agusia0003 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Witam, Długo cieszyłem się moją Primerką 1.9 dci 2005 r., aż do czasu,gdy zostawiłem koledze auto, bo musiałem wyjechać . Po powrocie,tj.dziś przyjechał po mnie na lotnisko i od razu oświadczył, że siadła mi dwumasa!! Pewnie skatował silnik i się zaczęło.. Jak odpalę auto ,na zimnym silniku,to drży niemiłosiernie,a w środku ,to tragedia! Ale jak się nagrzeje ,to już praktycznie nic nie wibruje ,ani drży.. Zastanawiam się czy to naprawdę dwumasa,czy może coś innego? auto ma 197 tyś,rozrząd robiony był na 110 tyś,ale to pewnie nie to jest przyczyną.. Poza tym silnik pracuje idealnie równo ,turbina działa prawidłowo,zero wycieków i nie bierze(o dziwo!) oleju. Koledzy,może wiecie coś na ten temat i doradzicie,czy od razu jechać do warsztatu? Pozdrawiam Nissan maniaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 może świece żarowe nie grzeją i dlatego tak się dzieje, bo napisałeś, ze jak się nagrzeje jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Jak ma normalną temperaturę ,to nie zauważyłem drgań,ale jak zimny to masakra. Kolega powiedział,że jak otwarte drzwi mocno drgają,to jest awaria dwumasy,ale ja niestety się nie znam,bo to mój pierwszy diesel..Jutro jeszcze nim pojeżdże i sprawdzę,a jeżeli drgania będą nawet na gorącym silniku, to jest zatem awaria dwumasy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Kolego 2 masa nie działa inaczej ajk sie nagrzeje a inaczej jak zimna- to jest mechaniczne urządzenie niezależne od temperatury ( no chyba że mamy -30 stopni )Wg mnie padły CI albo świece przez co nie grzeją i trzepie autem,albo wtryski masz kończące się- ale mówisz ze ładnie chodzi więc to odpada. Sprawdź a najlepiej wymień od razu bo pewnie sa jeszcze od nowości-świece.2 masę łatwo sprawdzić- włóż pierwszy bieg i trzymając hamulec nożny delikatnie puszczaj sprzęgło aż bd przysiadanie auta- jeśli usłyszysz stuki metaliczne,drgania to objaw 2 masy ewidentny. Druga rzecz to gaszenie- niesprawna daje przy gaszeniu silnika wyraźny trzask i szarpnięcie całą karoserią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Na początku dzięki za zainteresowanie tematem i podpowiedziami Dziś właśnie wróciłem z podróży ,zrobiłem 1000 km i ...niestety,porażka.. Sam już nie wiem co jest,teraz nawet na "gorącym" silniku ma wibracje.. O,dziwo,jak podniosę mu obroty o 100/min,czyli jeżeli ma około 900/min,na biegu jałowym, to wibracje jakby ustają.. Ale są też momenty,że tych wibracji nie ma,i silnik działa jak nówka.. Na dodatek jeszcze mi lampka od świateł mijania się spaliła ,ale to oddzielny temat.. Reasumując,skoro podpowiadacie,że to wtryski,trzeba go do warsztatu zawieść i przygotować grubą kasę zapewne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Test kosztuje pewnie ze 150=250 zł. Ale warto zrobić bo objawy wg mnie są jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 poduchy silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Wrócę z Norwegii,to się wezmę za niego i napisze ,co to za usterka... Bo przyspieszenie ma normalne,spalanie też,kurczę nie można się doczepić do niczego,oprócz tych wibracji... Witam, Byłem dziś u mechanika z tą usterką i po podłączeniu do komputera, mechanik powiedział,że jest za małe ciśnienie w jakieś listwie ,albo pompie i dlatego takie drgania są . Niby nie dostaje prawidłowego ciśnienia paliwa,niby jakiś zawór.. Zaproponował kupić pompę ,wraz z ta listwa,albo ją zregenerować. Może zaproponujecie coś koledzy? Warto regenerować,czy kupić nowe części ? Edytowane 18 Lutego 2015 przez deejayp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 To i to jest drogie... Listwa jak i zawór są ostatecznymi elementami w układzie paliwowym i stamtąd komputer zebrał dane. Proponuję podjechać do jakiegoś warsztatu "Centrum Bosch", ale dobrego. Niech oni podłączą pod konkretne oprogramowanie i sprawdzą. Szkoda że ten mechanik nie miał Consult II, gdyż by od razu w skazał jakie jest ciśnienie i gdzie trzeba wyregulować. Powiedział by równiez czy chodzi o zawór wysokiego ciśnienia, czy też zawór SCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Nie miał takiego oprogramowania,pokazywało tylko,że jest niskie ciśnienie.. Dziękuję za odpowiedź..A jakie ewentualnie koszty poniosę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Nikt Ci tego nie powie konkretnie. Zależy od województwa, miasta, mechanika