Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju silnik 1.2 DiG-T


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To posiadles wiedza tajemna, wręcz total wiedzę 

Nissan Dupka i Syn zalewa castrolem 

Nissan U Pejsacza zalewa  Shell

Nissan Twój zalewa Totalem 

Nissan Kenosha zalewa Valvoline (wiem bo zmienialem 5 razy)

Nissan Gurnee zalewa Mobil , a jako syntetyk leja najtańszy syntetyk Mobil Super Synhetic (zmienialem 2 lub 3 razy) . 

Moj garaż zalewa Amsoil ale rozważa przejście na Mobil 1 extended performance .

A w fabryce nowe  nissany zalewane są najtańszym syfem (normy spełnia) kupowanym hurtowo, marka w zależności od fabryki, oraz obecnych umów ... Z reguły dilerzy go zmieniają przed oddaniem auta nowego dla klienta

Moja żona od nowości w honda CR-V , obecnie ok. 200tys km (przez 9 lat) jeździ na mineralu 5w30, już 2 razy była pod salonem Lexusa ale odradzalem jej skoro honda jeździ prawie jak nowa ...

 

 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Total/Elf robi olej na potrzeby marki NISSAN na UE (OEM butelki-Nissan) co nie oznacza, że go zalewa w poszczególnych ASO (tu jest absolutna wolnoamerykanka)

Teoretycznie zaś, w Europie faktycznie powinni zalewać tej firmy olejem w fabryce.

 

 

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dosyć tej kłótni! Temat jest o wymianie ,nie o rodzajach olei  i ich jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto tu się kłócił bo na pewno nie ja :)... Ale moja pierwsza odpowiedź była na temat, więc nie wiem dlaczego została usunięta. W związku z tym napiszę ją inaczej. 

Tak można, bo to Twoje pieniądze. Ja pewnie ulokował bym je inaczej olejowo. Wystarczy wejść na stronę millersa wejść w zakładkę Dobierz olej i nie trzeba o to pytać na forum, tak przynajmniej uważam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, ale nie widziałem odpowiedzi, bo dopiero wróciłem z pracy i nie widziałem Twoje odpowiedzi. Wiec według Ciebie co polecisz?

3 godziny temu, kravvsebb napisał:

A kto tu się kłócił bo na pewno nie ja :)... Ale moja pierwsza odpowiedź była na temat, więc nie wiem dlaczego została usunięta. W związku z tym napiszę ją inaczej. 

Tak można, bo to Twoje pieniądze. Ja pewnie ulokował bym je inaczej olejowo. Wystarczy wejść na stronę millersa wejść w zakładkę Dobierz olej i nie trzeba o to pytać na forum, tak przynajmniej uważam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kravvsebb napisał:

A kto tu się kłócił bo na pewno nie ja :)... Ale moja pierwsza odpowiedź była na temat, więc nie wiem dlaczego została usunięta. W związku z tym napiszę ją inaczej. 

Tak można, bo to Twoje pieniądze. Ja pewnie ulokował bym je inaczej olejowo. Wystarczy wejść na stronę millersa wejść w zakładkę Dobierz olej i nie trzeba o to pytać na forum, tak przynajmniej uważam...

I to jest konstruktywna odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Foczka1979 napisał:

Sorki, ale nie widziałem odpowiedzi, bo dopiero wróciłem z pracy i nie widziałem Twoje odpowiedzi. Wiec według Ciebie co polecisz?

 

Nie jestem Alfa i Omegą, uczę się po prostu przez doświadczenie. Teraz jeżdżę na ENI I-Sint 5w/40 i jest w porządku, ale planuję przejść na Revline UltraForce 5w/40 (tylko jeszcze nie wiem czy A3/B3 czy C3). Na innych forach chwalą też Specola (zwłaszcza Gold) 5W/40, ale w swoim zaprzyjaźnionym sklepie nie mogę go kupić. Myślałem też nad Fuchsem Titan Supersyn.

W poprzednim samochodzie z kolei jeździłem na Lotosie Sythetic 5W/40. Teraz pasuje do mojego Quazar, ale go ciężko dostać chociaż pomny dobrych doświadczeń z tamtym też pewnie mógłbym go polecić, tylko ta cena chyba trochę za duża w porównaniu do wyżej wymienionych.

