqsoft1
bylem dzis na badaniu geometrii to stwierdizli ze po prostu skret w lewo mam wiekszy niz w prawo i da sie to przestawic na kierownicy przesuwajac jej skret na trzpieniu i wtedy zmniejszy sie skret w lewo. A takto wszystko jest OK wiec chyba tylko ta opcja pozostaje!!

wiesz ja bym na wieloklinie tego nie ruszal. bo masz wspomaganie a pompa ma tylko jedno neutralne polozenie!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam obawy ze juz wczesniej moogl ktos przy tym grzebac...ten samochood byl bity? :roll: u mnie w poprzedniej almie po rozwaleniu wachacza i uszkodzeniu drazkoow kierowniczych i wstawieniu nowych gratoow ustawianie plegalo praktycznie tylko na regulacji drazkoow kierowniczych (a potem geometria-bez niej mialem wlasnie lekko skrzywiona kierre mimo ze jechalem prosto) moze z tym pokombinuj. w twoim przypadku jezeli podregulujesz na drazkach i bedzie w porzadku to kierownica moze "nie patrzec" prosto mimo ze tak bedziesz jechal. moze poprzedni wlascicel mial taki przypadek i zrobil to o czym moowili wczesniej moi poprzednicy (grzebali przy wieloklinie zeby ukryc pare rzeczy ;) )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jestem zakręcony czytając Wasze wypowiedzi bo wydawało mi sie że nie ruszając zawieszenia na twardość ma wpływ "wysokość" opony (nie mylić z profilem, który jest wskaźnikiem a nie wartością), i czym jest ona niższa tym komfort jest mniejszy tzn jest bardziej twardo ale

A ja mam 205/55 R16tki jest dosyc twardo ale bez szalenstwa

i

Ja Weiteca polubilem. Co do twardosci to nie masz co serii porownywac.

Tymbardziej ze masz profil 55

i

Ja mam w N16 Ronale 16x7,5 z oponami 205/55 i wydaje mi sie ze jest ok. Trochę twardziej niż na seryjnych 185/65R15, ale prowadzi sie lepiej i przedewszystkim wygląd lepszy

wypowiedzi te sugerują, że ten profil powoduje iz autko jest twardsze a przecież profil 55 przy tej szerokości gumy i srednicy feli daje 10mm wiekszą srednicę koła czyli opona jest wyższa czyli raczej powinno być mniej twardo :shock:

Nie wiem jak do tego podejść czy bez urazy zapędziliście się w swoich ocenach czy może szerokość opony również wpływa na twardość ale jeżeli tak to w jaki sposób? Tak na chłopski rozum to im więcej gumy (szersza opona) i więcej powietrza w oponie (większa srednica) tym powinno być bardziej miękko. Drążę temat bo na sezon bedę kupował gumki i zastanawiam się nad jakimiś szerszymi ale nie chciałbym aby było to kosztem komfortu-twardości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DJ One-Way

Dzieki GIO , cos przeczuwam że masz racje!! Nie jestem pierwszym wl;ascicielem i wlasnie podejrzewam ze on cos ruszal przy tym prawym kole!Dlatego nie wiem czy byl bity ale nie mozena tego wykluczyc!! Kierownice mam prosto auta mi nie sciaga, zbieznosc jest OK! Tylko wlasnie problem tkwi chyba w tym wieloklinie!!Napiszcie mi jakie kroki pownienem teraz poczynic by usunac ta wade!!Musze to wykonac zanim auto siadzie na glebe!!Dzieki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko podejzewam...trudno jest tak jednoznacznie stwierdzic co tak naprawde jest przyczyna :?

 

[ Dodano: Pią 03 Mar, 2006 23:08 ]

Trochę jestem zakręcony czytając Wasze wypowiedzi bo wydawało mi sie że nie ruszając zawieszenia na twardość ma wpływ "wysokość" opony (nie mylić z profilem, który jest wskaźnikiem a nie wartością), i czym jest ona niższa tym komfort jest mniejszy tzn jest bardziej twardo ale
A ja mam 205/55 R16tki jest dosyc twardo ale bez szalenstwa

i

Ja Weiteca polubilem. Co do twardosci to nie masz co serii porownywac.

Tymbardziej ze masz profil 55

i

Ja mam w N16 Ronale 16x7,5 z oponami 205/55 i wydaje mi sie ze jest ok. Trochę twardziej niż na seryjnych 185/65R15, ale prowadzi sie lepiej i przedewszystkim wygląd lepszy

wypowiedzi te sugerują, że ten profil powoduje iz autko jest twardsze a przecież profil 55 przy tej szerokości gumy i srednicy feli daje 10mm wiekszą srednicę koła czyli opona jest wyższa czyli raczej powinno być mniej twardo :shock:

Nie wiem jak do tego podejść czy bez urazy zapędziliście się w swoich ocenach czy może szerokość opony również wpływa na twardość ale jeżeli tak to w jaki sposób? Tak na chłopski rozum to im więcej gumy (szersza opona) i więcej powietrza w oponie (większa srednica) tym powinno być bardziej miękko. Drążę temat bo na sezon bedę kupował gumki i zastanawiam się nad jakimiś szerszymi ale nie chciałbym aby było to kosztem komfortu-twardości.

jednej rzeczy chyba nie zauwazyles...205/55 jest tu zalozony na 16 a seryjne 185/65 na 15

co daje przy 205 profil 112,75mm a przy 185 profil 120,25mm. mimo ze w rezultacie wysokosc kola jest wieksza przy 205/55 r 16 to i tak profil jest nizszy (o ok. 8mm), czyli mniejszy masz moment resorujacy (mniejszy komfort), blizsza jest odleglosc felgi do jezdni.

przy podanych rozmiarach opon i felg kola beda mialy rozmiar:

205/55 r16 = 631,75mm

185/65 r15 = 621,50mm

czyli tak jak napisales ok 10mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednej rzeczy chyba nie zauwazyles...205/55 jest tu zalozony na 16 a seryjne 185/65 na 15

co daje przy 205 profil 112,75mm a przy 185 profil 120,25mm. mimo ze w rezultacie wysokosc kola jest wieksza przy 205/55 r 16 to i tak profil jest nizszy (o ok. 8mm), czyli mniejszy masz moment resorujacy (mniejszy komfort), blizsza jest odleglosc felgi do jezdni.

przy podanych rozmiarach opon i felg kola beda mialy rozmiar:

205/55 r16 = 631,75mm

185/65 r15 = 621,50mm

czyli tak jak napisales ok 10mm

Tak, tak jest dokładnie jak piszesz, zapedziłem się z tymi pytaniami a zorientowałem się o tym dopiero w sobotę no i :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wtrące kilka słów, do sprzedania wspominany wczesniek komplecik ładnych kół:

felgi ZENDER 17", szer. 7", ET 35, 4x100, opony Dunlop SP Sport 9000 205/40/17.

 

Stan naprawde bardzo dobry, cena ok 2.200 do uzg. 8)

lub zamiana na:

- koła lub felgi 17" rozstaw 4x108 (ford)

- opony 215/40/18 lub 225/40/18

 

 

Zdjęcia na e-mail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...