Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Trzaski przy skręcaniu


xxxmarokoxxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mój problem polega na dziwnym stukaniu, piszczeniu i huczeniu.. Dźwięk to tak jakby wszystko na raz.

Wydaje się, że odgłosy dochodzą z przedniego prawego koła. Pojawia się to gdy skręcam w lewo.

Pierwsza moja diagnoza to łożysko koła. Niestety gdy puszczę gaz podczas skręcania (lub jadę na luzie) wszystko gra i nie słychać tych odgłosów.. Wystarczy dodać gazu (na biegu) i od razu się pojawiają. Więc to raczej nie łożysko ?

 

Przy ruszaniu nie słychać terkotania, więc wygląda na to, że nie jest to też przegub zewnętrzny..

 

Mechanik, który oglądał auto i nim jeździł nie ma pojęcia co to jest.

 

Dodatkowe info: byłem na szarpakach i nie wykryto żadnych luzów w przednim zawieszeniu.

 

Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez xxxmarokoxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na przegub. Na skręconych kołach daje o sobie znać, zwłaszcza przy dodawaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawdź jeszcze raz łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne objawy, poczytaj fora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być łożysko, przegub ale także łącznik stabilizatora kolega tak miał i okazało się, że jeden z łączników jest zatarty i wydawał takie dźwięki więc może warto i ten element sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy łącznik pojawiłby się na kompie na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania luzów ?

 

PS. Znalazłem filmik, na którym dźwięk jest identyczny jak mój. Może to pomoże?

https://www.youtube.com/watch?v=HPVU2X3lJ9M

Edytowane przez xxxmarokoxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzęzi strasznie, łożysko by cały czas huczało raczej. Bardziej zbliżone do przegubu i łącznika. Łącznik i przegub na kompie nie wyjdzie bo nie ma tam żadnych czujników. Bardziej manualnie przy ręcznym sprawdzeniu, bo na szarpakach też nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzęzi strasznie, łożysko by cały czas huczało raczej. Bardziej zbliżone do przegubu i łącznika. Łącznik i przegub na kompie nie wyjdzie bo nie ma tam żadnych czujników. Bardziej manualnie przy ręcznym sprawdzeniu, bo na szarpakach też nie wyjdzie.

 

Gdzie na kompie? Pytał przecież czy przy sprawdzaniu luzów mu to wyjdzie.

 

 

 

Czy łącznik pojawiłby się na kompie na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania luzów ?

 

PS. Znalazłem filmik, na którym dźwięk jest identyczny jak mój. Może to pomoże?

https://www.youtube.com/watch?v=HPVU2X3lJ9M

 

Dźwięk ewidentnie związany z ruchem obrotowym koła, wraz ze wzrostem prędkości, dźwięk pojawia się z większą częstotliwością. Ja stawiam na łożysko. Luzów na stacji diagnostycznej nie musi się dać wykryć, ponieważ jeśli łożysko na przykład, straciło smar niedawno, to luzów póki co nie będzie wykazywać. A pracuje na sucho, więc będzie dawało o sobie znać takim na przykład jęczeniem.

Czy niedawno nie przytrafiło Ci się mieć na przykład przyblokowanego hamulca na tym kole, zapieczony zacisk, jego prowadnice, lub klocki. Jeśli tak, to na pewno towarzyszyła temu wysoka temperatura i mogło to przyczynić się do wygotowania smaru (ogrzany zmienił się w jakąś rzadką maziugę i wypłynął z łożyska).

 

Szukałbym przy kole ewidentnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie na kompie? Pytał przecież czy przy sprawdzaniu luzów mu to wyjdzie.

 

xxxmarokoxxx napisał   Czy łącznik pojawiłby się na kompie na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania luzów ?

Więc za przeproszeniem wczytaj się, proszę, w treść pisaną nim zwrócisz uwagę...!!! Wobec czego moja odpowiedź była całkowicie zasadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło trzymają wahacze i luzy na nich (tuleje, sworznie) wyjdą na przeglądzie, ale na przegubie czy łączniku stabilizatora już nie, łącznik jednak wyjdzie na płycie wibracyjnej bo powinien zacząć się odzywać (chyba że będzie to ta złośliwość co ujawnia się często ale nie podczas jazdy z mechanikiem). Jeżeli nie łożysko to może coś być z przegubem, sprawdź podczas jazdy przy dodawaniu/puszczaniu gazu czy nic się nie będzie odzywać (jakieś stuki) lub przy mocnym skręcie z górki jak puścisz auto na luzie bez silnika czy będzie coś słychać wtedy wiesz że masz problem z przegubem.

Dźwięk na filmiku brzmi jakby łożysko lub krzywa tarcza tak na moje ucho. 

Edytowane przez hansrpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxxmarokoxxx napisał   Czy łącznik pojawiłby się na kompie na stacji diagnostycznej podczas sprawdzania luzów ?

Więc za przeproszeniem wczytaj się, proszę, w treść pisaną nim zwrócisz uwagę...!!! Wobec czego moja odpowiedź była całkowicie zasadna.

 

 

Kurcze - faktycznie. Racja po Twojej stronie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc i opinie. Mechanicy nie wiedzieli co to jest, ale zaryzykowałem i zleciłem wymianę przegubu.

Okazało się, że to jego wina. Guma nie była uszkodzona, ale w środku się "zapiekł".

Mechanik mówił, że trzeba było go wręcz rozwalić żeby zdjąć..

 

Po wymianie przegubu problem zniknął.

 

Pozdrawiam,

Marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wychodzi na to że forumowicze są lepsi od mechaników, którzy diagnozowali Twoje auto, bo my obstawiliśmy co może być i to trafnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...