Jump to content
Wspieramy Kacpiego, synka naszego kolegi Read more... ×
JACKO29

Wymiana oleju silnik 1.2 DiG-T

Recommended Posts

JACKO29

Aby wymienić olej w J11 1.2 należy zdjąć osłonę dolną jednostki napędowej.Jest mocowana w całości na kołkach rozprężnych i na 4-ch śrubach na kluczyk 10 do zderzaka.

Z tyłu misy jest śruba na klucz kwadratowy 10x10,odkręcamy i spuszczamy olej.Aby lepiej schodziło odkręcamy wcześniej korek zalewowy na silniku.

Obok misy pod silnikiem jest zabudowany filtr.Przykryty jest pokrywą średnicy ok 100mm odkręcaną na klucz 27.

Po odkręceniu wyjąć filtr,jest osadzony na delikatny wcisk.Wymienić należy również uszczelkę gumową(oring),na pokrywce.

Montaż w odwrotnej kolejności.Do silnika wchodzi ok 4.7L oleju.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder

Jacku szanowny, wciepnij to do ZTS i zrób fotki. Będzie gites malina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bolo48

Witam!

Gdzie można kupić filtr oleju poza ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites
colins

W wątku z numerami katalogowymi części masz podany także numer filtra. Numer zapisujesz i idziesz do dowolnego sklepu motoryzacyjnego, który dobierze filtr po numerku. Lub opcja nr 2, którą preferuję czyli zakup przez internet (także na podstawie numeru katalogowego).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miras

   QQ J11 w ASO  leją olej 5w 30 nie powinni  5w 40

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

   QQ J11 w ASO  leją olej 5w 30 nie powinni  5w 40

 

Jak to nie jak leją? ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miras

 u mnie na kartce wymiany oleju widnieje  5w 30

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zając

Colinsie złoty jesteś? Przecież jutro jest już dzisiaj i wieczór zapadł, a wieści z pola walki jak nie było tak nie ma. Litości. Dawaj co masz bez cenzury.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

Colinsie złoty jesteś? Przecież jutro jest już dzisiaj i wieczór zapadł, a wieści z pola walki jak nie było tak nie ma. Litości. Dawaj co masz bez cenzury.

O to to to.... Ja zaraz jajko zniosę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Dozuje napięcie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thunder

Dajcie chłopu ulepić fajny tekścik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
colins

Kurna, co za niecierpliwe gamonie. ;)

Nawet jajek po robocie nie dadzą umyć. :D

Już coś tam skleciłem - odsyłam do osobnego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Kurna, co za niecierpliwe gamonie. ;)

Nawet jajek po robocie nie dadzą umyć. :D

Już coś tam skleciłem - odsyłam do osobnego tematu.

Podrap się i nie myj...

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoboolLFC

Witam, mam pytanko czy ktoś może używał oleju motul 8100 X-Clean 5W40, czy ten olej będzie dobry do silnika 1.2?

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoboolLFC

Witam, mam pytanie mianowicie po drugim serwisie w ASO sprawdzam olej a tam delikatnie ponad maximum na bagnecie tak jak by trochę za dużo wlali czy to normalne czy coś będzie nie tak z silnikiem się działo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
colins

Albo za dużo wlali (co bardzo prawdopodobne, bo w ASO mają tendencję do przelewania) albo zapoznaj się z nowym problemem Jacka z sąsiedniego wątku, gdzie pisze o podnoszeniu się poziomu oleju. Jeśli za dużo wlali i jest to tylko minimalnie powyżej max, to nie zaprzątaj sobie tym głowy, bo nic się nie stanie (ale jeśli jest już z 1 cm ponad stan, to wskazane byłoby odessać nadmiar). Jeśli natomiast oleju zaczęło przybywać w wyniku rozcieńczania paliwem, to na dzień dobry...powąchaj druta, znaczy się bagnet oleju :D, czy czuć intensywną woń benzyny. To by mogło rzeczywiście świadczyć o rozcieńczaniu oleju paliwem i o zbliżających się problemach. Choć też nie zawsze, bo poziom oleju może się także delikatnie podnieść w wyniku chronicznego niedogrzania silnika. Wówczas niespalone paliwo spływa do miski olejowej i poziom oleju wzrasta, ale wystarczy dłuższa wycieczka, w czasie której paliwo odparuje i sytuacja wraca do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Witam, mam pytanie mianowicie po drugim serwisie w ASO sprawdzam olej a tam delikatnie ponad maximum na bagnecie tak jak by trochę za dużo wlali czy to normalne czy coś będzie nie tak z silnikiem się działo?

