Gość Ciechom Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Witam wszystkich, Jestem zupełnie nowym w temacie LPG, dlatego kieruję do Was forumowicze następujące pytania. 1. Czy warto zamontować instalację gazową w modelu opisanym w temacie? 2. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat kosztów instalacji i ewentualnie polecić dobrego fachowca? 3. Czy instalacja gazowa wpływa na awaryjność danego samochodu? Z góry dziękuje za udzielone odpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Osobiście, odradzam. Jestem przeciwnikiem gazu. Wiem, że teraz narażam się na sporą krytykę. Uważam, że 1.4 przy spokojnej jeździe jest bardzo ekonomiczny, więc po co pchać się w lpg i dokładać sporo nowych części, o które trzeba dbać no i które mogą się także zepsuć. Przegląd coroczny jest też automatycznie droższy w autach z instalacją lpg. No chyba, że jeździsz bardzo!!!! dużo i nie chcesz trzymać więcej tego auta jak 3 lata, to można ewentualnie rozważyć montaż lpg.... Musisz policzyć czy się to Tobie opłaci, bo montaż sekwencji kosztuje chyba jakoś tak około 2000 PLN. Zresztą jak już montować to wszystko z górnej półki u zaufanego fachowca, więc tanio pewnie nie będzie.... Sama instalacja, poprawnie zamontowana i wyregulowana, nie powinna negatywnie wpłynąć na awaryjność samochodu, jednak słyszałem opinie, że prędzej czy później wypalą się i tak gniazda zaworowe od lpg, ale nie wiem czy to prawda. Myślę, że dobrze dobrana, zamontowana i wyregulowana instalacja lpg, będzie służyć przez lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Na przeciwnika gazu to i tak w miarę rozsądna wypowiedz Kalkulatory są różne koszt instalacji do auta do 2 000ccm będzie praktycznie taki sam jak do każdego innego 4 cylindrowego auta (Pomijając turbo czy wysilone auta ) i Niestety czy jest to auto za 1000 zł czy za 10 000 zł i będzie się mieścił powyżej 2000 zł Przy porządnej instalacji jedynie na czym można u Ciebie przy oszczędzić do dać jaki kolwiek reduktor bo każdy sobie poradzi i ew można dać tańsze wtryski jak Reg fasta ale wymienisz go 2x szybciej niże droższe no barakudy czy hany .... Nie wchodząc w szczegóły sam policz ile robisz kilometrów rocznie i ile płacisz na PB spalanie gazu można określić na poziomie maksymalnym to 15-20% ilościowo wiecej czyli jak by palił 5 litrów (5 x 4.7zł ) to lpg będzie maks 6 litrów 6x.2.23 jeśli pali ci 7 litrów na 100 to na 10 000 km 700 litrów koszt 15000km 1050 litrów x 4,65 =4 882 zł a lpg będzie z 8 litrów na 100 800 litrów 1200 litrów x 2,23 = 2 676 zł to zysk wynosi 2206 zł Koszt instalacji praktycznie zwraca się po roku Co do silnika to krzywda mu się nie stanie to stara uczciwa konstrukcja . Gaz wymaga też sprawnych świec ,dobrych kabli zapłonowych i czystego aparatu zapłonowego . dobrze ustawiona sekwencja na porządnych gratach będzie bez obsługowa koszt filtrów to 30 zł koszt przeglądu to 60 zł więcej koszt przejechanego km to 50% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Jeszcze tylko dodam że jeśli instalacja lpg to do tego silnika tylko sekwencyjna . Aha i po ok 100-120 tys km jazdy na lpg licz się z wymiana głowicy w Ga14/6de po takim czasie wypalają się zaworki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 jak tyle zrobi 100 000 tyś to zaoszczędzi jakieś 18 000 zł obróbka głowicy z 300 zł 600 z wymianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Za 18 000 zł to już lepiej kupić nowszy samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 . Aha i po ok 100-120 tys km jazdy na lpg licz się z wymiana głowicy w Ga14/6de po takim czasie wypalają się zaworki. a to ciekawe może więcej danych i szczegółów takiego twierdzenia ??? więc po co pchać się w lpg i dokładać sporo nowych części, o które trzeba dbać no i które mogą się także zepsuć. bez przesady wszytko zależy co i jak jest założone, ostatnio wymieniłem jedną sztukę BARAKUDY po przebiegu 140kkm i MAP (ale Tech miał z tym problem w początkowej fazie) Przegląd coroczny jest też automatycznie droższy w autach z instalacją lpg. o 62zł chyba montaż sekwencji kosztuje chyba jakoś tak około 2000 PLN. oj raczej bliżej 3000 jak ma być dobrze i na dobrych podzespołach założona, za 2000 to można mieć wrzut pod maskę a nie montaż no chyba, ze po znajmości z malutką fakturką koszt instalacji do auta do 2 000ccm będzie praktycznie taki sam jak do każdego innego 