Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
Michalmiko

[J10] Brak mocy 2.0 dCi

Rekomendowane odpowiedzi

Michalmiko

Szukałem, ale jedyne co znalazłem to podobny problem, gdy paliły się kontrolki ESP.

Więc tak. Jadę spokojnie na dwójce, bądź trójce, obroty powyżej 2 tysięcy, wciskam gaz i... i właściwie nic. Samochód ledwo przyspiesza, brak odczuwalnego "kopnięcia" , do którego jestem przyzwyczajony. Odpuszczam gaz, naciskam jeszcze raz i auto się zbiera, choć zażyło się kilka razy, że dalej nie chce jechać.

Dzieje się to od kilku dni, gdy jest zimno. Filtr paliwa był wymieniony przy przeglądzie jakieś 3000km temu. Nie pamiętam, ale zeszłej zimy chyba też takie coś się działo.

Co to może być? Ktoś z Was miał takie objawy w 2.0 dCi? Boję się, że to może coś z turbiną :(

Edit: Sprawdzałem przed chwilą błędy programem Torque i nie ma żadnych błędów. Może coś z dolotem powietrza, intercoolerem?

Edytowane przez Michalmiko
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

Może zaworem SCV??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kajusDE

Zacznie sie wróżenie z fousów.

U mojej gorszej połówki w Smarcie tez było podobnie. Na zimnym jakby nie przyspieszał potem było OK. W momencie jak nie chciał przyspieszać a pedał był wduszony w podłogę to strasznie kopcił.

Przyczyną był zawalony zawór EGR. Czyszczenie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Dzięki za odpowiedzi.

Właśnie bardziej dzieje się to na nagrzanym silniku, gdy wilgotność powietrza jest duża (mgła), a temperatura oscyluje w okolicach -3 stopni. W lecie nie miałem w ogóle tego problemu.

Znalazłem zawór EGR, ale  gdzie znajduje się te zawór SCV ? Czy samodzielnie dam radę je sprawdzić? Czy wystarczy przedmuchać kompresorem, czy lepszy jest jakiś preparat?

Zdjąłem pokrywę, odłączyłem i zapiąłem wtyczki od EGR i dwie obok, patrząc w prawą stronę. Martwi mnie rura, która jest złożona z dwóch i spięta cybantem. Ten cybant chyba nie jest oryginalny, ale czy fabrycznie rura składa się z dwóch?

post-59114-0-35359100-1417814491_thumb.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez Michalmiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
manix

Nie wiem jak w 2.0 . ale u mnie 1.5 jest identyczna historia z tą rurą i jest tak od nowości ,więc chyba tak ma być oryginalnie.(to opaska nie cybant :)

Edytowane przez manix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kajusDE

EGR wyczyścisz sam. Najlepiej na noc do ropy i poszorować trochę. Zawór w środku musi wyglądać jak ze sklepu . Ja czasu nie miałem i użyłem jakiegoś środka do czyszczenia z Bernera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Ok, dzięki za poradę. Jak znajdę chwilę, to spróbuję się do tego dobrać.

Faktycznie opaska, z wrażenia się pomyliłem ;) Na prawdę dziwnie to jest zrobione, byłem pewien, że ktoś przede mną tam coś grzebał :/


Panowie! Do dziś miałem spokój. Jechałem do teściów 20km wszystko ok. Wracam (jakieś 3 godziny później) praktycznie cały czas jak chciałem zwiększyć obroty (wciskałem gaz) to nie miał mocy. Za każdym razem pomogło odpuszczenie gazu i ponowne wciśnięcie. Może na początek spróbuję coś dodać do paliwa, jakiś dodatek oczyszczający do diesla. Co polecacie?

Samochód przyspiesza, ale właśnie jak mu się "to dzieje" to nie dostaje tego kopa podczas przyspieszania, tylko rozpędza się tak jakby bez tego powera :(

Edytowane przez Michalmiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qqtico

Ok, dzięki za poradę. Jak znajdę chwilę, to spróbuję się do tego dobrać.

