Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Magnus - co to takiego?


kanitor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno kupiłem Nissana Tiidę 1.6 z 2008 r. z założoną instalacją gazową. Problem jest tylko taki, że do tej pory nigdy nie miałem do czynienia z gazem w samochodzie i dopiero po zakupie auta zamierzałem wczytać się w temat. Ale nic to, mam nadzieję, że mi zidentyfikować, co to za ustrojstwo siedzi pod maską. Dzisiaj jechałem pierwszy raz na gazie. Zorientowałem się, że nie działa mi wskazanie ilości gazu w zbiorniku (to akurat chyba przy okazji przeglądu coś pokręcili, bo jak oglądałem auto w Niemczech i był gaz to świeciło się na zielono). No i samochód sam się przełącza na gaz. Zauważyłem też, że kiedy stoję na luzie w miejscu, to czasem sporadycznie gaśnie mi silnik sam z siebie. Według dokumentów instalację założono przy 22 000 km, a samochód ma w tej chwili przejechane 160 000 km. Załączam zdjęcia spod maski:

post-90153-0-79360600-1424804401_thumb.jpg

post-90153-0-46415400-1424804427_thumb.jpg

Jednostka sterująca to jakiś Magnus - w internecie nie mogę nic wyczytać na temat tego wynalazku. Wiecie coś na ten temat? Wtryskiwacze to ValTek RailType 30, natomiast sam zbiornik to Atrama. No i na tym kończy się moja wiedza. Co sądzicie o takim zestawie?

W najbliższym czasie wybieram się na wymiany oleju i filtrów, a potem będę myślał o jakimś gazowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dopiero kupiłeś auto to warto zmienić ster i wtryskiwacze, bo z serwisowaniem tego możesz mieć problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, możesz wsadzic wszytko co zechcesz i jest serwisowalne w 90% warsztatów no i samodzielnie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super :) Na pewno będę chciał opanować sztukę samodzielnego serwisowania ale trochę czasu mi to zajmie. Na razie muszę się zorientować co by tutaj warto było wsadzić do środka i ile taka przyjemność będzie kosztować :) A co Ty byś polecał Dino?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik - Optima/Tech/Agis/Stag

wtryskiwacz - Barakuda

reduktor - Shark

 

wszytko zależy od Twojego miejscowego magika :D ale to co podałem wyżej, sam ogarniesz bez problemu 

Tech ma fajna Apkę na Androida :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik - Optima/Tech/Agis/Stag

wtryskiwacz - Barakuda

reduktor - Shark

 

wszytko zależy od Twojego miejscowego magika :D ale to co podałem wyżej, sam ogarniesz bez problemu 

Tech ma fajna Apkę na Androida :D

Dzięki :D od razu wybór się zmniejszył i można skupić się na konkretach. Teraz sobie co nieco poczytam, a w międzyczasie pozmieniam filtry i inne pierdoły i będę zbierał kasiorę, na gazowe wynalazki :D A co daje ta aplikacja od Techa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak tak, to załóż sobie: TECH224, Barakudy i Sharka, problem może być w tym, że takie ukompletowania nie występują :D 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie występują? Ja tam ufam w Twoje doświadczenie, więc jak już się trochę odkuję, to się pewnie pokuszę o te wynalazki :) A montowałeś już kiedyś taki zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie występują? 

bo sterownik jest z innej stajni niż wtryski i reduktor, a jak wiadomo CCC czyli jak trafisz na uparciucha to będzie wydziwiał, bo musi coś dokupić zmienić :D i wtedy cena też może poszybować wyżej, 

 

 

 A montowałeś już kiedyś taki zestaw?

tak, i jeden zestaw ma już przelatane ponad 150kkm i nadal jest OK, wymieniony jeden wtryskiwacz, gdzie w firmie okazało się, że był jednak sprawny ale i tak zdążyli pociąć :D 

 

równie dobrze możesz też sam spróbować :D to nic trudnego TU masz manual chyba jaśniej się nie da :D 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo sterownik jest z innej stajni niż wtryski i reduktor, a jak wiadomo CCC czyli jak trafisz na uparciucha to będzie wydziwiał, bo musi coś dokupić zmienić :D i wtedy cena też może poszybować wyżej, 

CCC? Może głupie pytanie ale co to takiego? :)

 

 

tak, i jeden zestaw ma już przelatane ponad 150kkm i nadal jest OK, wymieniony jeden wtryskiwacz, gdzie w firmie okazało się, że był jednak sprawny ale i tak zdążyli pociąć :D

 

To bardzo dobrze wróży, takiemu zestawowi :D

 

 

równie dobrze możesz też sam spróbować :D to nic trudnego TU masz manual chyba jaśniej się nie da :D

 

Dzięki za manuala powoli zabieram się za jego studiowanie.. chociaż na pierwszy rzut oka to mam wrażenie, że to grubo przekracza moje zdolności mechaniczne ;)

 

A jeszcze wracając do tego co mam teraz pod maską, to miałeś już kiedyś do czynienia z tym Magnusem i orientujesz się co to za ustrojstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. chociaż na pierwszy rzut oka to mam wrażenie, że to grubo przekracza moje zdolności mechaniczne ;)

 

 

bez przesady, gazmen to żaden nadczłowiek :D 

 

 

A jeszcze wracając do tego co mam teraz pod maską, to miałeś już kiedyś do czynienia z tym Magnusem i orientujesz się co to za ustrojstwo?

 

nie, ale prawdopodobnie jakiś klon AEB lub cos podobnego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PrzeRuSco dzięki za wyjaśnienie. Nie załapałem za pierwszym razem :P Dino w takim razie próbę walki z założeniem instalacji na pewno podejmę :)... a jak się gdzieś zablokuję to będę szukał ratunku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem u mechanika na zmianie oleju i filtrów i powiedziałem żeby mi dolał płynu chłodniczego bo zbiornik praktycznie pusty. Po wizycie okazało się, że to wina cieknącego reduktora. Zamierzam w tym tygodniu wybrać się do kogoś z tym tematem. Tymczasem zauważyłem, że samochód nie chce się przełączać na gaz. Kontrolka pokazuje mi, że nie mam gazu chociaż jest pełen zbiornik i się nie przełącza nawet na długiej trasie. W dodatku wczoraj zapaliła mi się taka kontrolka i nie chce zgasnąć:

post-90153-0-77332000-1425233910_thumb.jpg

Czy to może być wina tego wadliwego reduktora? 

 

Edytowane przez kanitor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz fejsa (ELM obleci) i sprawdź jaki błąd wyskoczył (check)

a odnośnie przełączania to zobacz czy czasem nei odpiął się czujnik temperatury przy reduktorze 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dino za porady :) Jeszcze nie miałem okazji korzystać z takich rzeczy jak ELM ale widzę, że to fajny gadżet i będę jutro na niego polował. Jak tylko to sprawdzę to dam znać.


Dino dobrze mówiłeś :) To była wina czujnika temperatury. Niemiecki fachura złapała kable na taśmę izolacyjną i raz i przy jeździe raz się załączało a raz nie - kable gdzieś tam nie stykały. Teraz wszystko zalutowane i przełącza od ręki... Ale tak różowo do końca to nie jest. Byłem w dwóch warsztatach i nigdzie nie udało się podłączyć do felernego Magnusa. A błąd to okazało się, że nie ma zapłonu na 1 cylindrze :/ Jutro samochód odstawiam do warsztatu i się okaże czy to tylko świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...