Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[370Z] diagnoza - luz na wale napędowym


Landfall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

 

Od niedawna zostałem "szczęśliwym" posiadaczem 370Z, wersja z 2009 roku. Auto kupowałem w odległości 500 km od domu, więc przed zakupem było sprawdzone w ASO (oczywiście raport na piśmie) bez mojego udziału.

 

Już w drodze do domu (te 500 km) zuważyłem, że przy zmianie biegu (w pewnych sytuacjach - czyli przy obiążeniu), gdy wysprzęglam, z tyłu samochodu dobiega taki nieprzyjemny stukot. Ale cóż, pierwsza jazda raczej nie sprzyja diagnozie, tym bardziej że moja zmiana biegów na pewno nie była zbyt wprawna jeszcze.

 

Stopniowo przez ostanie 2 miesiące jazdy, robiąć w sumie 1500 km oraz zaliczając jedną wizytę w ASO Nissana (tym razem u siebie) zdiagnozowałem luz na wale napędowym. ASO które pierwotnie sprawdzało auto, wyparło się tematu i napisali mi, że w momencie gdy mieli auto u siebie luzu nie było (2 mc, 1500 km).

 

Niestety, przyczyn tego luzu może być kilka i dalsza diagnoza to już wyciąganie skrzyni etc., jednym słowem kilkaset złotych wyjęte. Problem jest również taki, że moje ASO samo się przyznało, że widzi 370Z drugi raz w swoim warsztacie, i prawie wprost poprosiło, żebym poszedł do kogoś bardziej doświadczonego.

 

Po tym jakże długim wstępniaku, proszę zatem Szanowych Formumowiczów o pomoc w dwóch kwestiach:

1. Czy problem jest znany ? znalazłem podobny wątek dla 350Z, ale tam było odesłanie do topicu, który już nie istnieje.

2. Czy jakiś warsztat wie co z tym zrobić, czy możecie coś polecić (jestem z Opola, czym bliżej tym lepiej).

 

Załączam jeszcze raport z mojego ASO.

 

Pozdrawiam

Andrzej

 

 

post-90958-0-79102800-1426514781_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale luz jest na krzyżakach czy na tylnym moście jaki to luz   

kręcisz wałem i co sie dzieje 

trzeba wleż pod auto na kanale  i ręką pokręcić wałem napedowym w prawo i lewo każdy wsiowy mechanik który naprawiał fiaty łady ci to zdiagnozuje a aso to tepe barany 

mozliwe przyczyny luzu  

wywalone przeguby  wywalony mechanizm różnicowy  w moście 

wywalone kołotależowe wraz z wałkiem ataku    wywalone krzyżaki na wale napedowym 

osobiście zaczołbym od sprawdzenia  na kanale kręcisz wałem napedowym od oporu do oporu 

i patrzysz na przeguby wewnętrzne i zewnętrzne  oczywiście skrzynia biegów na luzie ma być 

przyczyna stuków tez moze byc koło dwumasowe ale ty piszesz o wale napedowym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jestes mechanikiem to albo Warszawa i Jakub albo j.w. Jarka popros to moze Ci sprawdzi. 370Z to na forum tez raczej raczkujacy temat a chyba najbardziej obeznany to Coobcio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet ja jako dyletant mechaniki, pewnie bym potrafił określić , czy jest to luz na krzyżakach lub ,moście. Wydaje mi się ,że na początku produkcji był problemy z przegubem przy skrzyni biegów .

Masz blisko do Jarka 1111 ,znam go jeszcze z forum calibry  jest to człowiek godny polecenia.

Myślę , że już swojego 350z rozpracował  w drobny mak, a różnica miedzy 350 a 370 jest znikoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale luz jest na krzyżakach czy na tylnym moście jaki to luz   

kręcisz wałem i co sie dzieje 

trzeba wleż pod auto na kanale  i ręką pokręcić wałem napedowym w prawo i lewo każdy wsiowy mechanik który naprawiał fiaty łady ci to zdiagnozuje a aso to tepe barany 

mozliwe przyczyny luzu  

wywalone przeguby  wywalony mechanizm różnicowy  w moście 

wywalone kołotależowe wraz z wałkiem ataku    wywalone krzyżaki na wale napedowym 

osobiście zaczołbym od sprawdzenia  na kanale kręcisz wałem napedowym od oporu do oporu 

i patrzysz na przeguby wewnętrzne i zewnętrzne  oczywiście skrzynia biegów na luzie ma być 

przyczyna stuków tez moze byc koło dwumasowe ale ty piszesz o wale napedowym 

 

Bardzo dziękuję za techniczną podpowiedź. Diagnoza została pobłęgiona i dokładnie opisuję co i jak:

 

Przy wyłączonym silniku jest zaważalny luz wału na tylnym mości.

 

Gdy wał jest napędzamy i go wysprzęglamy, to zamiast wyhamować, dostaje luzu i "buja się" w lewo/prawo - na całej długości - i stąd ten stukot właśnie się dobywa.

 

Tyle co udało się zaobserwować bez demontowania czegokolwiek. Czy to pozwala zawęzić zakres potencjalnej awarii ?

 

Pozdrawiam

Andrzej

Jak nie jestes mechanikiem to albo Warszawa i Jakub albo j.w. Jarka popros to moze Ci sprawdzi. 370Z to na forum tez raczej raczkujacy temat a chyba najbardziej obeznany to Coobcio.

 

Niestety mechanikiem nie jestem ... a mówiąc wprost raczej ignorantem w tym zakresie. Warszawa trochę daleko, ale jak będzie trzeba ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Udało się ustalić co to jest konkretnie i naprawić? I jeśli tak to gdzie, bo ja też jestem z Opola i na każdy zwykły przegląd nie chciałbym jeździć aż do Wa-wy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...