Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zbieżność kół nissan 350z


Gość vitalic9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vitalic9

Witam,

 

Dwa tygodnie temu oddałem samochód do aso nissana, ponieważ lekko ściągał w lewo. Okazało się że od strony kierowcy jest wygięta zwrotnica. Wszystko wyszło na komputerze przy ustawianiu zbieżności. Zostały wymienione drążki i zostały tak skręcone że kierownica, gdy samochód jechał prosto, była lekko w lewo. Gdy usłyszałem cenę za zwrotnicę w aso to mało nie umarłem.

 

Okazało się, że razem z piastą i łożyskiem za wszystko 5 tysięcy. Poradzili mi jednak, żeby poszukać oryginalnie skręconej zwrotnicy z piastą i bananem z innego nissana 350. Udało się. Za 700 zł znalazłem komplet, w super stanie z modelu eu 2005 czyli takiego samego jak ja posiadam. Wszystko zostało zamontowane. Jednak przy ustawianiu zbieżności znów wyskoczyło kilka błędów.

 

Tylne koła są delikatnie rozjechane. Coś w tym stylu \--/. Dowiedziałem się, że w samochodach kilkuletnich jest to nie do przestawienia ze względu na tuleje i śruby które mogą ulec uszkodzeniu. Regulacja wiąże się z dużymi kosztami i zabawą z zawieszeniem. W międzyczasie pojechałem do innego warsztatu (już nie aso) i powiedzieli że ustawienie to żaden problem i można to zrobić w kilka chwil.

 

Komu mam wierzyć? Z jednej strony jest aso które podchodzi do tematu bardzo zachowawczo i mówią, że ganianie za "zielonymi" cyferkami nie zawsze jest dobre i bezpieczne, a z drugiej strony w innym warsztacie mówią, że to nie stanowi problemu i wszystko można ustawić. Zgłupiałem więc do reszty. Na razie kierownica jest prosto (no może baaaaardzo delikatnie jest skręcona w lewo) i samochód ciągnie lekko w prawo gdy puszczam kierownicę.

 

POMOCY!

 

Poniżej podaje dane geometrii kół:

 

Przód lewy

Kąt PK -1,22 stopni (czerwone)

Kąt WSZ 8,35 stopni (zielone)

zbieżność 0,03 stopni (zielone)

 

Przód prawy

Kąt PK -0,22 stopni (zielony)

Kąt WSZ 7,34 stopni (zielony)

zbieżność 0,01 stopni (zielony)

 

Przód

zbieżność sumaryczna 0,04 stopni (zielony)

koła na wprost 0,01 stopni (zielony)

------------------------------

Tył lewy

Kąt PK -0,57 stopni (czerwony)

Zbieżność -0,05 stopni (czerwony)

 

Tył prawy

Kąt PK -2,01 stopni (zielony)

zbieżność -0,40 stopni (czerwony)

 

Tył

zbieżność sumaryczna -0,45 stopni (czerwony)

kąt znoszenia 0,18 stopni

Edytowane przez vitalic9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vitalic9

Właśnie zabawa polega na tym że zwrotnica została zmieniona. Znowu zmieniać? Kupiłem zwrotnicę z piastą i łożyskiem i bananem. Moge jeszcze górny i dolny wahacz zmienić... Ale bardziej mi chodzi też o ustawianie zbieżności tylnych kół. Da się ustawić czy nie ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochylenie jak i zbierzność siew zetce reguluje z tyłu, masz na koło dwa mimośrody.

 

Z przodu niestety tylko zbierznośc, chyba że sie założy regulowane górne wachacze jak ja u siebie zrobiłem, bo na fabrycznym negacie w granicach 1 stopnia to auto w ogóle nie skręca...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzien -2,5 stopnia się ustawia od pyty poprawia się trakcja i opony normalnie się jeszcze złuzywają a w zakrętach przepaść.

