Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Sam Naprawiam] Wymiana rozrządu w YD25 - informacje i czynności


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładałem jak autor opisu FAI ,bardzo przystępca cena za komplet w ktorym jest wszystko oprócz dwóch wspomnianych powyżej oringów uszczelniających wej/wyj z pompy olejowej. W pudełku był nawet zimmering na wał główny. Jakościowo wszystko wyglądało na dobre materiały. Cena od 960 na necie do 1050zł niedaleko mnie w sklepie.

Co do kanału, jeśli dasz radę sie wczołgać pod auto aby odkręcic osłonę chłodnicy i silnika (moze tylko silnika, nie wiem bo mam alu zintegrowane razem) i spusic olej to kanału nie potrzeba.  Osłonę lepiej zdjąc, mnie kilka nasadek wpadło do kanału...

Dodatkowo wyjąłem akumulator (musiałem podładować) więc wolnej przestrzeni i miejsca na wolne klucze było dosyć dużo.

Kłopotem jest odkręcenie śruby na wale głównym, pomimo wrzucenia biegu i podłożenia kilku cegłówek pod koła, predzej ruszyłem autem a niżeli śrubę.

Dopiero jak kumpel nacisnął na hamulec wtedy pusciła przy ponad metrowej przedłużce klucza. Dobrze byłoby mieć ala serwisowy klucz do zablokowania koła pasowego pasków wieloklinowych.

Następna uwaga, musisz zaopatrzyc się w ściągacz do piast lub kół zębatych, bez tego ani rusz. (taki o prostych ramionach lub dedykowany pod koła zębate)...

Jeśli bedziesz potrzebować porady pisz...

Powiem jedno dziś nie wiem dlaczego nawet wtryski mi nie klekotały silniczek chodził miodzio, od rana miałem banana na gębie... hehhe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.Mam na podwórku wybetonowany podjazd to powinno wystarczyć i powoli się biorę za kompletowanie części i narzędzi.Też zdecyduję się na FAI.Wolę zrobić samemu i spać spokojnie.Mam uzasadnioną awersje do wszelkiej maści mechaników.Szacun dla autora za zamieszczone porady.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kole pasowym głównego wału są dwa gniazda na śrubę. Ja skonstruowałem sobie ściągacz oparty na śrubie centralnej z zaokrąglonym końcem oraz dwóch śrubach mocujących które wkręcam w te dwa gniazda. Próbowałem wykorzystać ściągacz do kół zębatych a doszedłem do wniosku że mogę uszkodzić koło pasowe. Z tym rozwiązaniem koło pięknie zostało zdemontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że to taki własny odpowiednik orginalnego ściągacza.Zwykły ściągacz do kół pasowych chyba też powinien dać radę.Gdzie kolega zaopatrywał się w części ? U siebie czy przez internet.Można prosić jakiś namiar. W ASO nie ma problemu tylko trzeba czekać a czasami dany pierdół jest potrzebny na teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze wspomniał, w kole pasowym są dwa nagwintowane otwory fi-6mm w ktore mozna wkręcic śruby ściagacza.  U mnie niestety wpierw musiałbym je przegwintować i srubki 6stki wydały mi się zbyt liche, dlatego wykorzystałem sciągacz "belkowy dwuramienny" -  3 ramienne do łozysk się nie nada. 

rozrząd jeśli nie dasz rady zamowić w sklepie obok siebie znajdziesz tu:

http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/tck42crd-fai-autoparts-zestaw-lancucha-rozrzadu-nissan-navara-d40-2-5-dci-2005-12-,10-00080-05434-000033529-0002-01389-0100002,0100003,0100403,0103278-TCK42CRD-0267-01389-000004991-TCK42CRD~1FAI.aspx

lub tu: http://twojeczesci24.pl/item?marka=80&model=5434&typ=1611&group=103278&prod_id=TCK42CRD.267

Oringi do pompy olejowej mozesz dobrać wg starych bądz kupić w ASO (ich nr masz wyzej) ja zapłaciłem w katowickim nissanie 40zł....w dodatku nie mieli od ręki. 

W pudełku FAI jest dołączony w tubce czerwony silikon (octanowy), chyba ma zastąpić "uszczelkę w płynie" ja wolałem kupić dedykowany do takich rzeczy szary koszt- 16zł.  

