SzczepanChelsea Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Witam Dzisiaj zauważyłem że w prawym przednim kole coś jakby obciera. Zwiększa się to wraz z prędkością koła. Podniosłem autko, zakręciłem kołem no i słychać w jednym miejscu takie szuranie. Zdjąłem koło... No i tu mały zonk, klocka jeszcze z 0,5 cm, a zacisk około 1mm od tarczy (w samym górnym punkcie tarczy). Wydaje mi się, że może nie być już klocka od wewnętrznej strony i to tarcza lekko ociera o zacisk (jest minimalnie krzywa). Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Zdjąłbym zacisk i to sprawdził, ale strasznie zapieczone są śruby i nie ma szans tego odkręcić, tymi kluczami co mam. Jutro jadę do warsztatu na wymianę tłumika, to przy okazji i to zrobię, tylko kwestia tego żeby mnie nie zrobili na szaro Proszę o pomoc! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? Jak najbardziej możliwe No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Nie ma takiej możliwości 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzczepanChelsea Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 Hmm, to jaka może być przyczyna takiego ocierania? Może to być zapieczony tłoczek? Problemem jest to, że autko mam od 7 tys km i nie wiem jak było serwisowane wcześniej. Klocki to nie duży wydatek, ale tarcze już tak, a boję się że takie ocieranie mogłoby uszkodzić tarczę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Zdarza się, że klocek zapiecze się w prowadnicy zacisku i nie wraca przez co cały czas ma kontakt z tarczą hamulcową i ulega szybszemu zużyciu 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzczepanChelsea Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 Może źle się wyraziłem co do tego zacisku.Może to się nazywa jarzmo... w gruncie rzeczy chodzi o coś takiego jak to, tylko w zdecydowanie mniejszym stopniu - http://imageshack.us/a/img803/7773/imag1033x.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Tarcza musiałaby być krzywa jak nie wiem co, sprawdź dokładnie u siebie czy czasami klocek nie ociera o tarczę 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzczepanChelsea Posted April 13, 2015 Author Share Posted April 13, 2015 (edited) Teraz już ciemno, a jutro rano i tak warsztat... najwyżej przy nich posiedzę i sam obadam o co chodzi. Tak przy okazji jakie opinie o klockach TRW? Podejrzewam, że będę i tak musiał je wymienić a mam na oku takie - http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/gdb3180-trw-klocki-hamulcowe--kpl-na-os--nissan-almera-i-n15-1-4-1995-09-2000-07,10-00080-01476-000005225-0002-00402-,0100006,0100626,0100030-GDB3180-0161-00402-000012037-GDB3180~1LUC.aspx jakiś błąd się wkradł w link http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/gdb3180-trw-klocki-hamulcowe--kpl-na-os--nissan-almera-i-n15-1-4-1995-09-2000-07,10-00080-01476-000005225-0002-00402-,0100006,0100626,0100030-GDB3180-0161-00402-000012037-GDB3180~1LUC.aspx Edited April 13, 2015 by SzczepanChelsea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 TRW produkuje dobre klocki ale ich wadą jest to że trochę pylą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalf2709 Posted April 13, 2015 Share Posted April 13, 2015 Ja miałem podobny przypadek, wystarczyło oczyścić z korozji i innego syfu rant tarczy (obwód) bo ocierało o jakąś blaszkę. Sprawdź czy nie masz podobnie. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzczepanChelsea Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 Wniosek - tarcze i klocki do wymiany. Miałem to co u Cb Michał, tylko że jak zaczęło się to czyścić to cała tarcza od rdzy zaczęła się sypać... no nic, kolejne 300 zł poszło... Dodatkowo konieczna regeneracja zacisków... posypane prowadnice... razem z wymianą tłumika końcowego i świecami 750 zł... bezawaryjna Almera.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Dodatkowo konieczna regeneracja zacisków... posypane prowadnice... razem z wymianą tłumika końcowego i świecami 750 zł... bezawaryjna Almera.... Pocieszę Cię, nie ma bezawaryjnych aut, a to co wyżej wymieniłeś można raczej zaliczyć to czynności eksploatacyjnych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzczepanChelsea Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 (edited) Wiem, wiem... trochę zdenerwowany byłem kosztami już się uspokoiłem i pogłaskałem Alę na przeprosiny bardziej powinienem się wściekać na poprzedniego właściciela, który do hamulców chyba nigdy nie zaglądał. A ja już nie zdążyłem.... Za to teraz zdecydowanie poprawiła się skuteczność hamowania (oczywiście z zachowaniem rozsądku dla docierających się klocków ) PS: okazało się, że poprzedni właściciel wyciął tłumik środkowy i zamiast niego wspawał rurkę... dzięki temu na wyższych obrotach Almerka brzmi jak Polonez Edited April 15, 2015 by SzczepanChelsea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazzi Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 oczywiście z zachowaniem rozsądku dla docierających się klocków To bardzo ważne po wymianie tarcz i klocków a wiele osób o tym zapomina lub w ogóle nie wie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Przegląd hamulców i rozruszanie ich podzespołów powinno być min 2 razy w roku. Po zimie i przed zimą. Ostatecznie można też i przed wyjazdem na urlop. W tedy na pewno każda śrubka się odkręci i wszystko będzie chodziło jak w masełku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszCiaglo Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Witam Dzisiaj zauważyłem że w prawym przednim kole coś jakby obciera. Zwiększa się to wraz z prędkością koła. Podniosłem autko, zakręciłem kołem no i słychać w jednym miejscu takie szuranie. Zdjąłem koło... No i tu mały zonk, klocka jeszcze z 0,5 cm, a zacisk około 1mm od tarczy (w samym górnym punkcie tarczy). Wydaje mi się, że może nie być już klocka od wewnętrznej strony i to tarcza lekko ociera o zacisk (jest minimalnie krzywa). Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Zdjąłbym zacisk i to sprawdził, ale strasznie zapieczone są śruby i nie ma szans tego odkręcić, tymi kluczami co mam. Jutro jadę do warsztatu na wymianę tłumika, to przy okazji i to zrobię, tylko kwestia tego żeby mnie nie zrobili na szaro Proszę o pomoc! Mialem podobny przypadek, klocki ocieraly o tarcze az w koncu zablokowaly kolo, klocki nie chciały wracac, wystarczylo wyczyscic zacisk i tloczek zlozylem na smarze miedzianym i lata, 2 tyg pozniej zatarlo sie drugie kolo. Zrobilem to samo i na koniec wymienilem plyn hamylcowy widocznie byl stary i dla tego tloczek brala korozja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smok_DW Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Warto tez obejrzyc uszczelki tloczkow. Sa one naderwane lub sparciale, moze czekac nas awaria. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlon Posted July 10, 2015 Share Posted July 10, 2015 U mnie w jednym miejscu ocierała blaszana osłona tarczy, wystarczyło ją lekko odgiąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.