Kirk Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Witam od jakiegoś czasu mam problem ze swoja primerką na luzie z włączona klimą falują obroty i dziś zauważyłem że przy falowaniu wyrzuca czarną małą chmure, bez klimy na luzie jest ok. Do tego podczas przyspieszania z lub bez klimy dusi/dławi coś ją przy 2-3k obrotów (nie zauważyłem dymienia większego choć może być). Oleju nie bierze filtry wszystkie wymienione, silnik przeczyszczony środkiem bo wcześniejszy właściciel żadko olej wymieniał...... turbina zregenerowana, egr i układ dolotowy wyczyszczony, intercooler wymieniony (dziś), na komputerze brak błędów byłem w 3 różnych warsztatach i nie wiedzą co robić....zaglądnąłem nawet go majstra co się wydechem zajmuję czy to czasem nie jest katalizator ale na wzrok/słuch stwierdził że dobrze działa. Co może być jeszcze przyczyną? Gdzie szukać jeszcze problemów ? Z tego co przeglądałem fora itp często stawiali na katalizator bądź turbinę (zregenerowana i działa ok) ale kata trzeba by było wyciąć i dopiero sprawdzić ? czy można go tylko wykręcić od wydechu ? Przewody w silniku mówili że też wyglądają na szczelne a na pewno wszystko do turbiny. Z góry dzięki za pomoc. Dodam że ma nabite 170000 (w co jeden mechanik wątpi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Skoro dławi się podczas przyspieszania, a pozostałe elementy silnika są sprawne jak piszesz, to jednak chyba warto się zainteresować turbiną w jakim jest stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 ale turbina jest świeżo po regeneracji (listopad 2014) piszę że zregenerowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Regeneracja??? Chyba bezpieczniej kupić używaną w dobrym stanie, niż regenerowaną... Taka jest moja opinia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 ok może i lepiej ale jak działa to nie ma jej się co czepiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123hudy Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Sprawdź szczelność przewodów gumowych od turbiny, może któryś jest luzniejszy i gubi moc, potem czujnik doładowania i przepływomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) Czy czujnik nie powinien wyjść na komputerze ? Znajomy mówił że jak olej nie był długo zmieniany to mogła odma się przytkać i stąd taki problem. Jest to możliwe ? Może w przyszłym tyg oddam do mechanika żeby dalej przyczyny szukał ale przewody wydają się ok. Albo spróbować wyjać katalizator ? Zauważyłem też że jak jadę dłuższy czas bez postoju i jak zatrzymam się np na światłach to wtedy na luzie zafaluję też obrotami nawet bez klimy. przpustnica i przeplywomierz czysty i sprawny ale problem dalej nie zniknal. Ma ktos jeszcze jakies pomysly/podpowiedzi co sprawdzic ? A moze dwumasa/sprzeglo jest powoli na wykonczeniu ? pojawilo sie dziwne "buczenie" auta po wcisnieciu sprzegla nie zawsze ale sie pojawia czy to tez moze miec wplyw na szarpanie ? Biegi wchodzą płynnie. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez Kirk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Zacznij od przeczyszczenia zaworu EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Egr byl czyszczony. Dzis pojade do innego mechanika zobaczymy co powie ale powoli mnie to auto zaczyna denerwowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Moze byc zapchany katalizator,sprobuj przepalic mu rure, czyli dac mu wycisk np. na autostradzie, przepali syf i moze mu ta kuracja pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Ok bede mial czas to sprobuje. Moze by faktycznie ten egr zaslepil i sprawdzil moze byc wyczyszczony ale dzialac zle ? Nowy troche kosztuje wiec szkoda tez w koszty w ciemno sie pakowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Odlacz wtyczke od EGR , na to samo wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) Pewnie to faktycznie znowu egr wczoraj bylem na komputerze i zero bledow wszystko ok powiedzial majster ze mogl sie znowu zatkac albo ostatnio nie doczyscili. Moze na dniach zostawie to zagladnie tam. Ew wymienic na nowy az takie drogie to nie sa. Po długim czasie doszedłem do ładu z autem. Okazało się że przepływomierz nie działa tak jak trzeba założyłem dwa na podmiankę i na obu chodzi płynnie i trzyma obroty Edytowane 29 Maja 2015 przez Kirk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskr5 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Dzięki za podanie przyczyny usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.