4 cylindrowego auta (Pomijając turbo czy wysilone auta ) raczej chodzi o ilość cylindrów a nie pojemność no i moc auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Dino wydaje mi się że do 2.0 można wmiarę dobrać prosty reduktor potem już są schody ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 @Tofu, popatrz na swoje auto (choć u Ciebie jest suszarka) no ale SR20VVL i zwykły SR no jak by nie robić nie pojadą na tym samym reduktorze a każdy redkek jest prosty przecież sam wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 ............................................... koszt instalacji do auta do 2 000ccm będzie praktycznie taki sam jak do każdego innego 4 cylindrowego auta (Pomijając turbo czy wysilone auta ) ............ A poczytamy dokładnie przecież nie będę sie kłócić .. zeby nie było że edytowałem to sam mnie zacytowałeś z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Panowie, lepiej dać sobie spokój z lpg Edytowane 5 Stycznia 2015 przez Piorun_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 moje obecne auto ma pojemność 1855 ccm i pali 18 Litrów LPG przelicz sobie na pb 16,3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Co do wypalania się zaworków w Ga to czytając forum znalazłem kilka przypadków wypalenia się zaworów właśnie w tych silnikach. Sam rozważałem montaż instalacji w mojej p11 więc mam orientację. W mojej jak narazie krótkiej karierze mechanika trafiły na warsztat tylko dwie p11. W 1.8 rozciągniety łańcuch i ga16 z wypalonymi zaworkami na gazie. Poszukam kilka przypadków i wkleję linki jak coś . Ale i tak montaż instalacji się opłaca . 1. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94500-p11-nier%C3%B3wna-praca-na-biegu-ja%C5%82owym-nie-pracuje-jeden-cylinderchyba/ 2.http://nz/viewtopic.php?t=13309, http://nz/viewtopic.php?t=11937 Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Oskr5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 i ga16 z wypalonymi zaworkami na gazie. jaki setup i strojenie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Nie znam szczegółów- osobiście wymieniałem tylko głowice... Ale z tego co pamiętam to była sekwencja i reduktor alaska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Nie znam szczegółów- osobiście wymieniałem tylko głowice... Ale z tego co pamiętam to była sekwencja i reduktor alaska. no widzisz a to jest ważne, bo w necie znajdziesz pełno opisów np. o Toyocie Avensis, że 35kkm i głowa do roboty, a ja mam pod opieką takie Toyki i maja nalatane grubo po 100kkm i nadal jeżdżą i jakoś nie zapowiada się na remont głowicy a jak już sie zdarzy przy 160kkm to oszczędności są niewspółmierne do wydatków odnośnie głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Jeszcze tylko dodam że jeśli instalacja lpg to do tego silnika tylko sekwencyjna . Aha i po ok 100-120 tys km jazdy na lpg licz się z wymiana głowicy w Ga14/6de po takim czasie wypalają się zaworki. hmm a skąd ta "rewelacja" o obligatoryjnym wypaleniu zaworów przy w/w przebiegu??? W latach 2005-2012 miałem Almę N15 1.4 (rok prod 96) zakupiona jako 9-latka z przebiegiem 114kkm, zagazowana przy przebiegu 120 kkm (pierwsza instalacja była II gen na bazie Bingo-S). Przy jakiś 180kkm przeszedłem na sekwencję. Auto sprzedałem z przebiegiem 280 kkm 2 lata temu (w rodzinie, znaczy się szwagierka kupiła ), więc wiem że jeździ dalej.Obecnie dociągnęło do ~330kkm i nadal przyzwoicie jeździ - silniczek pracuje równo i nic nie wskazuje na "wypalone zawory". Wtryski na jakich auto jeździło, to Magic Jet przez około 50kkm (3 komplety), następnie Hana (red) - na nich już chyba stuknęło 100kkm. Celowo wspominam o wtryskach, bo uważam że są nawet istotniejsze niż parownik. Jeden trefny faktycznie może "załatwić" cylinder/zawory. Być może przy dokładnych oględzinach typu: pomiar kompresji , czy pomiar szczelności cylindrów jakieś mankamenty silnika by się dało znaleźć, ale zakładam że jeżdżąc na samej tylko Pb silnik z przebiegiem 330kkm też niekoniecznie byłby w stanie fabrycznym. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 @Darek oj bluźnisz :D niektórym nie będzie to na rękę bo cały czas tracą kaskę zamiast oszczędzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 No kolega pojechał prawidłowo i jeszcze tyle szczegółów dał ,,,ojjj wygląda na to że wie co mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.