Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spadek obrotów qr20


Krecik

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił sie problem jakobciaze silnik np klima, podgrzewaniem, szyby foteli, etc obroty spadaja do 500rpm.
Powoduje to drzenie calej budy. Sytuacja ma tylko miejsce gdy wrzuce "D" . Na luzie obroty wracaja do stabilnych +/- 850 rpm.
Zauwazylem ze jak probuje utzrymac np 1500 rpm faluja obroty, tylko nie regularnie raz w gore, raz w dol.
Ma to miejsce na gazie i na PB.
prosze o pomoc

Czy moze to byc wina silniczka krokowego ? brudnej przepustnicy? .

Gdzie znajduje sie silniczek krokowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Silniczek krokowy o przepustnica to kompakt, takie dwa w jednym. Osobnym elementem jest przepływomierz.

 

Jak rozumiem, masz u siebie automatyczną skrzynię biegów. W jej sterowniku szukałbym problemu.


Wracam po czasie do tematu, ponieważ wczoraj padła mi kompletnie przepustnica.

Pozdrawiam wszystkich którzy musieli jechać do domu minimum 10 kilometrów mając TYLKO wolne obroty.

Zero reakcji na pedał gazu, jechałem do elektromechanika, aby wyczyścił przepustnicę, oraz skasował błędy.

 

Po podłączeniu komputera, okazało się, że nie ma czego czyścić bo są przerwy w obwodzie czujnika potencjometru pedału gazu.

Od około 2-3 lat borykałem się z problemem gaśnięcia silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na "luzie", obroty falowały, nieznacznie ale jednak, samochód nie reagował na delikatne dodanie gazu, tylko dopiero po wciśnięciu około 1 centymetr. Zawsze obwiniano za takie zachowanie brudną przepustnicę. Okazało się, że ona po prostu powoli umierała.

 

Przepustnicę wymieniłem na używkę dziś rano, skasowałem wszystkie błędy kombinacją stacyjka-pedał gazu, odpaliłem auto, nawet nie musiałem robić adaptacji przepustnicy, od razu auto odpaliło i funkcjonuje prawidłowo.

 

Jeśli diagnoza mojego mechanika jest trafna, a przepustnica którą kupiłem jest na 100% sprawna, powinna być poprawa od razu. Pojeździmy, zobaczymy...

 

Co do samej usterki starej przepustnicy - podobno w potencjometrze wycierają się ścieżki. Jeśli jest to łatwo rozbieralne, myje się potencjometr w myjce ultradźwiękowej i szuka pęknięć ścieżek niemal pod mikroskopem. Jednak w P12 rozbieralne to to nie jest. Więc jeśli nawet możliwe, to na pewno nieopłacalne.

 

Napiszę za tydzień co i jak z "nową" przepustnicą. W niedzielę jadę daleko i długo. Będzie okazja sprawdzić jak to teraz lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może regulator napięcia? To on jest odpowiedzialny za podnoszenie obrotów podczas załączania dodatkowego osprzętu/ większego obciążenia (klima,światła,wentylator). Rozumie że na pozycji parking "P" to zjawisko nie występuje?

W sumie trochę odkopaliśmy temat  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że lepiej kontynuować wątek niż zaśmiecać forum nowymi.

 

Ten regulator napięcia, o którym wspominasz, jest według mnie przed komputerem, który to właśnie komputer reguluje obrotami na podstawie odczytów z regulatora napięcia. Ale pewnie uwalony regulator napięcia będzie miał wpływ na pracę silnika, na przykład na wolnych obrotach jak tutaj.

 

U mnie spodziewam się, że może być jeszcze problem z przepływomierzem, ale znów - nie można postawić diagnozy, jak w przypadku przepustnicy przez ostatnie 1,5 roku, ponieważ psuła się ona powoli, szwankowała czasem i aby to wyłapać, mój diagnosta musiałby jeździć ze mną wszędzie codziennie, z podpiętym komputerem i niecierpliwie wypatrywać anomalii na wykresach...

 

Póki co, samochód zachowuje się poprawnie, więc przynajmniej można stwierdzić że przepustnica którą zakupiłem jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...