Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder - modyfikacja wyprawowo - terenowa


dawidcobra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wow i Uff przede wszystkim  :thumbsup:

kiedy marynarz długo milczy to budzą się koszmary w stylu "Gniew oceanu" ... jeju, jak mi ulżyło  :banan:

zatem kuruj się i będziemy działać

aha, ten pomysł z obudowaniem CB to taki "średni" ... no chyba, że posiadasz jakiś głośnik zewn. ... poza tym lokalizacja tuż przy szybie, latem radio może "spłynąć" z kokpitu (może jakaś srebrna okleina odbijająca ciepło  zamiast tej ciemnej absorbującej  ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację z tym cb - albo zmienić okleinę na srebrną albo pozostaje przykrywanie kokpitu latem na postoju matą na lato widziałem takie coś w autach u kierowców, zobaczę jeszcze.

Mam płytę montażową pod windę powerwinch ale uniwersalną mój błąd trzeba było kupić dedykowaną pod navarę i patka - trudno będę musiał improwizować przy montażu - aby ją zamontować muszę ściągać cały zderzak prawda? a tam spryskiwacze do ksenonów będę musiał jakoś delikatnie. A jak z montażem czy najpierw płyta montażowa i winda czy też pierw obudowanie płytami zabezpieczającymi całym kompletem spodu i dopiero potem płyta i wyciągarka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się  że najpierw płyta i wyciągarka a później resztę dopasować. Tak chyba najłatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - też tak sobie potem pomyślałem, przeglądnąłem forum trochę też i neta, wiele się doczytałem a z forum znalazłem poradę ułatwiającą ściągnięcie zderzaka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam mam zdjęty zderzak i płytę uniwersalną teraz gdzie to zamocować i jak ?? do tej belki ??? ona z ramą jest skręcona i zaspawana - na to wygląda - jakieś propozycje??? ( i już nie pasuje poprzeczka środkowa na której był zawieszony zderzak  zdjęcia

- Notatka z 04 marzec - po przemyśleniach i uwagach leemy69, uważam że belka nie wzbudza za dużego zaufania, fakt ale trzeba ją wykorzystać z tym że należy dołożyć wzmocnienie, po bokach są śruby wstrzelone w ramę, trzymają belkę są widoczne na zdjęciach, muszę dołożyć konkretny płaskownik (sądzę że 6mm a sprawdzę czy wejdzie grubszy0 wywiercić dwie dziury i wstawić między płytę montażową i przykręcić do ramy - ciężko to napisać słowami ale jak to zrobię wkleję fotki (lemmy69 dzięki - wracaj do zdrowia)

post-56768-0-86957200-1425385579_thumb.jpg

post-56768-0-28270400-1425385590_thumb.jpg

post-56768-0-22354100-1425385598_thumb.jpg

post-56768-0-41217200-1425385612_thumb.jpg

post-56768-0-27576300-1425385629_thumb.jpg

post-56768-0-01210500-1425385641_thumb.jpg

post-56768-0-58264700-1425385654_thumb.jpg

Edytowane przez dawidcobra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno porobiłbym jakieś zastrzały od płyty do podłużnic ramy (czy też półramy)

Jakoś nie ufam w te nissanowe spawy czy może "spawo-zgrzewy" ... z pół roku temu ktoś tutaj z forum pisał, że w salonowym aucie, nie jeżdżonym w terenie puściły spawy belki tylnych wahaczy (w T2) ... masakra, jedynki robili porządniej

A tak z ciekawostek ... tego Jeepka

 

 

 

z bagna wyciągnęliśmy windą ... za orurowanie (to był pomysł właściciela) ... nic się nie urwało i wyszedł  :showoff:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- 04 marzec, przejrzałem jeszcze raz belkę - jest ona przymocowana do ramy spawami i 4 śrubami po 2 na stronę - jedna widoczna z góry i pod spodem też jedna - ,,kurcze" wygląda to solidnie załączam fotki

post-56768-0-59941700-1425459996_thumb.jpg

post-56768-0-58401600-1425460004_thumb.jpg

post-56768-0-38160600-1425460012_thumb.jpg

post-56768-0-04521600-1425460023_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

solidnie solidnie ... tylko nikt nie przewidywał że za tą belkę będzie targane całe auto ... i to nie po prostej jak w przypadku holowania, ale z jakiejś pułapki

do czego zmierzam?

to nie musi być ukryte i wyglądać jakby z fabryki wyszło ... to ma zadziałać wtedy kiedy będzie potrzeba  :whistle:

no to jeszcze inaczej:

- wyciągarkę dobiera się mnożąc masę auta x 2 

- nawet najmocniejsza winda nic nie wskóra jeśli będzie zbyt słabo osadzona w aucie

- i teraz wyliczamy po kolei:

         - winda w płycie ... ok

         - płyta w belce ... ok

         - belka w ramie ... ??

czy na tych 4 śrubach odważyłbyś się wyciągać 4-5 ton ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem o tym - więc sytuacja wygląda następująco - wyciągarka jest przymocowana do płyty na 4 śruby (były w komplecie ) płytę przymocuję do belki na 3 śruby o tej samej średnicy na przestrzał i dwie śruby na przestrzał do ramy.....razem będzie 5 śrub....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy płyta dosięga podłużnic ramy?

jeśli tak to spoko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeglądałem sobie forum a także inne fora o Nissanach to ktoś pisał że to 2 godzinki roboty aby dostosować płytę - nie wiem ja się nie spieszę ale te 2 godzinki to raczej profesjonaliści by mogli to robić......( raczej )


Dobrze wyciągarka przymocowana do auta i podłączona, lemmy69 dziękuję za uwagi - jestem amatorem, uważam jednak że płyta uniwersalna nie nadaje się do ciężkich przepraw terenowych, przetestuję jej działanie i umocowanie lecz nie w ekstremalnych warunkach - rozumiem że posiadanie w takiej sytuacji wyciągarki jest dyskusyjne, zgadzam się z krytykowaniem tego typu rozwiązania. Najlepiej jednak to do typowego ekstremum zainwestować w zderzak metalowy ARB np. to prostsze i o wiele solidniejsze rozwiązanie plastik pęknie przy ciężkim off road. Wycinam teraz zderzak.

