mati113 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Witam,Mam problem, jeśli chodzi o spalanie. Posiadam Nissana Micre K11 z 2001r. Jest to wersja 1.5 Diesel. Dziwi mnie jednak spalanie tego samochodu. Staram się jeździć w miarę normalnie - bez szaleństw. Z daleka widząc czerwone, zwalniam. Zmieniam bieg odpowiednio wcześnie, a mimo to zaskakujące jest spalanie tego samochodu. Pali mi po obliczaniach 7, 8 litrów na 100km. Zatankowałem za 50zł i przejechałem na tym 130/140km. Czy powinienem zacząć się martwić? Wiem, że kiedyś pisał tu ktoś, że ma taki samochód jak ja. Co zrobilibyście na moim miejscu i jakie powinienem podjąć kroki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Warto chyba pojeździć trochę i zanotować sobie wyniki spalania. Trasa, miasto, autostrada itp. A następnie porównać sobie te dane z fabrycznymi, czy aż tak bardzo one odbiegają od normy zakładanej przez producenta W zimę, niestety apetyt na paliwo zawsze rośnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Warto chyba pojeździć trochę i zanotować sobie wyniki spalania. Trasa, miasto, autostrada itp. A następnie porównać sobie te dane z fabrycznymi, czy aż tak bardzo one odbiegają od normy zakładanej przez producenta W zimę, niestety apetyt na paliwo zawsze rośnie. Dzięki za odzew. W jaki sposób mogę zanotować wyniki spalania? Czy za pomocą podłączenia jakiegoś komputera, czy mówisz ogólnie by zalać za 50, 100, 200zł i zobaczyć ile na tym przejadę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Lej do pełna i wyjeżdżaj do rezerwy. Po kilku razach obliczysz ile średnio spala ci samochód. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Oj bardzo rzadko się zdarza bym lał do pełna, bo jestem uczniem, ale jeśli to jedyny sposób. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez mati113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Dokładnie jak radzi Tobie kolega. Zapisz sobie wyniki na kartce, potem wszystko sobie spokojnie policzysz i będzie wszystko jasne :-) powodzenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, Mam problem, jeśli chodzi o spalanie. Posiadam Nissana Micre K11 z 2001r. Jest to wersja 1.5 Diesel. Dziwi mnie jednak spalanie tego samochodu. Staram się jeździć w miarę normalnie - bez szaleństw. Z daleka widząc czerwone, zwalniam. Zmieniam bieg odpowiednio wcześnie, a mimo to zaskakujące jest spalanie tego samochodu. Pali mi po obliczaniach 7, 8 litrów na 100km. Zatankowałem za 50zł i przejechałem na tym 130/140km. Czy powinienem zacząć się martwić? Wiem, że kiedyś pisał tu ktoś, że ma taki samochód jak ja. Co zrobilibyście na moim miejscu i jakie powinienem podjąć kroki? Mam takie autko. Jesli przejezdzasz 140km to masz spalanie okolo 7.2 a nie 7.8 . Ale to i tak odrobine za duzo. Choc i ja nie jestem w stanie sie zblizyc do tego co podaja inni (5l). Mi spala okolo 6.5l/100 jezdzac tylko i wylacznie po miescie. W dodatku miasto niewielkie i jednorazowo przejazd max 4km. PS. Zauwazylem ze nie warto bawic sie tym autem w eco-driving . Jezdzac w miare dynamicznie (o ile wogole mozna mowic o dynamice w tym aucie ) spala mniej niz przy turlaniu sie. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez pawelz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Dzięki. Czyli nie mam co się aż tak przejmować, tak? Te 3, 4 i 5l/ 100km podane przez producenta były druzgocące jak porównywałem ze swoimi wynikami. No, ale dobrze wiedzieć, że nie tylko mi tyle spala Trochę mnie uspokoiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 zobacz czy kopci bardzo jedz do jakiegoś fachmana od diesla mozę coś pomorze ew kup jakiś preparacik do czyszczenia wtryskiwaczy bo chyba są .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Ok, dzięki. Zrobię jak mówicie, ewentualnie poszukam kogoś od diesli. Dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 A te wyniki spalania, to masz tylko po mieście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) A te wyniki spalania, to masz tylko po mieście? Tak, bo miesiąc mam już prawko, ale jeszcze jakoś szerzej poza miasto nie wyjeżdżałem. