Tomstat Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Witam. Ostatnio musialem wyjechac na 6 tygodni z kraju i zostawilem Primke w garazu na caly ten czas. Po przyjezdzie silnik odpalil od razu bez zadnych problemow jednak ze srodka dalo sie slycha dziwne cykliczne tykanie. Odglos ten nasilal sie wraz ze wzrostem obrotow. Podczas jazdy pare razy zamigala kontrolka silnika, kilka razy go przydusilo ale po przjechaniu 50km juz jezdził ladnie plynnie i cykanie znieknelo. Zniknęło do nastepnego poranka. Ranem przy odpaleniu znowu dalo sie slyszec pukanie cykanie spod maski. Na zewnatrz podejrzewam bylo odsc slyszalne bo sasiad ze skrzywiona mina odprowadzil mnie wzrokiem spod klatki. Po zrobieniu 1 kilometra cykania juz do konca dnia ustapilo. Pytanie mam nietypowe.. czy ktos cos moze podejrzewa? Co to, skad to i za ile da sie to naprawic oraz czy to jest cos co moze autku jakos bardziej zaszkodzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 sprawdz poziom oleju na początek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Sprawdź też podłogę w garażu, gdzie nakapało. Czasem można określić w ten sposób gdzie jest wyciek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Czyli według Was to będzie wyciek oleju? Niestety garaż był wynajmowany i juz nie mam do niego dostepu a parkuje pod chmurka obecnie na ... sniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Może jakieś świerszcze się zalęgły Sprawdź pasek klinowy z altarnatora.W primerze mi też piszczał a po chwili milknął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 No tak, tylko tu cyka a nie piszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 sprawdzić nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123hudy Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Ja bym stawiał na niski poziom oleju, cyka bo się musi wszystko przesmarowac, a jak już dotrze gdzie trzeba to przestaje, może też tak być ze ci się olej zawodnil( gdzieś może dostawać się woda z układu chłodzenia) i juz poprostu kiepsko smaruje, po paru tygodniach postoju mogą wyjść problemy wcześniej niezauważalne trzeba mieć to na względzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Byłem u Majstra i rzeczywiście olej kiepskiej jakości a do tego litra mniej niz by wypadało. Co ciekawe mało również oleju wspomagania i zarzygany cały przewód. Stanie autku nie służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Byłem u Majstra i rzeczywiście olej kiepskiej jakości a do tego litra mniej niz by wypadało. Co ciekawe mało również oleju wspomagania i zarzygany cały przewód. Stanie autku nie służy. Kłania się regularne sprawdzanie poziomu oleju z silniku i płynu wspomagania. Swoją drogą zastanawia fakt, że brakowało litr oleju, silniki 2.0 słyną z tego że raczej nie "biorą" oleju no chyba że przy wymianie ktoś nie dopilnował Edytowane 12 Lutego 2015 przez Fazzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123hudy Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Może gdzieś wykapał po prostu. Najlepiej byłoby ,gdybyś pogadał z właścicielem tego garażu co wynajmowałeś, przedstawił mu o co chodzi i że chciałbyś rzucić okiem na podłogę czy nie ma śladów po oleju - każdy chyba to zrozumie i nie będzie robił problemów ,a Ty będziesz miał pewność, co się dzieje, czy wycieka czy bierze olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Kłania się regularne sprawdzanie poziomu oleju z silniku i płynu wspomagania. Swoją drogą zastanawia fakt, że brakowało litr oleju, silniki 2.0 słyną z tego że raczej nie "biorą" oleju no chyba że przy wymianie ktoś nie dopilnował Mój tam bierze Czasem mniej, czasem więcej... ale lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Mój tam bierze Czasem mniej, czasem więcej... ale lubi Widocznie trafił Ci się egzemplarz, który lubi małe co nie co, ja do swojego nie dolewam oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 To lepiej zacznij bo też zacznie coś "cykac" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Niestety ale cykanie powróciło. Nie wciąż i nie codziennie ale wyraźnie coś tam tyka w środku. Mocy nie brak, zbiera sie ładnie ale podczas jazdy wyraźnie czuć delikatne drżenie auta. Wykluczam wyząbkowane opony bo drżenie czuć na plecach od oparcia a nie na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Zmień olej. Jak nie pomoże,to pewnie zawór lekko stuka. Zobacz jaki masz filtr oleju(napisz firmę i symbol)- może nie posiada zaworu przeciwzwrotnego i zanim pompa rozprowadzi olej do napinacza łańcucha i na głowicę to stuka. Mało prawdopodobne jeśli wcześniej tego nie było, ale zawsze można sprawdzić . Jak filtr ok, to pewnie napinacz łańcucha już nie trzyma ciśnienia. Ale najpierw zmień olej z filtrem(filtron lub knecht). Jakieś 10w40. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Czy te lekkie stukanie zaworu to coś groźnego/drogiego/ciezkiego w zdiagnozowaniu*? * niepotrzebne skreślic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wostok Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Masz stetoskop ? Włącz silnik i przytknij do pokrywy rozrządu lub dekla zaworów. Dojdziesz skąd pochodzą stuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 No i cud się wydarzył. Zalałem mu V-Power Racing na Shellu, zmieniłem olej na Mobil 10W40 i przejechałem po autostradzie 50km. Silniczek chodzi równo i cicho. Allelujah! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123hudy Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 No to wychodzi ze olej był już kiepski bo paliwo to chyba niebardzo tu pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Ja nie wierzę w cuda- wierzę w świeże 10w40. Tak na marginesie to musiałeś strasznie zaniedbać ten samochód że wymiana oliwy dała takie efekty . No ale cóż masz duże szczęście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomstat Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Czy zaniedbać? Auto miało zmieniany olej w listopadzie w całkiem niezłym serwisie i miał wlany olej z beczki Elf. Później autko stało w garażu od grudnia do lutego i po tym postoju takie cyrki. Wpierw dolewka oleju sklepowego a nastepnie za radami z forum wymiana calkowita i jakos to hula. Nie wiem czy ten V-Power mu nie pomogl. Gdzies czytalem ze wibracje moze powodowac woda wytracona z paliwa na ktorej silnik sie dusi przez ulamki sekund. W sumie mechanikiem nie jestem, zebralem kilka rad z forum ktore na poczatek byly najtansze masz racje mam szczescie ze auto chodzi ladnie bo patrzac na historie raczej szczescia do aut uzywanych nigdy nie mialem. Wczesniej niemieckie cuda techniki niepsujace sie przenigdy VW, Audi, Opel a teraz zona ma Lancie (podobno mega awaryjna) a ja P12, ktora tez opinie ma raczej kiepskie co do awaryjnosci i... w sumie generalnie nic sie nie dzieje w obu przypadkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Bieżące problemy których doświadczamy lub nie z naszymi P12 i nie tylko to wynikowa dwóch składowych - tego jak dbamy o nasze autko (lub ktoś o nie dbał wcześniej np. poprzedni właściciel) oraz ten konkretny egzemplarz - trafiają się takie z którymi jest problem od nowości tj. po wyjechaniu z salonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.