razzar Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Nie znalazłem odpowiedzi na forum , pozwoliłem sobie napisać , a wiec po zeskanowaniu skanerem na laptopie wykryło tyle błedów PO139 P0159 P01166 P01147 P01167. Pierwsze 2 opisane jako obwa3d sonda lamda blok cylindra 1 i 2 sonda nr 2 - ZA WOLNA ZMIANA WARTOŚCI NAPIĘCIA SYGNAŁU . Kolejne 4 opisane jako NO DESCRIPTOIN manufaktor controller code no uniform DTC Nie bardzo wiem co dalej , dodam, że mam założone długie kolektory, bez kata,sondy maja założone takie tulejki metalowe chyba to emulatory, cały układ sportowy CAT BACK- TURBO WORKS. Przewody ok, nie wiem czy po opisie są to te sondy wkrecone w układ wydechowy??? Czy są jeszcze jakieś inne w bloku sinika? CO teraz zrobić czy wyminiać na nowe NGK??? Czy winą moze byc pomieszane paliwo pół na pół 95 z 98 .Check sie świecił po wyłączeniu aku wyłączyła sie lapka check , ale po przejechaniu kilkunastu km szczególnie spokojnie na niskich obrotach lapka sie zapala. Czy przez to mam jakieś gorsze spalanie czy słabszą moc nie odczuwam żadnej różnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Moc raczej na pewno ,masz przez to słabszą i to pewnie sporo. Winą są sondy lambda z wydechu (stało się to po włożeniu długich kolektorów). Pogadaj z Coobciem - wyłączy Ci je programowo i będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razzar Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) No własnie nie bardzo widze różnice , mocowo na wysokich jest gorzej na niskich bardzo ładnie sie zbiera. Czyli wymiana sondy odpada? Ale są założone emulatory przed sądą, a można je wyłaczyć z programu? Mam 2 programy PCMSCAN i ScanMaster-ELM. Moze to sprawdze usówajac bład i wtedy przejechać sie i zoabczyć jaka różnica. Tylko teraz tak ślizgo ze na 1-2-3 i tak jak wyłacze trakcje to mieli az miło. :) Edytowane 8 Grudnia 2014 przez razzar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Można wyłączyć z programu i to chyba jedyna sensowna droga. Wszystkie emulatory, próby ominięcia często kończą się checkiem i komp głupieje. Sądzę , że wymiana sondy nic tu nie da - dalej będzie zczytywać trefne dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Z tego co widzę są to standardowe błedy jakie się pokażą po odpięciu drugich sond lambda - nie wpływa to na moc silnika. Zobacz czy kostki są od nich podpięte. Jak są sprawne tylne sondy to jedynie wywalać powinno po dłuższym czasie błąd "katalizatorów" Jeżeli to przeszkadza to warto połączyć programowe wyłączeniu drugich sond i dokonanie za jednym razem remapu na hamowni żeby trochę wigoru dodać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Dokladnie Bo na programowe wylaczenie tych bledow trzeba zuzyc 1 licencje z upreva a to 300usd... Majac juz licencje na sterowniku mozesz dlubnac w programie...no ale wiadomo ze wraz ze wzrostem masy rosnie inercja... Czytaj wylaczenie bledow nie wplywajacych na prace silnika moze cie duzo kosztowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razzar Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) ahaaa , ahaaa nie nie kosztów juz mam troche po zakupie ponad 3 tys na wstepie aby ogarnąć, i jeszcze ten Check, czyli reasumując, nie warto nic robic jedynie komórka prgramem np.Torque usuwać błąd, a jak nie to zrobić to wyłączenie jaka kasa by kosztować kolego Coobcio ??? Mam kawałek do waWY .Wiem ze niby ma cos podłubane w mapach, ale jakby to wyłączyć i dodać co nieco , byłoby ok ! zależy tez on kasy. Samo jeżdżenie na włączonym checku nie powoduje jakiegoś większego spalania??? czy słabszych osiągów??? czy też zużycia przelewania czy niszczenia elementów silnika?? Kostki są podłączone , ostatnio miałem w pobliżu ty sąd spawane przetarcie, ale było założone urzadzenie zeby nie trzebabyło odłaczać aku,chyba nie mogło to uszkodzić sądy? Edytowane 9 Grudnia 2014 przez razzar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Sondy lambda za