Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12]Metaliczne szuranie przy obrotach 1500-2000


smerfik

Rekomendowane odpowiedzi

 witam,

jestem w posiadaniu P12 1,8 2003r

problem wygląda następująco przy obrotach 1500-2000 spod maski (teoretcznie ze srodka wydaje sie ze jest to po lewej stronie) samochodu słycha metaliczne szuranie, sprawa wygląda tak samo niezaleznie od biegu (również na jałowym) i niezaleznie od sprzegła (wcisnięte czy nie).

licze na pomoc lub jakies sugestie

 

pozdrawiam,


jednak to brzeczy z prawej strony czyli jesli sie otworzy maskę to z lewej silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak to jest z rozrządami w benzynowych P12? Wymieniać czy nie? Mam silnik 1.6 i przeważnie chodzi bez zarzutów, ale... Raz na jakiś czas, na postoju i niskich obrotach, słyszę głośne piszczenie z lewej strony (patrząc z perspektywy otwierającego maskę, czyli w okolicy pasków). Lekko podniosę obroty i jest cisza. Nagrałem to, mogę wrzucić jeśli ktoś chce posłuchać.

Raz na kilka odpaleń, słychać metaliczny dzwięk "brzęczenia" tak jakbym próbował zakręcić rozrusznikiem na uruchomionym już silniku. Myślałem, że rozrusznik się kończy, bo dokładnie taki dzwięk towarzyszył jego śmierci jakies 5 lat temu, ale jeżdżę tak już 2 lata i nadal kręci bez problemu, więc to chyba nie to.

Trzecia sprawa do spalanie - w trasie około 7, ale miasto 9 i więcej - czytałem że rozciągnięty łańcuch i pompa wody mogą mieć z tym związek. Jeśli chodzi o pompę to cytuję inne forum:
"Oczywiście pompa woda. Była już tak zatarta że ciężko pracowała. Nikt jej nie wymienia bo jak wiadomo rozrząd na łańcuchu więc po co to tykać. Przypadkiem zaczęło cośpiszczeć po odpaleniu na zimnym silniku. Wymieniłem paski i dalej to samo potem w kolejności padło na pompe. Był dziwny dźwięk powracajacego koła po zgaszeniu silnika. Jak zgasisz pompa na sam koniec dwa lub 3 razy obróci kołem i słychać u mnie było taki swiszczący dzźwiek."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję aby zmienić olej, zalać świeżym porządnym  olejem ,o dobrej specyfikacji API i ACEA ,a nie po prostu markowym.

Sam byłem zaskoczony jak wiele może on zmienić w pracy silnika, brzęczy Ci łańcuch ,ale to wcale nie oznacza, że jest on do wymiany. Możesz po prostu mieć niewłaściwy olej, niektóre oleje się zawadniają, a co za tym idzie - gorzej smarują i łańcuch robi się głośny http://moto.pl/MotoPL/1,111276,6044891,Tajemnicze_etykiety___czyli_jak_czytac_oznaczenia.html?pelna=tak tu jest link do artykułu, który dobrze tłumaczy na czym polegają wyżej wymienione klasyfikacje.
Lepiej wydać na olej i filtr te 200 czy ileś złotych i  upewnić się dzięki temu co do stanu rozrządu, niż od razu brać się za wymianę łańcucha i szykować na to kilka tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...