Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Odgłosy w prawym przednim kole


SzczepanChelsea
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;)

Dzisiaj zauważyłem że w prawym przednim kole coś jakby obciera. Zwiększa się to wraz z prędkością koła. Podniosłem autko, zakręciłem kołem no i słychać w jednym miejscu takie szuranie. Zdjąłem koło...

No i tu mały zonk, klocka jeszcze z 0,5 cm, a zacisk około 1mm od tarczy (w samym górnym punkcie tarczy). Wydaje mi się, że może nie być już klocka od wewnętrznej strony i to tarcza lekko ociera o zacisk (jest minimalnie krzywa). Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Zdjąłbym zacisk i to sprawdził, ale strasznie zapieczone są śruby i nie ma szans tego odkręcić, tymi kluczami co mam. Jutro jadę do warsztatu na wymianę tłumika, to przy okazji i to zrobię, tylko kwestia tego żeby mnie nie zrobili na szaro :D

 

Proszę o pomoc! :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy?

 

Jak najbardziej możliwe

 

 

No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę?

 

Nie ma takiej możliwości

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to jaka może być przyczyna takiego ocierania? Może to być zapieczony tłoczek? Problemem jest to, że autko mam od 7 tys km i nie wiem jak było serwisowane wcześniej. Klocki to nie duży wydatek, ale tarcze już tak, a boję się że takie ocieranie mogłoby uszkodzić tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się, że klocek zapiecze się w prowadnicy zacisku i nie wraca przez co cały czas ma kontakt z tarczą hamulcową i ulega szybszemu zużyciu

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem co do tego zacisku.Może to się nazywa jarzmo... w gruncie rzeczy chodzi o coś takiego jak to, tylko w zdecydowanie mniejszym stopniu - http://imageshack.us/a/img803/7773/imag1033x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza musiałaby być krzywa jak nie wiem co, sprawdź dokładnie u siebie czy czasami klocek nie ociera o tarczę

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już ciemno, a jutro rano i tak warsztat... najwyżej przy nich posiedzę i sam obadam o co chodzi. Tak przy okazji jakie opinie o klockach TRW? Podejrzewam, że będę i tak musiał je wymienić a mam na oku takie - http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/gdb3180-trw-klocki-hamulcowe--kpl-na-os--nissan-almera-i-n15-1-4-1995-09-2000-07,10-00080-01476-000005225-0002-00402-,0100006,0100626,0100030-GDB3180-0161-00402-000012037-GDB3180~1LUC.aspx


jakiś błąd się wkradł w link :) http://www.wajbex.pl/czesci-samochodowe/gdb3180-trw-klocki-hamulcowe--kpl-na-os--nissan-almera-i-n15-1-4-1995-09-2000-07,10-00080-01476-000005225-0002-00402-,0100006,0100626,0100030-GDB3180-0161-00402-000012037-GDB3180~1LUC.aspx

Edytowane przez SzczepanChelsea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny przypadek, wystarczyło oczyścić z korozji i innego syfu rant tarczy (obwód) bo ocierało o jakąś blaszkę. Sprawdź czy nie masz podobnie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek - tarcze i klocki do wymiany. Miałem to co u Cb Michał, tylko że jak zaczęło się to czyścić to cała tarcza od rdzy zaczęła się sypać... no nic, kolejne 300 zł poszło...


Dodatkowo konieczna regeneracja zacisków... posypane prowadnice... razem z wymianą tłumika końcowego i świecami 750 zł... bezawaryjna Almera....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo konieczna regeneracja zacisków... posypane prowadnice... razem z wymianą tłumika końcowego i świecami 750 zł... bezawaryjna Almera....

 

Pocieszę Cię, nie ma bezawaryjnych aut, a to co wyżej wymieniłeś można raczej zaliczyć to czynności eksploatacyjnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem... trochę zdenerwowany byłem kosztami :) już się uspokoiłem i pogłaskałem Alę na przeprosiny :D bardziej powinienem się wściekać na poprzedniego właściciela, który do hamulców chyba nigdy nie zaglądał. A ja już nie zdążyłem.... Za to teraz zdecydowanie poprawiła się skuteczność hamowania (oczywiście z zachowaniem rozsądku dla docierających się klocków :D )

 

PS: okazało się, że poprzedni właściciel wyciął tłumik środkowy i zamiast niego wspawał rurkę... dzięki temu na wyższych obrotach Almerka brzmi jak Polonez :D

Edytowane przez SzczepanChelsea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście z zachowaniem rozsądku dla docierających się klocków :D

 

To bardzo ważne po wymianie tarcz i klocków a wiele osób o tym zapomina lub w ogóle nie wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegląd hamulców i rozruszanie ich podzespołów powinno być min 2 razy w roku.

Po zimie i przed zimą. Ostatecznie można też i przed wyjazdem na urlop.

W tedy na pewno każda śrubka się odkręci i wszystko będzie chodziło jak w masełku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ;)

Dzisiaj zauważyłem że w prawym przednim kole coś jakby obciera. Zwiększa się to wraz z prędkością koła. Podniosłem autko, zakręciłem kołem no i słychać w jednym miejscu takie szuranie. Zdjąłem koło...

No i tu mały zonk, klocka jeszcze z 0,5 cm, a zacisk około 1mm od tarczy (w samym górnym punkcie tarczy). Wydaje mi się, że może nie być już klocka od wewnętrznej strony i to tarcza lekko ociera o zacisk (jest minimalnie krzywa). Możliwe jest nierównomierne zużycie klocków z obu stron tarczy? No i czy zacisk ma prawo wtedy ocierać o tarczę? Zdjąłbym zacisk i to sprawdził, ale strasznie zapieczone są śruby i nie ma szans tego odkręcić, tymi kluczami co mam. Jutro jadę do warsztatu na wymianę tłumika, to przy okazji i to zrobię, tylko kwestia tego żeby mnie nie zrobili na szaro :D

 

Proszę o pomoc! :)

Mialem podobny przypadek, klocki ocieraly o tarcze az w koncu zablokowaly kolo, klocki nie chciały wracac, wystarczylo wyczyscic zacisk i tloczek zlozylem na smarze miedzianym i lata, 2 tyg pozniej zatarlo sie drugie kolo. Zrobilem to samo i na koniec wymienilem plyn hamylcowy widocznie byl stary i dla tego tloczek brala korozja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Warto tez obejrzyc uszczelki tloczkow. Sa one naderwane lub sparciale, moze czekac nas awaria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...