billwolf Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 (edited) Witam wszystkich. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Nyski. Problem mój polega na braku mocy, a właściwie na braku płynności przy przyspieszaniu. Auto nie jest jakoś szczególnie słabe, ale czuje że nie przyspiesza płynnie. Po wielu godzinach spędzonych na forum i zakupie ELM 327, wydedukowałem że przyczyną moich problemów może być sonda lambda. Poniżej wykres z pracy i według mnie sonda nr 1 jest walnięta. Co wy sądzicie. Edited April 17, 2015 by billwolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 ale co to jest?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 echo serca !? Sprawdzenie działania sondy można łatwo sprawdzić byle miernikiem jeśli podejrzewasz sondę to ją odepnij i zobacz jak auto przyspiesza powinno być dużo żwawsze na seryjnej PB oczywiście Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
billwolf Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 (edited) ale co to jest?? Wykres pracy sond na wolnych obrotach, przy temperaturze silnika ok. 90 stopni. Na osiach odpowiednio napięcie sondy i czas pomiaru ( 50 sek. ). Niebieska linia sonda przed kat. , czerwona za kat. Edited April 18, 2015 by billwolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 sprawdź jak działa sonda podczas jazdy, pokaż korekty silnika, to, ze sonda na wolnych jest leniwa nic jeszcze nie znaczy, wiele aut tak ma i dobrze jadą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
billwolf Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 Odłączyłem i sondę i auto zaczęło lepiej jeździć. Idąc tym tropem wykręciłem sondę i chciałem ją kupić. Okazało się że jest to sonda szerokopasmowa i że nie można jej sprawdzić mierząc napięcie podczas pracy. Zresztą samochód ma przejechane 45000 km i gość który dobrze zna temat sond powiedział że nie spotkał jeszcze sondy "Denso" szerokopasmowej która przy takim przebiegu byłaby uwalona. Na moje szczęście znalazłem gościa w okolicy Kielc ( gazownika ) który ma pojęcie o prawidłowym odczytywaniu parametrów ze skanera diagnostycznego. Zrobiliśmy test podczas jazdy i jednoznacznie stwierdził że wszystkie parametry pracy sond, przepływomierza są po prostu książkowe. To że moim zdaniem samochód nie ma mocy jest spowodowane tym że wcześniej jeździłem Dieslem, a tam moment obrotowy jest dużo wyższy i dużo wcześniej się zaczyna i kończy. Ten silnik po prostu trzeba kręcić pomiędzy 3000 - 4000 . I rzeczywiście miał racje. Kręcąc auto do 3500 obr. auto nawet jeździ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 nieważne jaka jest sonda, scaner potrafi sobie z tym poradzić i wyświetla wartości "akceptowalne" dla oka i rozumu To że moim zdaniem samochód nie ma mocy jest spowodowane tym że wcześniej jeździłem Dieslem, a tam moment obrotowy jest dużo wyższy i dużo wcześniej się zaczyna i kończy. Ten silnik po prostu trzeba kręcić pomiędzy 3000 - 4000 . I rzeczywiście miał racje. Kręcąc auto do 3500 obr. auto nawet jeździ. a to też moze być powód bo jednak traktor ciągnie od dołu ale nei ma góry a w samochodach to jednak dół taki sobie ale za to góra wystrczy zajrzeć na wykres mocy i biegów auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 No to pięknie >? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
billwolf Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Drażę temat dalej. Poniżej wykres przepływu powietrza dolotowego. Zrobiony na trzecim biegu , przy pedale wciśniętym w podłogę. Początek przy 1500 obr/min, koniec około 6000 obr/min. Ciekawią mnie te wahania. Ale może przepustnica coś koryguje? Ktoś bardziej oblatany w temacie pomoże? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 jakim softem to robisz bo jak widzę to ma to średnie pokrycie z rzeczywistością ,, bo ja przy 2100 rpm mam już 9 gramów /s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
billwolf Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 (edited) jakim softem to robisz bo jak widzę to ma to średnie pokrycie z rzeczywistością ,, bo ja przy 2100 rpm mam już 9 gramów /s EOBD Facile na Androida. Zrobię dzisiaj wykres stosunku masy powietrza do obrotów silnika. Właśnie o taką pomoc mi chodzi, czyli jakie w waszych brykach są wartości maksymalne masy przepływającego powietrza przy 6000 obr. Bo według mojego szukania w g..gl, to przy 6000 obr. i pedale w podłogę powinno być powyżej 50 g/s przy tym silniku. Edited April 29, 2015 by billwolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 jakim softem to robisz bo jak widzę to ma to średnie pokrycie z rzeczywistością ,, bo ja przy 2100 rpm mam już 9 gramów /s a jak tu odczytałeś wartość??? no i do tego Ty masz suszarkę to ma się nijak do zdechlaka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
billwolf Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Dzisiaj po przejechaniu dłuższej trasy w sterowniku pojawił się następujący błąd: P0007 Fuel Shutoff Valve Control Circuit High . Ktoś mądrzejszy pomoże ? No to jeszcze jeden wykresik na długi weekend. Dolna oś to obroty silnika. Dane do wykresy zrobione na 3 biegu, przy pedale w podłogę. Patrząc na MAF widać chwilowe spadki wartości, chociaż przepustnica nie przymyka się i dokładnie w tym momencie czuć niewielki spadek mocy. Nie jest tak że samochodem szarpie,ale brakuje takiej płynności przy przyspieszaniu. Ktoś z kolegów bardziej obeznany w temacie może pomoże? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masakra Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 hmm niewiem czy w tym qq jest jakiś czujnik obok pompy bądź na listwie wydaje mi sie ze bład tyczy sie regulatora ciśnienia paliwa tylko niewiem gdzie on jest w tym modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
billwolf Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 (edited) Regulator ciśnienia paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa. Jest zintegrowany z pompą i pływakiem. I jest to regulator mechaniczny. Nie ma nigdzie czujnika ciśnienia paliwa. Ja stawiam na MAF. Czy któryś z kolegów mógłby mi podać jaką orientacyjnie ma wartość MAF przy 6000 obr/min przy pedale w podłogę. Chętnie kupię nowy przepływomierz, ale to wydatek powyżej 400 PLN i chciałbym mieć chociaż przekonanie że mój jest walnięty. Przepływomierz wymieniony na nowy. Nowy pokazuje podobnie. Chociaż dynamika trochę się polepszyła. Edited May 11, 2015 by billwolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.