Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

350z MT wibracja - szarpanie sprzęgła - pedał sprzęgła


Doodek

Recommended Posts

Hej, to znowu ja i moje rysunki ;)

Jak niektórzy pewnie wiedzą, wymieniłem niedawno dwumas, tarczę sprzęgła, docisk i łożysko oporowe na nowe z powodu mocnego zużycia i zapadniętego pedału sprzęgła. Po wymianie pedał nie wrócił na miejsce. Generalnie wszystko byłoby super gdyby nie fakt, że czasami nie da się tym samochodem normalnie ruszyć. Przy zesprzęglaniu dostaje takich wibracji, że prawie cały podstakuje. Są to takie szarpnięcia 3, 4, czasem 5 - zależy jak szybko ruszam. Przy wolnym zesprzęglaniu oczywiśnie trwa to dłużej. Da się też to wyczuć przy redukowaniu biegów. Jeden mechanik stwierdził, że jest to pompa sprzęgła. Wyczytałem gdzieś na my350z.com, że faktycznie Zetki mają z nią problem więc kupiłem używkę, zmieniłem i nie zobaczyłem żadnej zmiany. Zacząłem trochę wątpić w tę pompę sprzęgła bo używana nawet jakby była w średnim stanie to po zmianie byłoby lepiej albo chociaż jeszcze gorzej... Dodam, że rano bywa tak dobrze, że zapominam o problemie ale jak troche się rozgrzeje to można oszaleć, szczególnie jak toczy się w korku... :/ Zalałem tam DOT3. Może powinno być DOT4? Nie wiem.. strzelam bo serio nie mam już za bardzo pomysłów.. 

Podczas wymiany pompy i odpowietrzania pedał wracał maksymalnie do 3/4 pozycji (brakowało 1/4 do normalnej). Co ciekawe gdy wcisnąłem wysprzęglik przy skrzyni ręką pedał wrócił na swoje miejsce. Tak jakby brakowało mu ruchu - jakiś 1cm...

 

Normalnie wygląda to tak:

sprzeglo_jest.jpg

Wysprzęlik jeśli nie cieknie to podobno jest dobry więc przyszło mi jeszcze do głowy czy może nie brakuje tam jakiejś części, która przesunęłaby pracę tego wysprzęglika? Zaznaczyłem na niebiesko.

sprzeglo.jpg

Dwumas raczej dobrze poskładany bo w każdej innej sytuacji samochód zachowuje się super. Jak stoje nic nie drży. Podczas jazdy i przy normalnej zmianie biegów wszystko jest super.

 

Chyba napisałem już wszstko co wiem... Pomocy :P 

 

Docenię każdy pomysł.

Link to comment
Share on other sites

Dzyndzla nie masz w skrzynie wygiętego albo złamanego - tego na którym opiera się ta cała lapka z łożyskiem ??

Tarcza sprzęgłowa nie jest na odwrót wsadzona ?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Używanego śmiecia wcześniej miałeś położonego czy sprzęgło np. Valeo ??

Link to comment
Share on other sites

Dwumas LuK który raczej jest ok i w komplecie jakaś chińska tarcza i docisk. Myślałem, że wszystko jest LuK'a - tak było napisane ogłoszenie na eBayu. W ch* kasy już w to wje*ałem ale musze zrobić jeszcze zamiane koła zamachowego bo męczący jest ten jednomas na codzień. Wrócę do tego LuK'a chyba. Przy okazji może łożyska w skrzyni zrobie...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

mam rocznik 2006 z vq35de (revup)

 

http://www.ebay.com/itm/EXEDY-CLUTCH-PRO-KIT-DUAL-MASS-FLYWHEEL-for-NISSAN-350Z-INFINITI-G35-3-5L-VQ35DE-/401005762294?fits=Model%3A350Z&hash=item5d5dce56f6:g:foAAAOSww-NTzvrQ&vxp=mtr

 

czy taki kit bedzie odpowiedni? nie chcialbym zeby sie okazalo ze nie pasa, bo jest opcja ze bede zmienial :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Z tym dwumasem dostałem tę swoją całą chińszczyznę i źle mi się on kojarzy ale raczej jest dobry ;) W tej chwili mam chyba dokladnie to sprzęgło. Jest dość twarde ale ja lubie mieć co wciskać. Uprzedzam tylko, że stanie w korkach jest czasem męczące.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...