Zaopatrz się w koncówkę torx70, nie kazdy nawet wypasiony zestaw ma taką, reszta rzeczy wg opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mała aktualizacja.

 

Niestety u mnie po około 8 tyś km, dolny łańcuch rozciągnął się. Spowodowało to całkowite rozsynchronizowanie sygnałów pomiędzy wałem głównym a górą rozrządu w efekcie czego samochód na zimnym silniku gasł od razu po odpaleniu. Problem ustawał gdy silnik osiągnął około 45-50st.C.

 

Po demontażu oglądnąłem dokładnie cały łańcuch. Niestety zwiększyły się odstępy pomiędzy poszczególnymi ogniwami w efekcie czego łańcuch rozciągnął się o około 1,5cm, podobnie górny. Przez co nie mogą polecić rozrządu FAI Auto Parts, możliwe że u kolegów problem nie wystąpi.

 

W efekcie wróciłem do oryginału Nissana. Górny łańcuch: 13028-AD212, dolny łańcuch: 13028-EB30A, Napinacze: 13070-AD20A oraz 13070-EC00A.

Pozostałe elementy zestawu FAI pracują w jak najlepszym porządku. O dziwo dolny łańcuch wygląda na bardziej masywnie wykonany nawet w stosunku to zdemontowanego poprzednim razem fabrycznego rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć !

Zima idzie więc problemy się zaczynają.

U mnie ten rozrząd z podwójnym dolnym łańcuchem ( ten z Kazimierza Dolnego)  chodził dobrze ale teraz góra klepie na zimno choć górny napinacz wymieniłem wcześniej na Ruiville - przejechałem ok.30tys. A Ty wymieniałeś bez kół zębatych czy z kołami po tych 8tys?

Zamontowałem nawet podgrzewacz elektryczny silnika aby w zime nie zapalać całkiem zimnego ale widać wiele to nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kół zębatych. Były w idealnym stanie. Obserwując kilka zaprzyjaźnionych for widzę że większość zamienników pada prędzej czy później i wszyscy wracają do oryginału. Zamontowałem łańcuchy i napinacze Nissana póki co spokój ale po 87tyś turbina wymagała wizyty w klinice więc jutro montaż i nowy temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm bez kół mówisz to łatwiej zwłaszcza, że dolny dałem podwójny a oryg. takiegi nie ma ale po 30tys nie wiem czy można bez kół. Szczerze powiem to chyba oleję te rozrządy i turbiny .. ten diesel to mi bokiem wychodzi. jak by go szlag trafił, np.głowica, to bym wolał wsadzić benzynę ale trzeba wymieniać nawet wiązkę wiec tylko pozostanie pogonić i kupić prostego amerykańca bo pickup mi koniecznie pasuje.post-56709-0-11628400-1451323184_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za Wasze wyczerpujące wypowiedzi, użytkuję navarę z 2006 roku w automacie i z DPF (130 tys. km), cały czas chodzi mi po głowie wymiana rozrządu, jednak bacząc na koszty (rozrząd + wypadałoby zmienić również pompę olejową) i brak dobrych części (gwarantujących długą żywotność), chyba nie będę się tym przejmował, gdyż koszty zapobiegania zbliżają do kosztów ewentualnej naprawy silnika po zerwaniu łańcucha,

 

wskażcie mi proszę czy istnieje rozwiązanie problemu rozrządu gwarantujące jego bezawaryjną pracę za rozsądne pieniądze? spotkałem gdzieś gwarancję na 5 lat i 100 tys km, ale to chyba w angielskim warsztacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kissmy... powiedz po jakim czasie gaśnie w Twoim silniku kontrolka cisnienia oleju? jesli bardzo szybko czy w miarę szybko to nie musisz wymieniać pompy olejowej, wymiana rozrządu bedzie tańsza.  Natomiast zwłoka 2-3-4 sekundy po odpaleniu silnika nie jest dobrym objawem. Bowiem w tym czasie praktycznie wałki rozrządu kręcą na sucho co przyśpieszy  zuzycie panewek. Akurat u mnie w pathu taka zwłoka nie występuje chyba ze auto postoi z 5 dni i olej juz ma co najmniej z 10tys to jakieś max 2 sek potrzebowałem . Zauwazyłem iz czym starszy olej tym pozniej gasnie ta kontrolka, dlatego tez przeszedłem na olej 5W40 ma ciut większą lepkośći.