Jak się boisz eksperymentowania, lub nie do końca dowierzasz tym olejom (udowodnić ich dobrej jakości nie mam jak) to możesz kupić Motula X-Cess 8100 (chociaż mój zaprzyjaźniony sprzedawca mówił, że parametrowo taki jak ENI i raczej mu wierzę).

Jak chcesz coś premium to może być i ten Millers, ale moim zdaniem gra niewarta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pytanie ode mnie do naszego najwyższego Jacko lub innego kogoś co się zna.

Zbliża mi się wymiana oleju i tak jak pisałem jestem nastawiony na Revline Ultraforce 5w 40. Problem tylko czy to ma być a3/B3 czy C3. Mój zaprzyjaźniony sprzedawca mówi że C3 jest do DPF więc mam nie przesadzać. Ale jak patrzę po zamiennikach na ich stronie to widzę że to C3 ma je bardziej zbliżone do preferowanych w 1,2. Różnica to tylko 14 zł ale nie chcę trafić Panu Bogu w okno z tym olejem dlatego proszę o poradę czy C3 czy A3/B3.

Tylko się nie śmiejcie. Ja też czasem czegoś nie wiem. Alfą (Romeo) i Omegą (Lotusem) to ja nie jestem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Eneos 5W40 Hyper premium C3...taki zalewał mi serwis,więc nie ma obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam obaw o C3, może nieprecyzyjnie powyżej napisałem, bardziej mam o A3/B3 bo to on jest tańszy. Pytanie czy wlewany on być może do tego silnika. C3 jak na razie ma preferencje u mnie, ale może ten drugi wystarczy? A za odpowiedź Jacko dziękuję, nawet bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 11.06.2019 o 11:53, Foczka1979 napisał:

Dziękuje za info. Pozdrawiam. 

Hej foczka,

I jak wymieniałeś już olej? I na co się w końcu zdecydowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wrażenia po zmianie? Ja zmieniłem Nissanowski na Motula i jestem zaskoczony lepszą kulturą pracy silnika.Jest to wyraźnie zauważalne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest lepiej, a w szczególności  podczas rozruchu silnika. Po za tym wolę dać 160 do 180 za markowy olej, niż 330 w serwisie za coś z beczki.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Foczka1979 napisał:

Moim zdaniem jest lepiej, a w szczególności  podczas rozruchu silnika. Po za tym wolę dać 160 do 180 za markowy olej, niż 330 w serwisie za coś z beczki.  

Ten z beczki też jest markowy, tyle że losowy i nie zawsze zgodny z zaleceniami.

Ja po wymianie fabrycznego na elf 5w40 odczułem lekko wieksze spalanie i lekko głośniejszą pracę.

Podejrzewam, że fabrycznie był 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, aquariusmax napisał:

Podejrzewam, że fabrycznie był 5w30.

To w takim razie po co w instrukcjach wpisywaliby, że 5w 40 jest wskazany. I po co w większości olejowych dobieralni jako pierwszy wybór wstawia się 5w 40?

A czy ten fabryczny to czasem nie elf 5w 40 jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest na rzeczy, jak miałem 1.2 zalany 5W30 to popiskiwała turbina, szybka wymiana na 5W40 (tego samego producenta)i pisk nigdy się nie powtórzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To który 5w40 Motula teraz zalewasz? Z własnych obserwacji, w Xie 1.6, pierwotnie zalany Shellem ( albo tak powiedzieli/napisali ) chodził najciszej. Później był Elf, Eneos, Shell i znowu Elf. I znowu pewnie wystawię się na chłostę, ale o ile dobrze pamiętam, w tym aucie nie pokusiłem się chyba nawet na wymianę po 3tkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravvsebb napisał:

To w takim razie po co w instrukcjach wpisywaliby, że 5w 40 jest wskazany.

Zazwyczaj użytkownicy wymieniają olej po 2-5 tys. km, więc nie wyrządzi wielkiej szkody, a jak silnik będzie brał olej, to pojedzie do serwisu i ASO wymieni na ten bardziej lepki.

Ale spalanie na początku będzie mniejsze i normy Eco bardziej spełnione, a że silnik mniej chroniony, to wyjdzie po gwarancji najczęściej.

Różnica pomiędzy 5w40 i 5w30 nie jest wielka i istotna w specyficznych typach użytkowania.

Wg mnie lepszy jest olej 5w30, ale część egzemplarzy silników nie jest idealna i trzeba założyć większy margines bezpieczeństwa (psucia) silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...