Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Sam Naprawiam] Wymiana rozrządu w YD25 - informacje i czynności


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.01.2019 o 21:19, KrisT napisał:

mam fotki , zrobiłem tel starym ori napinaczom.

niestety nie mam jak wrzucić tych fotek,  dopowiem iż górny napinacz ma mały otworek w obudowie . Prawdopodobnie sluży to (jak i w dolnym rowek) do odpowietrzenia i upuszczenia nadmiaru ciśnienia oleju.

Jak tylko uporam się z fotosikiem to zapodam fotki.

Ok dzięki za odpowiedź.

Zrobi się cieplej rozbiorę co trzeba i zabiorę się za wymianę. Moooże tym się uda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

dokładnie to jest to, drugi napinacz ma otworek z boku.

Kolego to jest rozrząd z firmy FAI Auto Parts motorsport, niby angielskiej produkcji,  najlepiej jesli mozesz oddaj do sklepu!

Firma FAI (angielska) zamawia te rozrządy w chinach, łańcuchy naciągają się bardzo szybko....

Sq i Ja nie polecamy a wręcz odradzamy zakup tych łańcuchów (reszta wygląda ok). lepiej dołożyć i kupić same ori łańcuchy.  

Edytowane przez KrisT
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację. Na oddanie już za późno. Powiadasz dokupić łańcuchy oryginalne?

Zastanawiam się w komplecie nie widzę koła od vacum pompy. W serwisie tylko komplet pompa razem z kołem. Pozostają tylko używanie czy jakaś wirma wytwarza koła jednorzędowe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w tych kpl nie ma koła do Vacum pompy, do pompy CR było, slizgi napinacze dwa koła do wałków jak pamiętam. Ogólnie nie przejmuj sie kołem od vacum pompy, jesli nie ma uszkodzonych/wytartych zębów na jakimkolwiek kole zębatym to nie trzeba wymieniać. Ori są na tyle dobre ze nawet po 200kkm nie wykazują śladów nadmiernego zużycia. Co innego ślizgi, bo te potrafią mieć wżery i mogą być mocno wytarte po 150kkm. Napinacze z FIA mogą wytrzymać tysiące km a mogą jak koledze padnąć po zaledwie kilku tyś km.

Zależy kto jaki i co ile zmieniał olej. Łańcuchy ori, niby z serwisu można dostac na alledrogo, gdzieś powyżej Sq podał nicka sprzedawcy, poszukaj. Tylko iz koszta takich samych łańcuchów to tez ok 1kpln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silniku rozrząd z Kazimierza ciekawe jak się powyciągał po 10 tys:) Muszę tam zajrzeć. Mocno w tyłek dostaje dolny ślizg. Strasznie trze. Dolny łańcuch podwójny. Chce zmienić na jednorzędowy. Dodatkowo z tego co widzę Vacum cała do wymiany :( Parametrów raczej nie trzyma. Przewody szczelne.

Klik Filmik Vacum

 

vacum.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem temat. Po 10 tys. Slizgi lekko powycierane. Raczej tragedii brak.

Muszę wymienić vacum pompę. Z tego co widzę bez poluzowania pompy paliwa vacum nie wyjdzie. Jak się zabrać do demontażu pompy paliwa?

 

20190712_102016_HDR.jpg

20190712_102140_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ściągnąć koło zembate pompy paliwa. Pod nim będą dwie śruby, dalej wszystko wyciągasz od tyłu. Bez wyciągnięcia vaccu pompa paliwa nie wyjdzie.  Uważaj na gumową uszczelkę która pojawi się gdy pompę wyciągniesz od tyłu. Przy wkładaniu lubi się podwinąć. Pamiętaj przy zakładaniu pompa musi wejść w gniazdo do końca. Nie ma opcji dociągania śrubami, skosi się w gnieździe i będziesz miał wycieki, o koszeniu uszczelnień wałka nie wspomnę. 

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz. Czytalem coś ma temat odsadzenia koła zębatego od pompy. W starym była podkładka pod kołem. Teraz zakładam nowe koło jak to pomierzyć? W jakim celu odsadza się koło od pompy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiowość pracy łańcucha. Podkładkę musisz założyć. Pod kołem zembatym jest kołnierz zmierz czy jest on taki sam jak w starym kole zembatym. A rzeczywiście musisz zmienić to koło?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladam na pojedynczy łańcuch było na podwójnym. Coś mi szura na podwójnym. Jak na to patrzę to zaczynam obstawiać koła balansujace.

Edytowane przez betepok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy składaniu dodatkowo zabezpieczać (klej do gwintów niebieski) czy tylko odpowiedni moment jak w instrukcji serwisowej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Na "alledrogo" znalazłem dwóch oferentów Ori zestawów. Ten tańszy carmont-febest ma zdjęcia poglądowe, choć w opisie jest informacja o częściach oryginalnych. Interesuje mnie czy ktoś z Was korzystał z jego oferty i rzeczywiście otrzymał części oryginalne.

https://allegro.pl/oferta/kompletny-rozrzad-cabstar-pathfinder-navara-2-5dci-8529036457?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam, części kupiłem u NISSAN-NS2. Jest ok. 

