Gość vitalic9 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 (edytowane) Witam, Dwa tygodnie temu oddałem samochód do aso nissana, ponieważ lekko ściągał w lewo. Okazało się że od strony kierowcy jest wygięta zwrotnica. Wszystko wyszło na komputerze przy ustawianiu zbieżności. Zostały wymienione drążki i zostały tak skręcone że kierownica, gdy samochód jechał prosto, była lekko w lewo. Gdy usłyszałem cenę za zwrotnicę w aso to mało nie umarłem. Okazało się, że razem z piastą i łożyskiem za wszystko 5 tysięcy. Poradzili mi jednak, żeby poszukać oryginalnie skręconej zwrotnicy z piastą i bananem z innego nissana 350. Udało się. Za 700 zł znalazłem komplet, w super stanie z modelu eu 2005 czyli takiego samego jak ja posiadam. Wszystko zostało zamontowane. Jednak przy ustawianiu zbieżności znów wyskoczyło kilka błędów. Tylne koła są delikatnie rozjechane. Coś w tym stylu \--/. Dowiedziałem się, że w samochodach kilkuletnich jest to nie do przestawienia ze względu na tuleje i śruby które mogą ulec uszkodzeniu. Regulacja wiąże się z dużymi kosztami i zabawą z zawieszeniem. W międzyczasie pojechałem do innego warsztatu (już nie aso) i powiedzieli że ustawienie to żaden problem i można to zrobić w kilka chwil. Komu mam wierzyć? Z jednej strony jest aso które podchodzi do tematu bardzo zachowawczo i mówią, że ganianie za "zielonymi" cyferkami nie zawsze jest dobre i bezpieczne, a z drugiej strony w innym warsztacie mówią, że to nie stanowi problemu i wszystko można ustawić. Zgłupiałem więc do reszty. Na razie kierownica jest prosto (no może baaaaardzo delikatnie jest skręcona w lewo) i samochód ciągnie lekko w prawo gdy puszczam kierownicę. POMOCY! Poniżej podaje dane geometrii kół: Przód lewy Kąt PK -1,22 stopni (czerwone) Kąt WSZ 8,35 stopni (zielone) zbieżność 0,03 stopni (zielone) Przód prawy Kąt PK -0,22 stopni (zielony) Kąt WSZ 7,34 stopni (zielony) zbieżność 0,01 stopni (zielony) Przód zbieżność sumaryczna 0,04 stopni (zielony) koła na wprost 0,01 stopni (zielony) ------------------------------ Tył lewy Kąt PK -0,57 stopni (czerwony) Zbieżność -0,05 stopni (czerwony) Tył prawy Kąt PK -2,01 stopni (zielony) zbieżność -0,40 stopni (czerwony) Tył zbieżność sumaryczna -0,45 stopni (czerwony) kąt znoszenia 0,18 stopni Edytowane 26 Marca 2015 przez vitalic9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Zwrotnica w używce ok 500zł kosztuje na allegro Zmieniaj nie marudź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitalic9 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Właśnie zabawa polega na tym że zwrotnica została zmieniona. Znowu zmieniać? Kupiłem zwrotnicę z piastą i łożyskiem i bananem. Moge jeszcze górny i dolny wahacz zmienić... Ale bardziej mi chodzi też o ustawianie zbieżności tylnych kół. Da się ustawić czy nie ruszać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) Pochylenie jak i zbierzność siew zetce reguluje z tyłu, masz na koło dwa mimośrody. Z przodu niestety tylko zbierznośc, chyba że sie założy regulowane górne wachacze jak ja u siebie zrobiłem, bo na fabrycznym negacie w granicach 1 stopnia to auto w ogóle nie skręca... Edytowane 27 Marca 2015 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Coobcio a te regulowane wahacze dają radę się używać na codzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitalic9 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Coobcio, a masz możliwość u siebie ustawiać zbieżność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Na co dzien -2,5 stopnia się ustawia od pyty poprawia się trakcja i opony normalnie się jeszcze złuzywają a w zakrętach przepaść. Ps. na miejscu zbierzności nie ustawiam ale odesłać mogę do Auto Kuźnik - u nich sie stołuje jeśli chodzi o zbierzność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitalic9 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Superowo. