Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP12] uszkodzona taśma zwijaka a gasnąca żarówka


MeWash73

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy, 

 

Czytając forum 'zdiagnozowałem', że mam uszkodzoną taśmę czy też zwijak kierownicy. Objawy to powtarzanie przycisków z kierownicy wielofunkcyjnej, czyli ściszanie radia, przełączanie stacji czy info. Próbowałem wyeliminować to wciskając przycisk telefonu jak to któryś z forumowiczów proponował, ale uszkodzenie chyba jest na tyle duże, że tak czy siak zaczyna wariować - najczęściej przy większych manewrach kierownicą i gdy wrzucam wsteczny i zaczynam kręcić (wtedy to już 100% że coś zacznie przeskakiwać)

Tak tylko podpytam - na 100% będzie to ta taśma?

 

Druga rzecz być może związana z tą poprzednią. Otóż bardzo często gaśnie mi lewa żarówka świateł mijania kiedy mam je włączone w tym trybie automatycznym, zaraz po zapaleniu silnika. Przełączam wtedy na tryb 'włączone/noc' (wtedy przygasają zegary i LCD szarzeje) i żarówka się zapala. Przełączam znowu - gaśnie, znów na nocny - zapala się. Czasem pali się od początku ale gaśnie podczas jazdy. Nie dostaję żadnego komunikatu o nieświecącej żarówce - nawet nie wiem czy takowe w primerze się wyświetlają. 

Czy może być to związane z uszkodzeniem taśmy kierownicy?

 

pozdrawiam

Miłosz

 

 

Edit 2015-01-30:

 

Wymieniłem dzisiaj taśmę i wydaje się, że jest OK - powtarzanie przycisku z kierownicy ani razu się nie pojawiło zarówno przy włączonych światłach jak i w automacie.

Zrobiłem też dodatkowe masy tylnych lamp - odizolowałem czarny przewód, dolutowałem swój i przykręciłem go zaraz przy przejściu przewodów przez karoserię.

 

Natomiast dalej mam problem z gasnącą żarówką. Ma ktoś może jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie gaśnie jak masz normalnie załączone światła, ewidentnie usterka modułu odpowiedzialnego za automatyczne załączanie świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten moduł znajdę? 

W serwisówce piszą, że gdy w ogóle nie świeci to żeby sprawdzić masy E10 i E58.

Przeszukałem dokument ale nie mogę tych E10 i E58 namierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten moduł to masz fabryczny. Ludzie dokładali niby w ASO Nissana różne dodatki, ale z Nissanem nie miało to wiele wspólnego. Automaty do świateł, antynapady. Ale w serwisówce w ogóle nie musi to być ujęte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy fabryczny. Jak sprawdzić? Niemiec trochę rzeczy w tę primerę włożył np. webasto.

Automat jest w serwisówce. Sekcja LT strona 18: HEADLAMP (WITH DAYTIME) - CONVENTIONAL TYPE

ale nie mogę namierzyć tych mas E10 i E58.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może nie jest to automat z serwisówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zaczęła dodatkowo gasnąć druga - prawa żarówka.

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...