Zastanawiałem się jak ma być umiejscowiona dysza w pompie oleju - znalazłem zdjęcie używanej, na którym widać że płaska część dyszy pokrywa się z płaskością od zewnętrznej strony pompy oleju. Udało mi się też namierzyć info, które to potwierdza na necie.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://bgautomotive.co.uk/wp-content/uploads/2019/06/TB-0758-042017.pdf&ved=2ahUKEwiUyObIiJTtAhUTBxAIHa5gCgMQFjALegQIERAB&usg=AOvVaw3OzcBpzV2OXTvxch_IGqaH

 

20201121_174532.jpg

Screenshot_20201120-221846_Drive.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzień dobry, 

Od niedawna jestem posiadaczem R51 i muszę wymienić rozrząd (słychać specyficzne ocieranie w dodatku pierwszy właściciel wymieniał olej w trybie LL) czy oprócz oryginału, który polecacie, stosował ktoś z Was zamiennik inny niż FAI? Np. Hepu, albo Fag-Ina? 

Oryginał w ASO z uszczelkami ponad 3 klocki sporo, na allegro u wspomnianego sprzedawcy 2klocki bez kół. 

Pytam bo auto zrobi rocznie może z 8kkm i szkoda mi w rozrzad 4 tysie wkładać. 

Temat czytałem i wiem że z FAI bywa różnie stąd moje pytanie o słuszności innych zamienników. 

Pozdrawiam, 

Andrzej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki autorowi i pozostałym którzy dodali swoje uwagi do instrukcji wymiany rozrzadu. 

Operacja powiodła się :D

Po dokładnym przeczytaniu wszystkich Waszych komentarzy zdecydowałem się na oryginalne części od wspomnianego wcześniej allegrowicza. Tylko jeden ślizg zostawiłem stary bo nowy bardzo luźno siedział (średni ślizg dolnego łańcucha, nie było żadnych śladów zużycia ). 

Górny łańcuch i ślizgi w stanie db, dolny wyciągnięty o jakieś pół centymetra (nie wiem czy to dużo), rowki na dolnych ślizgach i trochę wyszarpanego plastiku na ślizgu dolnego napinacza. Dolny napinacze był wysunięty co najmniej na centymetr a może i lepiej. 

Z problemów przy wymianie:

Nie obeszło się bez klucza do blokowania koła pasowego 

Ukręciłem dolną szpilkę egr po stronie kolektora, musiałem odkręcić kompresor i łapę z alternatorem, potem wiertło i sruba z nakrętka zamiast szpilki. 

Jak ktoś ma trochę pojęcia o mechanice to ogarnie taką wymianę bez problemu, cierpią tylko plecy. 

A i zalałem silnik olejem 0W30, ktoś z Was jeździ na takiej specyfikacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 26.05.2018 o 05:12, MariuszS napisał:

Cześć, 

 

 w poniedziałek biorę się za wymianę rozrządu w związku z czym ma pytanie. Posiadam dwa górne napinacze (oryginalne) jednak różnią się one konstrukcją. Nawiążując do informacji z powyższej procedury wymiany "...... Na przestrzeni czasu Nissan przeprojektował górny napinacz. Od września 2006 roku górny napinacz otrzymał podkładkę dławiącą za którą znajdowała się komora olejowa napinacza. Od sierpnia 2008 roku usunięto podkładkę i komorę olejową (ciśnienie oleju powiększało z czasem dziurę podkładki dławiącej). Podkładkę zintegrowano całkowicie z napinaczem i dwa elementy stały się jednym..." , mam pytanie, który z napinaczy na zdjęciu jest już z poprawiona konstrukcją?

Z góry dzięki za szybką wskazówkę.

20180526_045149 (Large).jpg

20180526_045159 (Large).jpg

20180526_045204 (Large).jpg

Ten poprawiony napinacz montuje się bez uszczelki ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sledze temat bo raczej napewno bede mial rozrzad do wymiany. Mam jeden klopot bo usiluje znalezc wlasciwy komplet ale nie jest latwo. Kupuje czesci na Autodoc ale z zestawen rozrzadu sa jakies jaja. Jak podalem im VIN to rekomenduja taki zestaw ktory wychodzi ze nie pasuje do mojego auta wybranego z listy (R51 2.51 4wd, 2006, - 2010, 171km). Taki musialem wybrac bo mam auto z 2009. Czy ktos moze mi doradzic ewentualnie podac nr OEM Nissan tego kompletu zebym mogl porownac. Moj VIN to: VSKJVWR51U0319921

Sent from my CLT-L09 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawa ma się tak.

Nissan pathfnder 2005r 2.5 320000km.

Korbowód wyszedł bokiem.

Przed awarią pół roku wymieniony rozrząd jego cena to 1300zl. Pompa oleju nie wymieniona. Kupiłem Anglika dla silnika 2005r 2,5 155000km.

Co wymienić,co przełożyć na co zwrócić uwagę? Zaznaczam że oba silniki będą na stole. Proszę o sugestie bo naprawy już za moment.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...