Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Jak sprawdzić czujnik ABS?


Afghan
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z czujnikiem ABS. Od jakiegoś roku kontrolka ABS czasem zaczynała się świecić przez chwilę i po jakimś czasie gasła. Jakiś miesiąc temu jak się zapaliła to już nie zgasła. Tydzień temu zaprowadziłem do mechanika, podłączył pod komputer i wyskoczyło że "Spięcie". Zamówił czujnik, ale okazało się, że przysłali nie taki i takiego jak jest potrzebny nie mogą dostać. W takim razie zamówiłem używkę przez Allegro, mechanik założyłył i z tym czujnikiem ta sama akcja. Podłączając pod komputer też wyskakuje "Spięcie" i teraz nie wiem czy to był taki głupi traf, że używany i podobno sprawny czujnik ma taką samą awarię jak mój czy ten wynik po podłączeniu do komputera nie był spowodowany czujnikiem tylko awarią jakiegoś innego elementu ABS. Może dobrze by było teraz jakoś sprawdzić te czujniki czy są sprawne, ten mój stary który jest już wyjęty z samochodu i ten zamówiony który jest na tą chwilę zamontowany. Czy jest możliwe sprawdzić jakoś te czujnki? Mam multimetr. Moja Almera to N16, silnik 1,5 rok 2000.

Link to comment
Share on other sites

Odpinasz i prawdzasz multimetrem oporność wszystkich czujników z osobna. Jeśli któryś odbiega znacząco to wiesz że jest walnięty.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

Można też zmierzyć jakie napięcie jest generowane przez sam czujnik zwykłym multimetrem. Podpinasz multimetr do styków czujnika przy kole na uniesionym samochodzie, ustawiasz multimetr na prąd przemienny i zaczynasz kręcić kołem, ok. 1 obrót koła na sekundę. Multimetr powinien wskazać wartość od 0,5~2V. Skro w inst. jest zwarcie, warto też sprawdzić ciągłość przewodów samych czujników omomierzem. Wartość prawidłowa oporu to poniżej 0,2 Ohma.

Link to comment
Share on other sites

Odpinasz i prawdzasz multimetrem oporność wszystkich czujników z osobna. Jeśli któryś odbiega znacząco to wiesz że jest walnięty.

Robiłem pomiar omomierzem na wyjętym z samochodu podobno popsutym czujniku ABS, wynik był 00,9. Jako, że rzadko posługuję się multimetrem możecie spojrzeć czy pomiar zrobiłem prawidłowo? Ustawienie multimetru i podłączenie czujnika ABS do multimetru? Czy wynik 00,9 coś już może mówić? Czy w ten sam sposób po mierzyć resztę czujników w samochodzie?

post-40799-0-03666400-1429207331_thumb.jpg

post-40799-0-01341600-1429207346_thumb.jpg

Edited by Afghan
Link to comment
Share on other sites

Masz ustawiony zły zakres (200 Mega)

Przełącz na 200 Ohm i zmierz lub na zakres diody i włącz "hold' i zmierz.

Link to comment
Share on other sites

Gdy podłączyłem na 200 to na wyświetlaczu było cały czas 1, zmieniłem na 2k i wyskoczyło 1,224. Gdy przełączyłem na zakres diody to wynik był 770. Czy teraz pomiary zostały wykonane prawidłowo? Czy te wyniki już coś mówią?

post-40799-0-33136100-1429369386_thumb.jpg

post-40799-0-48613800-1429369396_thumb.jpg

Edited by Afghan
Link to comment
Share on other sites

Pomiar na zakresie 2kOhm pokazał wartość 1,22kOhm.Nie wiem jaka wartość rezystancji jest właściwa dla sprawnego.

Pomiar wykonałeś prawidłowo.

Poszukaj w necie wartości dla sprawnego czujnika.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Pomiar na zakresie 2kOhm pokazał wartość 1,22kOhm.Nie wiem jaka wartość rezystancji jest właściwa dla sprawnego.

Pomiar wykonałeś prawidłowo.

Poszukaj w necie wartości dla sprawnego czujnika.

Pozdrawiam.

Dzięki Nisstor. Pomierzę resztę czujników w samochodzie i zobaczę czy na innych będzie taki sam wynik.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gdy podłączyłem na 200 to na wyświetlaczu było cały czas 1, zmieniłem na 2k i wyskoczyło 1,224. Gdy przełączyłem na zakres diody to wynik był 770. Czy teraz pomiary zostały wykonane prawidłowo? Czy te wyniki już coś mówią?

Czujniki indukcyjne od abs-u powinny mieć prawidłowo spory opór mierzony w KOhm-a. Jakoś tak od 800 do 1200 Ohmów. Zakres diody służy do sprawdzania diody jak sama nazwa wskazuje a nie czujników. Jeśli wyświetla się jedynka (symbol nieskończoności w większości multimetrów) to zakres pomiarowy jest zbyt mały albo jest przerwa w obwodzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam. Wracam do tematu. Po jakimś czasie odpuściłem z ABS-em ale ostatnio zdejmowałem tylną kanapę i zauważyłem że pod nią mam pogryzione przez myszy jakieś przewody. Czy przypadkiem pod tylną kanapą nie przechodzą przewody od ABS-u?

Edited by Afghan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...