Ps. na miejscu zbierzności nie ustawiam ale odesłać mogę do Auto Kuźnik - u nich sie stołuje jeśli chodzi o zbierzność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak się łupnie w krawężnik to pewno się coś tam stanie...

Ja u siebie mam Megan Racing fajna regulacja polecam ok 250$ koszt za oba + sprowadzenie, ustawiłem z przodu negat na -3 stopnie no i całkowicie weliminowałem podsterowność tym sposobem, na następny tor daje więcej z -3,30 albo i nawet 4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W regulowanych wahaczach tak naprawde to chodzi przede wszystkim o sworzen. Im tanszy tym szybciej sie wy***rdoli a jak sie wy***rdoli to wkladasz nowy lepszy - to samo z tulejami. Ja bym wybral jakas tansza opcje 100-150$ max

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 4drift używałeś wcześniej i jak one się mają Do megan?

Na testy wziąłem jedne, testują się ogolne wrażenie bardzo dobre, no i mogę je mieć z rabatem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej,

odgrzewam lekko temat. 

Mam taki problem:
Pewien zakład robił mi zawieszenie (gumy stabilizatora, sworzeń zwrotnicy i tego typu sprawy).

Po zakończeniu modyfikacji chcieli ustawić zbieżność, ale z racji tego, że z tylu w zawieszeniu śruby do regulacji są mocno skorodowane to uznali, że nie będą tego ruszać do czasu aż załatwię zestaw śrub bo jest spora szansa, że podczas regulacji pękną.

I teraz pytanie:

Jak nazywają się te śruby, ile ich jest i czy kojarzycie gdzie je mogę dostać. 
Bo szukałem ale nic nie znalazłem.

Z góry bardzo dzięki za pomoc.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 szt.

Chyba nawet mam takie

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 szt.

Chyba nawet mam takie

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jeśli faktycznie masz, to biorę w ciemno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem podobnie i w serwisie krzykneli mi za komplet 2 srub na strone prawie 200 zl,powariowali pytalem czy one sa z tytanu czy jak,bo cena kosmos ale udalo sie stare rozruszac i obylo sie bez wymiany,wiec kup pare preparatow popsikaj ostro i zostaw na noc,a rano powtorz zabieg i moze pojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam jeszcze pytanie:

Ile jest faktycznie tych śrub. 
Bo @Surmik1979 mówisz o 4 śrubach w sumie, a ASO twierdzi, że jest jedna na stronę czyli w sumie 2 choć wspomniał, że może mu źle program pokazuje.

 

Ktoś wie jak jest dokładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakby sie Coobcio wypowiedzial,bo ma z tym stycznosc na codzien,Ja przerabialem temat jakies 2 lata temu i bylem zdziwiony jak mi powiedzieli ze prawie 200zl i potrzebuje lacznie 4 szt ( 2 komplety ),pod auto nie spojrze,bo jestem poza ojczystym krajem.

Wiec jak cos to spytaj Coobcia,napewno Ci pomoze,a i te sruby moze tez miec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

odgrzewam lekko temat. 

 

Mam taki problem:

Pewien zakład robił mi zawieszenie (gumy stabilizatora, sworzeń zwrotnicy i tego typu sprawy).

Po zakończeniu modyfikacji chcieli ustawić zbieżność, ale z racji tego, że z tylu w zawieszeniu śruby do regulacji są mocno skorodowane to uznali, że nie będą tego ruszać do czasu aż załatwię zestaw śrub bo jest spora szansa, że podczas regulacji pękną.

 

I teraz pytanie:

Jak nazywają się te śruby, ile ich jest i czy kojarzycie gdzie je mogę dostać. 

Bo szukałem ale nic nie znalazłem.

Z góry bardzo dzięki za pomoc.  

wiesz większej bzdury nie słyszałem już dawno    

śruba pęknie w czasie regulacji   a w czasie napierdalania nie     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...