Faktycznie opaska, z wrażenia się pomyliłem ;) Na prawdę dziwnie to jest zrobione, byłem pewien, że ktoś przede mną tam coś grzebał :/

Panowie! Do dziś miałem spokój. Jechałem do teściów 20km wszystko ok. Wracam (jakieś 3 godziny później) praktycznie cały czas jak chciałem zwiększyć obroty (wciskałem gaz) to nie miał mocy. Za każdym razem pomogło odpuszczenie gazu i ponowne wciśnięcie. Może na początek spróbuję coś dodać do paliwa, jakiś dodatek oczyszczający do diesla. Co polecacie?

Samochód przyspiesza, ale właśnie jak mu się "to dzieje" to nie dostaje tego kopa podczas przyspieszania, tylko rozpędza się tak jakby bez tego powera :(

Dodatki to tylko firmy STP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Może VNT. Miałem tak samo. Co prawda inny motor ale zasada działania ta sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Zaaplikuję STP do czyszczenia całego układu paliwowego i zobaczę.

Odnośnie VNT, myślisz, że blokuje się sterowanie łopatkami? Można to zobaczyć bez demontażu turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

W silniku 2,2 jest taka możliwość a co do 2,0 to szczerze mówiąc nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MRQ

Witam,

Nie wiem jak jest w 2,0 ale w innych TD jest jeszcze cos jak boost sensor, jezeli pracuje poprawnie to turbo zalacza sie w/g map, jezeli nie to objawy podobne jak u ciebie.

EGR czysty? tloczek sie nie zacina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Romanha

I jak dalsze wypadki z silnikiem awaria już usunięta znasz przyczynę takiego zachowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko
Napisano (edytowane)

W ciągu najbliższych dni się za to wezmę. Grypa mnie rozwaliła :(


Witam po przerwie :)
Właśnie wróciłem z garażu. Od razu mówię, że za wiele nie zdziałałem. Sam nie wiem, czy dobrze się dobrałem do EGR. Ściągnąłem dochodzącą rurę oraz plastikowe kolanko, zajrzałem do wnętrza i wydaje się być czyste. Jedyne co, tam jest do troszkę oleju, (widać na zdjęciu).

post-59114-0-80101600-1423138218_thumb.jpg

 

Pytanie, czy to jest w ogóle to? Patrzyłem na Youtube i tam egr wygląda nieco inaczej - w formie walca z zapadką w środku i z reguły jest cały okopcony, a nie w oleju :D
Odnośnie sterowania turbiną, to na przeprowadzonej próbie, mechanizm działa i wraz ze wzrostem obrotów wydaje się, że działa prawidłowo, ale kto wie, czy podczas jazdy nie lubi się przyciąć :/

Edytowane przez Michalmiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RychoD

W ciągu najbliższych dni się za to wezmę. Grypa mnie rozwaliła :(

Witam po przerwie :)

Właśnie wróciłem z garażu. Od razu mówię, że za wiele nie zdziałałem. Sam nie wiem, czy dobrze się dobrałem do EGR. Ściągnąłem dochodzącą rurę oraz plastikowe kolanko, zajrzałem do wnętrza i wydaje się być czyste. Jedyne co, tam jest do troszkę oleju, (widać na zdjęciu).

attachicon.gif2015-02-05 12.18.22.jpg

 

 

Witaj,

a czy sprawdziłeś filtr powietrza?. Ja w swoim 1.5dci  miałem przygodę, że po wymianie filtra powietrza na 'renomowany ' zamiennik po krótkiej eksploatacji sie zdeformował i silnik dostawał za mało powietrza przy przyspieszaniu. Szkoda, że skasowałem zdjęcia, bo wyglądało to koszmarnie.

Powodzenia

R

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Witaj,

Filtra nie sprawdzałem, ale (tak mi się wydaje) jak byłby uszkodzony to raczej spadek mocy byłby cały czas, a nie tylko okazjonalnie :)

Ale tak czy tak, go sprawdzę bo to chwila roboty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BarracuDa

Mi to wyglada na przeplywomierz.ale to takie naprawianie przez internet ;) Najlepiej zrobic diagnoze komputerowa i sprawa sie wyjasni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kajusDE

Pisałem już w swoim pierwszym poście tu ze zacznie się wróżenie z fusów. Od tego powinno się zacząć. Dopiero jak komp nic nie wskaże (a może się tak zdarzyć) to szukanie po omacku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Sprawdzałem Torque i nic nie wykazał. Żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
peceq

Szukałem, ale jedyne co znalazłem to podobny problem, gdy paliły się kontrolki ESP.