katalizatorem sluza TYLKO do oceny jego sprawnosci...nic sie nie stanie silnikowi... jedyne co, to diagnosta moze sie ktoregos razu przywalic, sprawdzic co to i jak bedzie zlosliwy i posiada, to wsadzi ci analizator spalin w wydech i ewentualnie nie podbije dowodu... Z tym, że masz coś dlubane w mapach jak twierdzisz, to że tak powiem pół biedy... Osiris pozwala co prawda na dumpowanie ROMU, ale takiego pliku prawdopodobnie nie otworzysz w ROM Editorze (nie jestem tego pewien, ale gdzieś chyba czytałem że należy taki plik odesłać do UpRev celem rozkodowania i za to zapłacić, ale dopytaj Coobcia bo ja moge sie mylić...) by zachować obecny tuning i dodatkowo wyłączyć błędy związane z sondami lambda. Zakładając że twoj remap byl robiony na seryjnym ECU(UpRev), i rzeczywiście coś tam było dłubane, licencje już masz w sterowniku i nie musisz jej ponownie kupować... Ewentualnie zaplacić za rozkodowanie pliku lub za całkowicie nowy program używając twojej licencji... Najlepiej by było jakbyś posiadał plik ROM z twoim tuningiem...wtedy sprawa jest trywialna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razzar Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 uuu to sprawa jest poważniejsza nie mam płytki, wiec licho wie co tam siedzi, nic oleje i bede co jakis czas to na razie osuwał. NIe ma szans sprawdzić czy sądy sa sprawne czy nie są uszkodzone??? Czyli bład sądy jako usterka odpada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Oczywiscie ze sie da sprawdzic...wystarczy miernik uniwersalny... ta sonda o ktorej rozmawiamy ma 4 przewody... 2 z nich są od zasilania grzałki +-12V, a kolejne 2 to sygnał napięciowy wytwarzany przez sondę 0,1-1V... Sprawdz miernikiem w kostce czy na przewodach odpowiedzialnych za podgrzewanie sondy masz napięcie 12V, wykręć sondę, przekręć zapłon lub podepnij na krótko i wez sondę w rękę... powinieneś wyczuć jak po podaniu napięcia sonda się rozgrzewa w ręce... Żeby sprawdzić czy podaje sygnał, wkręć sondę na miejsce podepnij miernik pod kolejne 2 przewody i uruchom silnik... powinienes widzieć napięcie w zakresie 0,1 do 1V... 0,45V to stochiometryczna mieszanka czyli lambda =1 lub AFR = 14,7 Obrazek pomoże objaśnić OCB ze wskazaniem woltomierza... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razzar Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 ok tak tez najpierw zrobie,,dzeki ! tylko nie rozumiem pewnej rzeczy mam wykrecić sąde i co podłączyć jak miernik? skoro ona jest podlaczona do kostki, poprzez zdarcie kawałka izloacji i sprawdzenie czy podaje napiecie ???Czemu ja mam wykręcić skoro może zostać i tylko pomierzyć czy podaje jakies napiecie do 1v ? tak??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micho196 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Myslalem ze to proste... Jak rozepniesz kostkę to masz na wierzchu styki/piny i tam miernikiem sprawdzasz czy masz napięcie na obwodzie grzałki i tym samym lokalizujesz 2 przewody odpowiedzialne za grzanie oraz wynikowo 2 pozostałe odpowiedzialne za sygnał... tylko podpinaj się pod kostkę od strony samochodu a nie sondy na tym etapie Jeżeli znajdziesz napięcie 12V to znaczy ze znalazłeś 2 przewody od obwodu grzałki. Teraz zepnij kostkę i sprawdz w ręce czy sonda się nagrzewa przy podaniu napięcia czyli przekręceniu zapłonu...Jezeli tak to ok... Wkręcasz sondę... uruchamiasz silnik...możesz na chwilę dać silnikowi popracować żeby sonda się nagrzała od spalin przez co jej wskazania są bardziej dokładne, a następnie rozpinasz kostkę na pracującym silniku i podpinasz miernik pod 2 przewody sygnałowe ale juz po stronie sondy i badasz napięcie... Nie ma tu żadnego feng szui... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razzar Opublikowano 11 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2014 Ooooo zaczajilem teraz dzki wilkie....jak tylko bede na kanale to to zbadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.