Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Jak sprawdzić czujnik ABS?


Afghan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z czujnikiem ABS. Od jakiegoś roku kontrolka ABS czasem zaczynała się świecić przez chwilę i po jakimś czasie gasła. Jakiś miesiąc temu jak się zapaliła to już nie zgasła. Tydzień temu zaprowadziłem do mechanika, podłączył pod komputer i wyskoczyło że "Spięcie". Zamówił czujnik, ale okazało się, że przysłali nie taki i takiego jak jest potrzebny nie mogą dostać. W takim razie zamówiłem używkę przez Allegro, mechanik założyłył i z tym czujnikiem ta sama akcja. Podłączając pod komputer też wyskakuje "Spięcie" i teraz nie wiem czy to był taki głupi traf, że używany i podobno sprawny czujnik ma taką samą awarię jak mój czy ten wynik po podłączeniu do komputera nie był spowodowany czujnikiem tylko awarią jakiegoś innego elementu ABS. Może dobrze by było teraz jakoś sprawdzić te czujniki czy są sprawne, ten mój stary który jest już wyjęty z samochodu i ten zamówiony który jest na tą chwilę zamontowany. Czy jest możliwe sprawdzić jakoś te czujnki? Mam multimetr. Moja Almera to N16, silnik 1,5 rok 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinasz i prawdzasz multimetrem oporność wszystkich czujników z osobna. Jeśli któryś odbiega znacząco to wiesz że jest walnięty.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też zmierzyć jakie napięcie jest generowane przez sam czujnik zwykłym multimetrem. Podpinasz multimetr do styków czujnika przy kole na uniesionym samochodzie, ustawiasz multimetr na prąd przemienny i zaczynasz kręcić kołem, ok. 1 obrót koła na sekundę. Multimetr powinien wskazać wartość od 0,5~2V. Skro w inst. jest zwarcie, warto też sprawdzić ciągłość przewodów samych czujników omomierzem. Wartość prawidłowa oporu to poniżej 0,2 Ohma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpinasz i prawdzasz multimetrem oporność wszystkich czujników z osobna. Jeśli któryś odbiega znacząco to wiesz że jest walnięty.

Robiłem pomiar omomierzem na wyjętym z samochodu podobno popsutym czujniku ABS, wynik był 00,9. Jako, że rzadko posługuję się multimetrem możecie spojrzeć czy pomiar zrobiłem prawidłowo? Ustawienie multimetru i podłączenie czujnika ABS do multimetru? Czy wynik 00,9 coś już może mówić? Czy w ten sam sposób po mierzyć resztę czujników w samochodzie?

post-40799-0-03666400-1429207331_thumb.jpg

post-40799-0-01341600-1429207346_thumb.jpg

Edytowane przez Afghan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy podłączyłem na 200 to na wyświetlaczu było cały czas 1, zmieniłem na 2k i wyskoczyło 1,224. Gdy przełączyłem na zakres diody to wynik był 770. Czy teraz pomiary zostały wykonane prawidłowo? Czy te wyniki już coś mówią?

post-40799-0-33136100-1429369386_thumb.jpg

post-40799-0-48613800-1429369396_thumb.jpg

Edytowane przez Afghan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar na zakresie 2kOhm pokazał wartość 1,22kOhm.Nie wiem jaka wartość rezystancji jest właściwa dla sprawnego.

Pomiar wykonałeś prawidłowo.

Poszukaj w necie wartości dla sprawnego czujnika.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar na zakresie 2kOhm pokazał wartość 1,22kOhm.Nie wiem jaka wartość rezystancji jest właściwa dla sprawnego.

Pomiar wykonałeś prawidłowo.

Poszukaj w necie wartości dla sprawnego czujnika.

Pozdrawiam.

Dzięki Nisstor. Pomierzę resztę czujników w samochodzie i zobaczę czy na innych będzie taki sam wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gdy podłączyłem na 200 to na wyświetlaczu było cały czas 1, zmieniłem na 2k i wyskoczyło 1,224. Gdy przełączyłem na zakres diody to wynik był 770. Czy teraz pomiary zostały wykonane prawidłowo? Czy te wyniki już coś mówią?

Czujniki indukcyjne od abs-u powinny mieć prawidłowo spory opór mierzony w KOhm-a. Jakoś tak od 800 do 1200 Ohmów. Zakres diody służy do sprawdzania diody jak sama nazwa wskazuje a nie czujników. Jeśli wyświetla się jedynka (symbol nieskończoności w większości multimetrów) to zakres pomiarowy jest zbyt mały albo jest przerwa w obwodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Wracam do tematu. Po jakimś czasie odpuściłem z ABS-em ale ostatnio zdejmowałem tylną kanapę i zauważyłem że pod nią mam pogryzione przez myszy jakieś przewody. Czy przypadkiem pod tylną kanapą nie przechodzą przewody od ABS-u?

Edytowane przez Afghan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...