 

Jak sprawdzić rozrząd masz opisane, po zdjęciu pokrywy mozna oszacować zuzycie łańcucha, kół zębatych i wysunięcie napinacza.

Niestety nie widać dolnych slizgów.  Niestety koszt rozrządu to ładnych kilka stówek...

a propo sq9mcs zrobiłem na FAI jak narazie 14tys i wszystko jest ok. Poczekam do kwietnia (moze wczesniej, wyjdzie jakies 17tyśkm) i zrobię przegląd łańcuchow, zmierzę luz i porównam z starym oryginalnym. Dam wtedy znać.

 

5 lat i 100tyś to chyba nikt nam nie da gwarancji na rorząd... ciekawe co takiego wsadzają angole? FAI? bo to niby ich krajowa firma. 

Aby nie było za wesoło, u mnie klepią wtryski, raz je słychac na zimnym klepią jak głupie a na drugi dzień praktycznie cisza.... ;-)

czasem mnie to bardzo wk........  wiem trzeba wyjąc i dać skalibrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Ja mam teraz napinacze i łańcuchy Nissana póki co cisza. Być może miałem pecha i dostałem felerny zestaw.

Co do gaśnięcia kontrolki u mnie na poziomie max 2sek. aczkolwiek jeśli długo nie jeżdżę to i 3 sekundy się zdarzą. Faktem jest stosowanie oleju o dobrej lepkości tak aby film olejowy był trwały. Póki co stosuję Shell Helix Ultra 5W30 ECT i kiedyś po tygodniu stania pogrzebałem palcem po ściankach pionowych i film był obecny więc olej póki co jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem kompletny rozrząd FAI ale zakupiony w Anglii bez pompy oleju, kontrolka gaśnie praktycznie od razu,przejechałem już niecałe 10 tys(dokładnie niewiem musiałbym zobaczyć)od wymiany i wszystko gra jak ta lala, olej shell helix ect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję bardzo za odpowiedzi, właśnie czeka mnie zmiana oleju (po roku) pokonuję navarą maksymalnie 10-12tys. km rocznie i zastanawiam się nad sprawdzeniem bądź od razu wymianą rozrządu, ciężko jest mi zmierzyć czas do zgaśnięcia kontrolki (na oko około 2s ale już akumulator ledwo dał radę po tygodniowym przestoju w tęgim mrozie), stąd wolałbym dokonać mechanicznej weryfikacji http://www.yd25.com.au/index.php/timing-chains/diagonise-a-timing-chain-fault

ale nie wiem czy będzie ona obiektywna i odda stopień zużycia rozrządu, który najchętniej bym od razu wymienił, ale tutaj zagadka jest jeszcze większa, gdyż studiując temat spotkałem kilka rozwiązań (oryginał, podwójny górny łańcuch, podwójny dolny łańcuch i inne zamienniki) - co najciekawsze żadne z nich nie gwarantuje co najmniej fabrycznej żywotności rzędu 100 tys. km 

 

wskażcie mi proszę ile czasu zajmuje zweryfikowanie stanu rozrządu (z tego co widzę można uzyskać dojście tylko do górnej części, więc z dolnej części widać tylko łańcuch) mam EGR, jeszcze porozmawiam z kilkoma serwisantami, ale chciałbym uzyskać w miarę obiektywną opinię czy warto w tym grzebać i jak głęboko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górne łańcuchy są tylko podwójne , dolne to tylko wersje niby "wzmacniane" jak one się spisują tego nie wiem. Ale wiem iz robia podwójny mozna zejsc z jakością materiałów.

Czy warto? napewno TAK. Stan wizualny,pomiary odstępów na łańcuch,u ocena pomaga ustrzec się awarii. łańcuch nie naciąga się równomiernie, mozna zawczasu wykryć potencjalne miejsce pęknięcia ogniwa.

Ile czasu? to zalezy od mechanika, dokładności pomiarow. max kilka godzin tak na spokonie. Nie jest to trudna robota.