Jak wleją pełne 5L to jest ciut nad max,powinni wlewać 4.7L

Share this post


Link to post
Share on other sites
btus

U mnie też przybywało oleju najpierw, potem zaczęło go ubywać w tempie ekspresowym - wymieniłem olej w grudniu i póki co mam spokój. Olej Motul X-cess 5w40

Share this post


Link to post
Share on other sites
memeQQ

Mam w maju pierwszy przegląd i od początku nastawiam się by wlać Elfa, ale właśnie poczytałem też o Motulu, który też ma rekomendację Renault i jest 100 % syntetyczny? A nie w technologii syntetycznej, droższy trochę, patrząc na stronie IC, ale to bez znaczenia, bo róznica niewielka. Warto, jest jakaś zauważalna różnica? Powszechny u większości Elf, ale wiem, że niektórzy Motula też wlali, co radzicie? W ASO, jeśli z założenia pojadę z własnym olejem, gdzie fabrycznie Elf jest stosowany, taki Motul nie będzie w razie czego przeszkodą jakąś? Poza tym czytałem, że silnik pod Elfa zrobiony. Proszę o opinie, bo o Elfie wszyscy piszą, a o Motulu na forum niewiele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
btus

Mam w maju pierwszy przegląd i od początku nastawiam się by wlać Elfa, ale właśnie poczytałem też o Motulu, który też ma rekomendację Renault i jest 100 % syntetyczny? A nie w technologii syntetycznej, droższy trochę, patrząc na stronie IC, ale to bez znaczenia, bo róznica niewielka. Warto, jest jakaś zauważalna różnica? Powszechny u większości Elf, ale wiem, że niektórzy Motula też wlali, co radzicie? W ASO, jeśli z założenia pojadę z własnym olejem, gdzie fabrycznie Elf jest stosowany, taki Motul nie będzie w razie czego przeszkodą jakąś? Poza tym czytałem, że silnik pod Elfa zrobiony. Proszę o opinie, bo o Elfie wszyscy piszą, a o Motulu na forum niewiele :)

 

Ja myślałem, że to 100% syntetyk, ale nieprawda, ludziki na forum mnie uświadomili, że jest w technologii syntetycznej. Co nie zmienia faktu, że na Motulu trzyma poziom oleju od góry i od dołu :D Olej musi spełniać normy producenta, a ten Motul spełnia. Ja następnym razem się szarpnę na pełny syntetyk z prawdziwego zdarzenia, zobaczymy ile to da :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
memeQQ

Czyli to jest to samo co Elf? :D To po co przepłacać? Jeden i drugi francuski. :) Na Motulu piszą 100 % syntetyczny i na takie też opinie trafiłem, a gdzieś małą czcionką, że w technologii syntetycznej? Myślałem, że jakiegoś ekstrasa zaleję na przeglądzie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
polonus

Czyli to jest to samo co Elf? :D To po co przepłacać? Jeden i drugi francuski. :) Na Motulu piszą 100 % syntetyczny i na takie też opinie trafiłem, a gdzieś małą czcionką, że w technologii syntetycznej? Myślałem, że jakiegoś ekstrasa zaleję na przeglądzie :(

A Wy w QQ macie wpisaną jakąś normę Renault na oleje? Ja mam tylko napisane 5w40 i jakąś acea.

 

Biorąc pod uwagę, że zużycie oleju raportują też osoby z Elfem na pokładzie, zrobienie tego silnika pod ten olej uważam jako tezę nader ekstcentryczną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
memeQQ

Nie jest napisana w książce w QQ norma Renault, ale prawda jest taka, że olej z normą RN0710 ma zastosowanie również w 1.2 DIG-T, więc jest rekomendowany i szukając oleju z tą normą mamy pewność, że jest odpowiedni u nas.

 

Elf, jak to ładnie jest napisane, jest zaprojektowany dla silników koncernu Renault, więc oczywiście nie jest tak, że został zaprojektowany pod nasz silnik, tylko ogólnie pod francuskie jednostki Renault, wiadomo, że to w większości marketingowy bełkot, bo to forma wiązanej współpracy Elfa dla Renault, jednak jakby nie było francuskie silniki na Elfie jeżdżą i być może to się sprawdza i coś w tym jest. Jednakże inne oleje też mają rekomendacje i można je stosować posiłkujac się normą RN0710.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomi_St

Taka ciekawostka. Serwis twierdzi, że w silniku 1.2 jest zamontowany czujnik poziomu oleju ale nie jest podłączony do instalacji.

W takim samym silniku w Renault jest podłączony.

Nie chce mi się nawet tego komentować. To sabtaż chyba jakiś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×