Przy mocowaniu płyty załatwiłem 4 wiertła - a kupiłem dobre ( może nie best of the best wiertła ) ale dobra tam - koszty muszą być :)

post-56768-0-94192500-1425629894_thumb.jpg

post-56768-0-06730200-1425629903_thumb.jpg

post-56768-0-57490500-1425629910_thumb.jpg

Edytowane przez dawidcobra
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gruby357 - jestem na papierosku w kotłowni - idę ciąć zderzak. Też wrzucę foty czym tnę i jak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym zderzakiem to prawda

to samo tyczy się fabrycznych zaczepów do holowania ... jeśli miałyby służyć do szarpania kinetykiem to po prostu strach

Nie wiadomo kogo spotkasz na bezdrożach, ale jeśli jedynym który będzie mógł Ci pomóc okaże się "rasowy offroader" to najpierw obejrzy zaczepy ... taka prawda

Kolejna sprawa to opony ... bieżnik AT będzie najlepszym kompromisem do takiego "niewinnego off-u"  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak podłączyć dalekosiężne lampy w moim Patku by było zgodnie z przepisami ???? Proszę o poradę jak plus i minus podłączyć....( by zapalały się razem z długimi ale by nie obciążyć czegoś ) mam wyciągnięty zderzak to od razu sobie bym to zamontował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem zderzak założony - dziękuję za pomoc wszystkim którzy śledzili poczynania - jednak w przyszłości będzie zderzak stalowy zintegrowany od razu z płytą te rozwiązanie traktuję jako tymczasowe - po prostu plastikowy zderzak nie nadaje się na przykład z Pabianic do Ozorkowa :):) - dalej będzie lift , opony , snorkel , obudowanie spodu - a na teraz od poniedziałku podłączenie lamp, rozdzielacza sygnału AV, montaż Navroad, wymiana koguta na kwadratowy szperacz, montaż telewizji cyfrowej, montaż nowej anteny CB z patentem podnoszenia, kosmetyka wnętrza a tymczasem fotki....

P.S.

Dwie ostatnie fotki to amatorskie narzędzia do cięcia zderzaka.....zderzak trzeba docinać i mierzyć na gorąco kilkakrotnie przystawiać i ciąć by miało to choć trochę ręce i nogi....acha i jeszcze aby zamontować lampy dość ciężkie na przodzie należy przed założeniem zderzaka -  od spodu rantu górnego - wmontować wzmocnienia z płaskownika i zanitować na pop nity, do tego wzmocnienia dokręcić od góry w miejscu gdzie spotyka się górna część zderzaka z grillem następne płaskowniki by wystawały poza obrys grilla, długość płaskownika wystającego musi być na tyle długa aby tył lamp nie dotykał grilla - inaczej mówiąc dopasowywać i  patrzeć.....

post-56768-0-20435300-1425724045_thumb.jpg

post-56768-0-52541600-1425724060_thumb.jpg

post-56768-0-01358800-1425724069_thumb.jpg

post-56768-0-06866100-1425724078_thumb.jpg

post-56768-0-37722200-1425724086_thumb.jpg

post-56768-0-15167200-1425724097_thumb.jpg

Edytowane przez dawidcobra
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wyszło profesjonalnie :D 

Jeszcze musisz zdać relacje jak się sprawdza w terenie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gitarka  :showoff:

Dawid, opisz te halogeny bo jakieś takie nietypowe są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to cena za sztukę ?  :o

okrutnie drogie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za sztukę ale wierz mi solidna lampa szczelna,ciężka....pancerna. Do stalowego zderzaka w przyszłości będzie pasować jak ulał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeee, wyszło zajefajnie. Już lekki agresor :) , wpadnij na południe polski to potestujemy :punk::thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co przyniesie lato i jak będą postępować prace przy patku. Tymczasem jutro sprzątanie Sajgonu w garażu i podłączanie gadżetów...poza tym rodzinka najważniejsza.

Bez liftu i opon które są niezbędne nawet po to by ochronić plastikowy zderzak nie ma co na razie kombinować. Lift go podniesie co da choć minimalną szansę na ocalenie zderzaka. Po kolei i powoli będę działać. Czytałem o zderzaku ARB i zonk??!!! Nie można według Unii europejskiej sobie z takim jeździć po EU nie ma homologacji EU. Koszt zderzaka ogromny ale oficjalnie nie można z nim pojeździć po Europie - rozumiem ochronę pieszych ale błagam bez przesady. To dla mnie coś takiego jak marchewka to owoc a żaba ryba. Niedługo będą kazać nam jeździć plastikowymi pudełkami na plastikowych kółkach......tfu

Edytowane przez dawidcobra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...