Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Odgłosy w prawym przednim kole


SzczepanChelsea
 Share

Recommended Posts

Witam ;)

Dzisiaj zauważyłem że w prawym przednim kole coś jakby obciera. Zwiększa się to wraz z prędkością koła. Podniosłem autko, zakręciłem kołem no i słychać w jednym miejscu takie szuranie. Zdjąłem koło...

No i tu mały zonk, klocka jeszcze z 0,5 cm, a zacisk około 1mm od tarczy (w samym górnym punkcie tarczy). Wydaje mi się, że może nie być już klocka od wewnętrznej strony i to tarcza lekko ociera o zacisk (jest minimalnie krzywa). Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Zdjąłbym zacisk i to sprawdził, ale strasznie zapieczone są śruby i nie ma szans tego odkręcić, tymi kluczami co mam. Jutro jadę do warsztatu na wymianę tłumika, to przy okazji i to zrobię, tylko kwestia tego żeby mnie nie zrobili na szaro :D

 

Proszę o pomoc! :) 

Link to comment
Share on other sites

Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy?

 

Jak najbardziej możliwe

 

 

No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę?

 

Nie ma takiej możliwości

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hmm, to jaka może być przyczyna takiego ocierania? Może to być zapieczony tłoczek? Problemem jest to, że autko mam od 7 tys km i nie wiem jak było serwisowane wcześniej. Klocki to nie duży wydatek, ale tarcze już tak, a boję się że takie ocieranie mogłoby uszkodzić tarczę.

Link to comment
Share on other sites

Zdarza się, że klocek zapiecze się w prowadnicy zacisku i nie wraca przez co cały czas ma kontakt z tarczą hamulcową i ulega szybszemu zużyciu

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tarcza musiałaby być krzywa jak nie wiem co, sprawdź dokładnie u siebie czy czasami klocek nie ociera o tarczę

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

TRW produkuje dobre klocki ale ich wadą jest to że trochę pylą

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem podobny przypadek, wystarczyło oczyścić z korozji i innego syfu rant tarczy (obwód) bo ocierało o jakąś blaszkę. Sprawdź czy nie masz podobnie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wniosek - tarcze i klocki do wymiany. Miałem to co u Cb Michał, tylko że jak zaczęło się to czyścić to cała tarcza od rdzy zaczęła się sypać... no nic, kolejne 300 zł poszło...


Dodatkowo konieczna regeneracja zacisków... posypane prowadnice... razem z wymianą tłumika końcowego i świecami 750 zł... bezawaryjna Almera....

Link to comment
Share on other sites

Dodatkowo konieczna regeneracja zacisków... posypane prowadnice... razem z wymianą tłumika końcowego i świecami 750 zł... bezawaryjna Almera....

 

Pocieszę Cię, nie ma bezawaryjnych aut, a to co wyżej wymieniłeś można raczej zaliczyć to czynności eksploatacyjnych

Link to comment
Share on other sites

Wiem, wiem... trochę zdenerwowany byłem kosztami :) już się uspokoiłem i pogłaskałem Alę na przeprosiny :D bardziej powinienem się wściekać na poprzedniego właściciela, który do hamulców chyba nigdy nie zaglądał. A ja już nie zdążyłem.... Za to teraz zdecydowanie poprawiła się skuteczność hamowania (oczywiście z zachowaniem rozsądku dla docierających się klocków :D )

 

PS: okazało się, że poprzedni właściciel wyciął tłumik środkowy i zamiast niego wspawał rurkę... dzięki temu na wyższych obrotach Almerka brzmi jak Polonez :D

Edited by SzczepanChelsea
Link to comment
Share on other sites

oczywiście z zachowaniem rozsądku dla docierających się klocków :D

 

To bardzo ważne po wymianie tarcz i klocków a wiele osób o tym zapomina lub w ogóle nie wie

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Przegląd hamulców i rozruszanie ich podzespołów powinno być min 2 razy w roku.

Po zimie i przed zimą. Ostatecznie można też i przed wyjazdem na urlop.

W tedy na pewno każda śrubka się odkręci i wszystko będzie chodziło jak w masełku.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam ;)

Dzisiaj zauważyłem że w prawym przednim kole coś jakby obciera. Zwiększa się to wraz z prędkością koła. Podniosłem autko, zakręciłem kołem no i słychać w jednym miejscu takie szuranie. Zdjąłem koło...

No i tu mały zonk, klocka jeszcze z 0,5 cm, a zacisk około 1mm od tarczy (w samym górnym punkcie tarczy). Wydaje mi się, że może nie być już klocka od wewnętrznej strony i to tarcza lekko ociera o zacisk (jest minimalnie krzywa). Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Zdjąłbym zacisk i to sprawdził, ale strasznie zapieczone są śruby i nie ma szans tego odkręcić, tymi kluczami co mam. Jutro jadę do warsztatu na wymianę tłumika, to przy okazji i to zrobię, tylko kwestia tego żeby mnie nie zrobili na szaro :D

 

Proszę o pomoc! :)

Mialem podobny przypadek, klocki ocieraly o tarcze az w koncu zablokowaly kolo, klocki nie chciały wracac, wystarczylo wyczyscic zacisk i tloczek zlozylem na smarze miedzianym i lata, 2 tyg pozniej zatarlo sie drugie kolo. Zrobilem to samo i na koniec wymienilem plyn hamylcowy widocznie byl stary i dla tego tloczek brala korozja.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Warto tez obejrzyc uszczelki tloczkow. Sa one naderwane lub sparciale, moze czekac nas awaria.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w jednym miejscu ocierała blaszana osłona tarczy, wystarczyło ją lekko odgiąć.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...