 EGR zaślepiłbym, to dziadostwo do potęgi.....

2 sek to duzo, ale wg moich obserwcji (w pathu) jest to zalezne od jakosci oleju, przebiegu, oraz czasu postoju.

U mnie tez gasła pózniej po 12tys km na starym oleju 5W30- zastosowałem olej o wiekszej lepkości 5W40, dobry filtr i obecnie kontrolka gasnie szybko pomimo najechanych 14tys km.

 

Dodatkow mozesz wymienic pompę oleju,bądz starą dobrze uszczelnic bo moze być oring uszkodzony. Z forum widzę iz pózne gaśnięcie kontrolki cisnienia oleju zazwyczaj dotyczy Navar co dziwne bo Pathe mają te same silniki!

na ori rozrządzie miałem najechane 170tys km i wg pomiarow zuzycie ok 60-70%. 

najlepiej byłoby zastosować ori łańcuchy tylko iz ceny są dosyc wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź, EGR zaślepić nie mogę, gdyż mam DPF

 

zważając na złożoność zagadnienia (fabryczne niedoskonałości) warto zniwelować najsłabsze punkty fabrycznych rozwiązań czyli te podlegające późniejszym liftingom (pompa) + to co kiedyś opisywał sprzedawca wzmocnionych łańcuchów rozrządu na znanym portalu aukcyjnym (jakieś podkładki, dławiki itp), a brakuje na ten temat wiedzy (nie tylko użytkownikom lecz również mechanikom), jeśli mam wpakować w rozrząd 4 tys. to niespecjalnie mi się to rozwiązanie podoba przy braku gwarancji długiej żywotności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dławiki a raczej dławik ktory wspominasz to taki mały otworek w hydraulicznym napinaczu łańcucha, obecnie wszystkie napinacze mają małe otworki olejowe aby ograniczyć ciśnienie i samorozciąganie łańcucha. Więc podkładki z otworkami, dławiki są zbyteczne.

Oczywiscie kupując rozrząd lepiej na to zwrócic uwagę bo może kto ma zamiennik starszej wesji z duzym otworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego jaki masz przebieg? i rok samochodu?

 

A co do wzmacnianych dolnych łańcuchów to sprawa wygląda tak. Na początku tego tematu napisałem o dwóch firmach których łańcuch dolny jest wzmacniany i to rzeczywiście wzmacniany. Bo po pierwsze jest podwójny a po drugie fabryczny. Panowie robią tylko zębatki i tyle. Cała reszta rzekomych wzmacnianych to made in china więc generalnie nie polecam. Ktoś ostatnio mi pisał że założył podwójny wzmacniany i wytrzymał 30tyś km.

 

Z podkładką dławiącą górnego napinacza jest tak że albo ją masz albo kupujesz napinacz posiadający już mniejszą dziurkę więc efekt dławienia jest spełniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedzi, rocznik 2006 i 130 tys. km przebiegu, czyli najrozsądniej byłoby zamontować to samo co w fabryce, a jeśli uda się jeszcze usunąć jakieś wady fabryczne to już byłaby prawdziwa rewelacja, wskazane zamienniki kosztują bardzo dużo, orientujecie się ile kosztuje oryginalny rozrząd (niekoniecznie z aso)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwa łańcuchy i dwa napinacze zapłaciłem 1200zł ale musisz sprawdzić w jakim stanie masz łyżwy i dociski. U mnie była ruina więc z FAI zamontowałem łyżwy a łańcuchy i napinacze poszły na reklamację. Mam 2006r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, za kompletny rozrząd zapłacę około 1900 zł  + uszczelki + mechanik około 1000 zł, więc ograniczę się teraz do wymiany oleju i weryfikacji stanu rozrządu, czy potrzeba do tego jeszcze jakichś materiałów eksploatacyjnych bądź uszczelek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju jest osadzana na płynnej uszczelce. Polecam Dirko. Bez jej demontażu nie sprawdzisz wysunięcia dolnego napinacza. Sprawdź od razu w jakim stanie są łyżwy i docisk. Przy wyciągniętym łańcuchu lub wyeksploatowanym napinaczu będą miały zużyte końce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...