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez mati113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 To sobie daruj pomiary. Micra mojej żony pali nieraz 10-12 litrów na 100 km. Silnik benzynowy 1.3 - przebiegi max 3 km i gaszenie silnika. Później postój 8 godzin i znów taka trasa. Po mieście nie mierzy się spalania, bo to nie jest miarodajne. Jak z kolei przegonię auto do Katowic tam i siam, tylko po trasie to potrafi się zadowolić zaledwie 4,5l paliwa. To samo Primera, 2.0 benzyna. Miasto, krótkie przebiegi, spalanie 14l. Trasa, spokojna jazda max 120 km/h - 8l. Chcesz sprawdzić czy pali odpowiednie ilości paliwa - zatankuj do pełna, przejedź trasę 100 km, znów tankowanie do pełna i masz z grubsza obraz tego, czy wszystko jest OK. A i jeszcze jedna wskazówka... eco-drivingiem i katowaniem silnika na jak najniższych obrotach bardzo szybko wykończysz dwumas i panewki. Trzeba trzymać silnik w zakresie obrotów, w którym masz max moment obrotowy. Wtedy silnik męczy się najmniej i pali mniej. Widać to idealnie w autach z ekonomizerem (np. P12). Jak jadę 60 km/h na czwartym biegu, pali dajmy na to 8l, jak wbiję mu piątkę i chcę nadal utrzymać taką samą prędkość, apetyt na paliwo rośnie i kilka kreseczek na wskaźniku spalania chwilowego więcej pokazuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Dokładnie tak jest Najwiekszy zakres momętu obrotowego to ten w którym podają np 130 KM i 180 Nm Przy 3500rpm ... np Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Super, dzięki za całe obszerne wyjaśnienie sytuacji. Powiem szczerze i z ręką na sercu, że zainteresowałem się eco-drivingiem, ale jeśli mówisz, że faktycznie w tym się nie sprawdza, to nie będę męczył samochodu i posłucham mądrzejszych Mało znam się na samochodach, ale wciąż staram się uczyć. Nie mam też obrotomierza w mojej micrze, więc biegi zmieniam mniej więcej na słuch. Średnio jest to 3 bieg na 30/45 4 bieg na 50-70 i 5 na 70 - ... Dobrze robię? Dokładnie tak jest Najwiekszy zakres momętu obrotowego to ten w którym podają np 130 KM i 180 Nm Przy 3500rpm ... np Nie mam też obrotomierza w mojej micrze, więc biegi zmieniam mniej więcej na słuch. Średnio jest to 3 bieg na 30/45 4 bieg na 50-70 i 5 na 70 - ... Dobrze robię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Patrząc na wskazania mojego wskaźnika chwilowego spalania, oduczyłem się jeździć po mieście i okolicach z prędkościami 60-70 km/h na piątym biegu. Piątkę wbijam przy około 70-80 km/h. Tylko że ja - raz mam silnik benzynowy, dwa skrzynię 6-biegową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Nissany to raczaj wyżej obrotowe silniki wieć maks momęt będzie 4000 tys ,,, np dla sławnego SR20 to aż 4800 rpm ,, to tam gdzie w golfie już trzeba zmieniać bieg ,, by nie być goło słownym http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Primera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Czyli trzymać autko na wyższych obrotach? Na spokojnie 4 dopiero wrzucić przy 50/h, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 4 przy 50 OK. Ale to nie sa wysokie obroty. Kolega wyzej pisal o silnikach benzynowych, ktore w Japoncach zaczynaja zyc od 4000obrotow. Ty (i ja) masz diesla produkcji francuskiej a nimi jezdzi sie troche inaczej. Nie mamy obrotosciomierza, ale nie jest on tak naprawde potrzebny. Zmieniaj "na sluch". Jak zaczyna byc bardzo glosno (bo glosno jest zawsze w tej wersji silnikowej ) to zmieniasz bieg na wyzszy i juz. Ostatnie moje spalanie wylacznie w miesci na krotkich odcinkach to 260km na 16 litrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid007 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Ja też mam diesla i ostatnio zrobiłem ponad 230 km na 11-12 litrach jeżdżąc naprawdę bardzo dynamicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.