i od tego co jeszcze wymyślą. Np. ja kiedyś pytałem w jakimś warsztacie /jedno stanowisko/ warsztat na uboczu o koszt podłączenia kompa. Zawołał za samo podłączenie 140 zł - to prawie tyle co w ASO. Gdy zacząłem gadać z nim o konkretach tzn. ciśnieniu, adaptacji-kalibracji pompy, o wydatku paliwa na wtryskach,.........to powiedział, że dwa tygodnie jest zajęty i lepiej abym pojechał gdzie indziej. Chciał tylko zedrzeć 140 zł, a na podstawowe pytania nie umiał odpowiedzieć. W innym miejscu, koszt podłączenia kompa - /tylko również do diagnozy/, to koszta 20 zł. I tam sobie córka sama pojechała, a Pan mechanik ładnie na karteczce wypisał co wykazał komputer i aby tatusiowi przekazała informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Właśnie przed chwilą dzwoniłem do centrum BOSH w Gdańsku i się umówiłem,koszt podłączenia to właśnie 140 PLN, powiedzieli,że zdiagnozują usterkę na 100% pomimo,że ich uczuliłem ,że to Primera z francuzem.. Napisze,co i jak ,gdy wrócę od nich.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 W takim razie czekamy na diagnozę i ewentualne koszta - co było robione i wymienione. To dla potomnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Ja miałem to samo ale to nie dwumasa nie świeca tyko poduszka silnika kupiłem za 350 zł i przestało drgać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Ja miałem to samo ale to nie dwumasa nie świeca tyko poduszka silnika kupiłem za 350 zł i przestało drgać. le kolega wspomniał, iż "wywaliło" mu błędy na kompie. A Ty natomiast piszesz tylko o wymianie poduszki - to całkowicie co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Mam podobnie tylko ze w 2.0 Benzyna Gaz. Jakies 5 dni temu rano wsiadłem do nyski i po odpaleniu telepał sie jakby chodzil na 3 garach - obroty ok 1200 rpm. Po czym wylaczylem silnik i wlaczylem na nowo - juz wyraznie chodzil na 4 garach ale slychac bylo tajemnicze cykanie z komory silnika, wprost proporcjonalne do obrotow. Po rundce ok 70 km - moc ok, zbiera sie ładnie bez problemu ale wyczuwam drżenie auta i od czasu do czasu ów tykanie spod maski jest słyszalne. Przez te 5 dni - nie zawsze ale czesto tuz po odpaleniu auta tyka chwile po czym przestaje po czym w ciagu jazdy znów potyka plus wspomniane drżenie auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Mam podobnie tylko ze w 2.0 Benzyna Gaz. Jakies 5 dni temu rano wsiadłem do nyski i po odpaleniu telepał sie jakby chodzil na 3 garach - obroty ok 1200 rpm. Po czym wylaczylem silnik i wlaczylem na nowo - juz wyraznie chodzil na 4 garach ale slychac bylo tajemnicze cykanie z komory silnika, wprost proporcjonalne do obrotow. Po rundce ok 70 km - moc ok, zbiera sie ładnie bez problemu ale wyczuwam drżenie auta i od czasu do czasu ów tykanie spod maski jest słyszalne. Przez te 5 dni - nie zawsze ale czesto tuz po odpaleniu auta tyka chwile po czym przestaje po czym w ciagu jazdy znów potyka plus wspomniane drżenie auta. Proszę założyć osobny temat i w nim opisać problem. Ten dotyczy TYLKO 1.9 DCi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 W końcu problem rozwiązany... A mianowicie..po powrocie do Polski ,raz jeszcze spróbowałem znaleźć usterkę,i dostałem adres do rewelacyjnego mechanika,który odpalił auto i od razu stwierdził,że to..poduszka.. Usunął tylko ogranicznik na niej i auto przestało drgać...A wydałem pieniądze u innych fachowców, i nic z tego nie wynikło.. Wymieniłem przy okazji końcówki drążków ,oraz tuleje wachaczy płacąc 850 złotych ,wraz z robocizną.. Dzięki za pomoc i temat można zamknąć.. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 My również dziękujemy ,że po tak długim czasie pamiętałeś o nas i wyjaśniłeś teraz / tutaj przyczynę dolegliwości Twojej Primery Za takie podejście do tematu "+" się należy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkelo Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Dla tych którzy chcą nieco zaoszczędzić na poduszce skrzyni. Polecam zakup od renówki scenika 1.9dci cena około 170zł. Pasuje idealnie do primerki 1.9dci. A koszt normalnej 350zł. Wymieniałem 2 miesiące temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Przyłączam się do słów przedmówczyni. Takie zachowanie - czyli podzielenia się wnioskami co do usunięcia usterki jest godne pochwały. Również "+" ode mnie. Tak trzymaj kolego i szerokości życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.