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 A ile takie wahacze kosztują? I nie ma problemu że one się rozregulują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 No jak się łupnie w krawężnik to pewno się coś tam stanie... Ja u siebie mam Megan Racing fajna regulacja polecam ok 250$ koszt za oba + sprowadzenie, ustawiłem z przodu negat na -3 stopnie no i całkowicie weliminowałem podsterowność tym sposobem, na następny tor daje więcej z -3,30 albo i nawet 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 A 4drift używałeś wcześniej i jak one się mają Do megan? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) W regulowanych wahaczach tak naprawde to chodzi przede wszystkim o sworzen. Im tanszy tym szybciej sie wy***rdoli a jak sie wy***rdoli to wkladasz nowy lepszy - to samo z tulejami. Ja bym wybral jakas tansza opcje 100-150$ max Edytowane 27 Marca 2015 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 A 4drift używałeś wcześniej i jak one się mają Do megan? Na testy wziąłem jedne, testują się ogolne wrażenie bardzo dobre, no i mogę je mieć z rabatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Będą się nadawać fo Daily? No i ile by kosztowały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialagora Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Hej,odgrzewam lekko temat. Mam taki problem:Pewien zakład robił mi zawieszenie (gumy stabilizatora, sworzeń zwrotnicy i tego typu sprawy). Po zakończeniu modyfikacji chcieli ustawić zbieżność, ale z racji tego, że z tylu w zawieszeniu śruby do regulacji są mocno skorodowane to uznali, że nie będą tego ruszać do czasu aż załatwię zestaw śrub bo jest spora szansa, że podczas regulacji pękną.I teraz pytanie: Jak nazywają się te śruby, ile ich jest i czy kojarzycie gdzie je mogę dostać. Bo szukałem ale nic nie znalazłem. Z góry bardzo dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 (edytowane) 2 szt. Chyba nawet mam takie Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Edytowane 3 Lipca 2017 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialagora Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 2 szt. Chyba nawet mam takie Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Jeśli faktycznie masz, to biorę w ciemno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Surmik1979 Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Ja mialem podobnie i w serwisie krzykneli mi za komplet 2 srub na strone prawie 200 zl,powariowali pytalem czy one sa z tytanu czy jak,bo cena kosmos ale udalo sie stare rozruszac i obylo sie bez wymiany,wiec kup pare preparatow popsikaj ostro i zostaw na noc,a rano powtorz zabieg i moze pojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bialagora Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 To mam jeszcze pytanie: Ile jest faktycznie tych śrub. Bo @Surmik1979 mówisz o 4 śrubach w sumie, a ASO twierdzi, że jest jedna na stronę czyli w sumie 2 choć wspomniał, że może mu źle program pokazuje. Ktoś wie jak jest dokładnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Surmik1979 Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Najlepiej jakby sie Coobcio wypowiedzial,bo ma z tym stycznosc na codzien,Ja przerabialem temat jakies 2 lata temu i bylem zdziwiony jak mi powiedzieli ze prawie 200zl i potrzebuje lacznie 4 szt ( 2 komplety ),pod auto nie spojrze,bo jestem poza ojczystym krajem. Wiec jak cos to spytaj Coobcia,napewno Ci pomoze,a i te sruby moze tez miec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Hej, odgrzewam lekko temat. Mam taki problem: Pewien zakład robił mi zawieszenie (gumy stabilizatora, sworzeń zwrotnicy i tego typu sprawy). Po zakończeniu modyfikacji chcieli ustawić zbieżność, ale z racji tego, że z tylu w zawieszeniu śruby do regulacji są mocno skorodowane to uznali, że nie będą tego ruszać do czasu aż załatwię zestaw śrub bo jest spora szansa, że podczas regulacji pękną. I teraz pytanie: Jak nazywają się te śruby, ile ich jest i czy kojarzycie gdzie je mogę dostać. Bo szukałem ale nic nie znalazłem. Z góry bardzo dzięki za pomoc. wiesz większej bzdury nie słyszałem już dawno śruba pęknie w czasie regulacji a w czasie napierdalania nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.