Więc tak. Jadę spokojnie na dwójce, bądź trójce, obroty powyżej 2 tysięcy, wciskam gaz i... i właściwie nic. Samochód ledwo przyspiesza, brak odczuwalnego "kopnięcia" , do którego jestem przyzwyczajony. Odpuszczam gaz, naciskam jeszcze raz i auto się zbiera, choć zażyło się kilka razy, że dalej nie chce jechać.

Dzieje się to od kilku dni, gdy jest zimno. Filtr paliwa był wymieniony przy przeglądzie jakieś 3000km temu. Nie pamiętam, ale zeszłej zimy chyba też takie coś się działo.

Co to może być? Ktoś z Was miał takie objawy w 2.0 dCi? Boję się, że to może coś z turbiną :(

Edit: Sprawdzałem przed chwilą błędy programem Torque i nie ma żadnych błędów. Może coś z dolotem powietrza, intercoolerem?

-----

U mnie dzisiaj pojawił się podobny problem, wciskam gaz w momencie mniej wiecej załączenia turbiny i zamuł i wycie. Zgasiłem silnik - zapaliłem i wszystko ok. Martwie się bo ostatnio na diagnostyce pojawił się sporadyczny błąd "czujnik ciśnienia paliwa i przepływ powietrza - czujnik".

Dziś sytuacja pojawola sie ponownie, zauwazylem ze przy tym nie dziala tempomat, miga lampka TRIP, Po wyłączeniu i ponownym włączeniu, działa

 

Wyslane z mojego Xperia Z3 Przy uzyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Spróbuj odpuścić gaz i wcisnąć ponownie. U mnie za drugim razem pomaga.

Jak mam tą przypadłość to dzieje się to tylko zimą. W lecie nie pamiętam, żeby się to stało. Tej zimy nie pamiętam czy się to zdarzyło, może przez to że mniej jeżdżę ;)

O czym piszesz, że wycie? Jakieś dźwięki z silnika, czy że wchodzi na obroty bez mocy?


Panowie, znowu powtórka z "rozrywki" :(

Temat trochę olałem, bo zimą było ok, a co dziwne teraz gdy zrobiło się cieplej kilka razy zdarzyło się, że samochód stracił moc. Czyli na odwrót jeżeli chodzi o warunki atmosferyczne.

Czy ktoś z Was czyścił samodzielnie EGR? Zabrałbym się do tego, ale u spodu zaworu jest bardzo ciężki dostęp do dwóch śrub (a właściwie do tej u góry) co trzymają ten metalowy wąż.

Druga sprawa to w obudowie filtra na jednym uchwycie trzymała się gąbka, którą właśnie usunąłem :) Może to pomoże...

 

post-59114-0-83852800-1459970053_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Thunder

Jeśli nagłe "oberwanie" mocy to VNT, nie EGR. Przy tym drugim moc spada, ale już nie wróci po odpuszczeniu gazu. Przycierają się kierownice w turbinie i brak synchronizacji między zaworem sterującym VNT a czujnikiem doładowania. Ja miałem taką przypadłość jak auto ganiało wokół komina. Po kilku przelotach problem ustąpił. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

To też może być to. A może ma coś z tym wspólnego zawór o symbolu 14956JD70A? Może to on się coś zawiesza? Od niego idzie wężyk do turbiny.

Edytowane przez Michalmiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sq9mcs

To jest właśnie VNT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michalmiko

Właśnie ostatnio dużo jeżdżę po okolicy. Jak znajdę w dobrych pieniądzach ten zaworek, ale nowy to wymienię i zobaczę co dalej :) Trudno znaleźć taki sam jak w QQ, bo te co znajduję to trochę inaczej wyglądają (takie bardziej okrągłe). Nie wiecie czy np. taki spasuje: http://allegro.pl/zawor-turbiny-1-9-2-0-2-2-2-5-dci-trafic-ii-vivaro-i5199393419.html ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×